2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door Slevin »

Ik heb in mijn Kadett C een 2 liter ingebouwd, maar ik krijg de motor niet aan het lopen.

De ECU krijgt constante voeding, geschakelde voeding, massa. Verder heb ik aan de 3-polige stekker de 12V stuurstroom van de startmotor zitten en de geschakelde 12V. De benzine pomp heb ik met een eigen relais en schakelaar aangestuurd.

De benzine druk is goed (nagemeten), de injectoren zijn goed (ongeveer 12-13 ohm), de onsteking doet zijn werk en vonkt op alle 4 de bougies, maar de bougies worden niet nat. Vandaar mijn vermoeden dat er niks ingespoten word.

Het toerental signaal heb ik afgetakt vanaf de bobine, maar is wel een 12V signaal ipv een massa signaal.

Kabelboom is trouwens een LE-jetronic, met 5e injector.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door wegrenner »

hoe heb je de ontsteking aangesloten?
toch niet via de orginele voedings draad?
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door Slevin »

Jawel, maar daar staat 12v op ipv 9,6v.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door schrump »

normaal staat op die draad 12 volt bij starten, zodra de motor loopt een lagere spanning.
een CIH loopt niet (goed) op deze lage spanning.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door wegrenner »

onbelast (dus als de motor niet draait) meet je 12 volt
maar als hij gebruikt gaat worden zakt de spanning

leg maar een andere draad er heen van af de accu tijdelijk, dan zul je zien dat hij het wel doet
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door Slevin »

Dan ga ik dat proberen om het zeker te weten!
RALLYE_2.0E
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mar 28, 2011 7:52 pm

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door RALLYE_2.0E »

als je een le jetronick hebt (gele injectoren en zonder weerstandblok ) dan moet je als je het contact aan zet de benzine pomp horen draaien. is dit zo?
het toerental signaal dat naar het groene kabeltje gaat aan de ecu binnen in de auto wordt aan de groene kabel aan de bobine afgetakt of kan je ook aan de toerenteller aftakken

zitten de temperatuur sensoren op het thermostaat huis juist sensors ok? als de blauwe sensor kapot is loopt die niet.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door wegrenner »

bij het contact aan zetten (mits lang genoeg gewacht met de vorige keer) zal de pomp een paar tellen draaien
en daarna weer uit gaan
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door Slevin »

Ik hoor de pomp niet aan gaan met het op contact zetten. Dat komt omdat ik de pomp zelf geschakeld wil hebben en ook gemaakt heb.
Maar ik heb wel mijn twijfels bij de aansluiting van het brandstof relais wat er standaard op zit. De draden die er naar toe lopen zijn met verschillende kleuren door elkaar verbonden, geen wijs uit te krijgen dus.
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door Slevin »

Ik heb de bobine met een directe (wel geschakeld) 12V gevoed, maar geen resultaat.

Ook de temperatuur sensor zat op 2 kOhm, moet goed zijn.

Ik blijf me nog steeds verbazen over het hele gebeuren rondom het brandstof relais. Het lijkt er op dat er ooit nog een relais bij aan gezeten heeft, en die weer de brandstofpomp heeft bekrachtigd.

In het het brandstofrelais loopt ook het toerental signaal neem ik aan, weet iemand welke pin dat hoort te zijn op het brandstof relais?
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 2 liter CIH inbouw elektronica probleem

Bericht door wegrenner »

ik zou best een keer voor je willen kijken, arnhem is om de hoek, alleen tijd is even het probleem
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten