hulp met revisie........nakijken/schoonmaken etc...

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
shane
C gevonden
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 20, 2006 9:18 pm
Locatie: DEN HAAG

hulp met revisie........nakijken/schoonmaken etc...

Bericht door shane »

He luitjes,

heb nu al een tijdje mijn kadettje (coupe) met 2.0s rekord ('86) blokje.
Heb de auto gekocht met dit blok erin.
Het blokje heeft t nooit echt lekker gedaan, altijd wel ergens iets dat niet klopte. mij werd regelmatig verteld dat ik er maar gewoon mee moest gaan rijden, dan ging die vanzelf weer wat beter rijden. echter was geen doen.... auto liet de gehele straat in de rook achter....
beetje bij beetje heb ik mijn neefje aangeklopt (leerling monteur), deze heeft zo een paar keer de auto wel weer aan de praat gekregen... (als ie weer ns niks wilde doen) en ook mijn dubb.carb (varajet) gereviseerd.

nog is het helemaal klote. heb geen linkerhanden, maar motorische ervaring heb ik simpelweg (nog niet...).

om een lang verhaal kort te maken, wil ik nu nog 1 laatste poging doen voor ik er de brui aan geef....(daarme bedoel ik dan dat ik maar zal moeten sparen om iemand anders er een ander blok in te donderen en aan te sluiten).

Zou graag de motor zelf willen nakijken, maar zonder know-how... is dat natuurlijk niet slim. ben op zoek naar boeken omtrent revisie of motortechniek oid, zodat ik niet de boel verkeerd terugzet of zonder de juiste spanning op iets of wat dan ook.

wie kan mij de juiste richting wijzen (boeken of heeft iemand pdf of word bestanden omtrent dit blok of werkplaatshandboeken of wat dan ook????)

alle hulp is welkom en wordt ook zeer gewaardeerd door deze jongeman en natuurlijk zijn kadettje....



Thnx
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: hulp met revisie........nakijken/schoonmaken etc...

Bericht door corsa-erik »

shane schreef:.... auto liet de gehele straat in de rook achter....
beetje bij beetje heb ik mijn neefje aangeklopt (leerling monteur), deze heeft zo een paar keer de auto wel weer aan de praat gekregen... (als ie weer ns niks wilde doen) en ook mijn dubb.carb (varajet) gereviseerd.

nog is het helemaal klote. heb geen linkerhanden, maar motorische ervaring heb ik simpelweg (nog niet...).
Wat voor kleur rook? Wit of blauwig?

Verbruikt de motor (veel) olie?

Er zijn wel boekjes die een beetje beschrijven wat er voor nodig is om een blok uit elkaar te halen.
Kijk eens in de bibliotheek of ze nog olieslager of haynes boeken hebben over de rekord.

Je kunt het ook proberen bij een boekhandel die ook gebruikte boeken verkoopt (antiquariaat bv.)


Wat betreft de rook problemen, denk ik in de richting van versleten zuigerveren, of misschien verdroogde klepsteelrubbertjes.

Misschien is het slimste om langs een paar sloperijen te gaan en zien of ze een auto hebben met een soortgelijk blok er in.
Dat zal waarschijnlijk de goedkoopste oplossing zijn.
shane
C gevonden
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 20, 2006 9:18 pm
Locatie: DEN HAAG

Bericht door shane »

Voornamelijk witte rook.
heb em laatst weer effe gestart, maar begint met zwart/blauwige rook en gaat dan door met witte rook (en niet zo weinig ook!!!)

hij heeft idd wel wat olieverbruik, maar niet echt extreem oid.

heb inmiddels al op veel plekken gekeken, maar sites als marktplaats blijkt meer te krijgen dan in (2e hands) boekhandel.

mijn andere auto heb ik binnen nu en een maand af, dus heb ik dan wat meer tijd over voor de kadett.

Als ik nu de kop eraf haal en het eea schoonmaak wat ik dan tegenkom...
waar zou ik dan rekening mee moeten houden..? pakkingen?
wat moet ik gebruiken voor t schoonmaken? benzine? water?


heb echt geen enkel idee..
Ruud111
C gevonden
Berichten: 32
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 5:27 pm
Locatie: Malden

Bericht door Ruud111 »

Witte rook duid op koelvloeistof (waterdamp), blauwe op verbrande olie.
Waarschijnlijk zul je je cilinders moeten laten honen, overmaats zuigers erin en dan ben je zowiezo van het olie verbruik af.
Misschien lekt er bij de kleppen wel ergens iets van olie de motor in.
Als je koppakking slecht is, dan kan er koelvloeistof de motor in lekken wat de witte rook verklaard.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten