2.4 liter motor inbouwen in een Kadett Coupe?

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Brooks
C geïnteresseerd
Berichten: 69
Lid geworden op: di jul 03, 2007 5:11 pm
Locatie: Albergen

2.4 liter motor inbouwen in een Kadett Coupe?

Bericht door Brooks »

hallo allemaal.

Ik heb mijn C kadett coupe momenteel helemaal in onderdelen liggen
Er zat een 2.0 liter injectie motor in. Nu wil ik er een 2.4 liter injectie motor in zetten (die ik heb staan) maar nu is het inlaatspruitstuk te hoog..
hoe los ik dit op? het inlaatspruitstuk van de 2.0 motor overzetten of zijn er mensen die het anders hebben gedaan?

mvg Bart
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Bericht door patrick de boer »

betere oplossing is een 3.0l inkorten
of die van een 2,2 montere met injectoren enzo van de 2.4
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

je kan heel goed jou 2.0 systeem handhaven hoor, even de 2.4 pakking tegen het inlaatspruitsuk leggen en de gaatjes markeren op het 2.0 inlaatspruitstuk ,gaatjes overboren van de paspennen en weer klaar.

3.0 ingekort werkt eigenlijk alleen maar goed wanneer je ook een aangepaste (bmw) luchtmassameter hebt.
die van een 2.2 heeft hele kleine doorlaten in de aanzuigbuis wat wel heel mooi loopt hoor,maar geen winst brengt heb ik het idee.

ik rijd al jaren met diverse 2.2 en 2.4 motoren waarbij ik de beste resultaten heb bereikt met het originele 2 liter systeem.

gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
js-400
C liefhebber
Berichten: 144
Lid geworden op: di mei 16, 2006 3:50 pm
Locatie: ohohho denhaag
Contacteer:

Bericht door js-400 »

malle pietje schreef:je kan heel goed jou 2.0 systeem handhaven hoor, even de 2.4 pakking tegen het inlaatspruitsuk leggen en de gaatjes markeren op het 2.0 inlaatspruitstuk ,gaatjes overboren van de paspennen en weer klaar.

3.0 ingekort werkt eigenlijk alleen maar goed wanneer je ook een aangepaste (bmw) luchtmassameter hebt.
die van een 2.2 heeft hele kleine doorlaten in de aanzuigbuis wat wel heel mooi loopt hoor,maar geen winst brengt heb ik het idee.

ik rijd al jaren met diverse 2.2 en 2.4 motoren waarbij ik de beste resultaten heb bereikt met het originele 2 liter systeem.

gr,
Guus.
de kanalen van een 2.2 buis maak je gewoon groter guus geen probleem, en je hebt niet een bmw luchtmengmeter persee nodig met je 2.0. gaat het gewoon goed.
charger 73 se
C gevonden
Berichten: 10
Lid geworden op: ma nov 19, 2007 9:04 pm

Bericht door charger 73 se »

om hier even op verder te gaan. ik heb nu eindlijk een c kadett met 2,4 met een 2.0 liter kop en injectie systeem.

nou moet de motor uit elkaar omdat hij stuk is... maar wat is nu de beste opbouw voor de 2.4 ?

de 2.0 liter kop heeft een kleinerre verbrandingskamer dan de 2.2 en de 2.4 lijkt mij ??? en zit er nog verschil in klepdiameter tussen deze koppen?

welke nokkenas word het meeste gebruikt voor de 2.4?
de 2.4 nokkenas is vrij tam en gemaakt voor koppel bij lage toerentallen.
is de 20. of de 2.2 wilder van karakter? als zou die in een 2.4 ook een stuk tammer worden met een inhoud van 2.4 . zal de vermogen/koppel peik tussen de 500 en 1000 toeren lager liggen.

weet iemand mischien de specificaties van deze nokkenassen? duratie en lift?
of een website met info over de cih motoren?

en wat zijn de compressie verhoudingen van de 2.0 , 2,2 en de 2,4?

zo dat waren weer een heleboel vragen :shock:
kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

een 2.0 nokkenas kun je in een 2.4 steken en daar wordt ie ietsjes pittiger van.

een standaard cih 2.0 heeft een compressie 9,4:1 een 2.4 9,2:1
ik weet in cijfers niet wat er gebeurd met een 2.0 kop op een 2.4
de compressie wordt wss iets hoger, de kleppen/ poorten wat kleiner.

bij zwaardere nokkenassen kun je een hogere compressie nemen.
op de site van imotec gmbh staat een omschrijving in het duits van nokkenassen + omschrijving hoe het rijdt enz.

een 2.4 mag een behoorlijke nokkenas hebben in c kadett (afhankelijk van je smaak maar tot +- 305 graden mag ie wel hebben)

de compressie die een nokkenas "vraagt"mag je dan via
http://www.rbracing-rsr.com/comprAdvHD.htm

berekenen
ook wel bekend als het rooie mannetje
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten