Brandstofmeter werkt niet

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Brandstofmeter werkt niet

Bericht door M@rtin »

Nadat alle problemen uitgedreven zijn is mijn coupe volledig storingsvrij.
Hij heeft wat nachtjes bij Peter overnacht en die heeft wonderen verricht met de electronica (zal er binnenkort ff een topicje over openen).

Nu is er nog 1 klein mankementje.. De tank meter doet het niet ( nooit gewerkt). Wanneer er massa wordt gemaakt slaat de meter voluit, dus de conclusie was tankvlotter stuk.

Nu heb ik een nieuwe gescoord en gemonteerd,,, maar helaas bij een volle tank komt de meter maar tot het eerste rode streepje.... :(

De tank heeft goede massa.. Wanneer ik de draad hier op hou slaat de meter uit
Het vlotter heeft massa. Ook hier slaat de meter vol op uit (hoort deze massa te hebben ?)

Nu is of ook het nieuwe vlotter kapot..of er is iets anders aan de hand. Het meterrtje zelf functioneerd prima op massa.


Heeft iemand nog suggesties? En voor de volledigheid.. Ik neem aan dat "VDO" gewoon leesbaar moet zijn wanneer het vlotter gemonteerd zit, en dat ik hem niet onderste boven heb zitten?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door wegrenner »

ik weet dat de vlotter is af te stellen, maar ik weet niet meer hoe
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door erny70 »

wegrenner schreef:ik weet dat de vlotter is af te stellen, maar ik weet niet meer hoe
vlotterstang naar boven of naar onder buigen ?
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door erny70 »

M@rtin schreef:Nadat alle problemen uitgedreven zijn is mijn coupe volledig storingsvrij.
Hij heeft wat nachtjes bij Peter overnacht en die heeft wonderen verricht met de electronica (zal er binnenkort ff een topicje over openen).

Nu is er nog 1 klein mankementje.. De tank meter doet het niet ( nooit gewerkt). Wanneer er massa wordt gemaakt slaat de meter voluit, dus de conclusie was tankvlotter stuk.

Nu heb ik een nieuwe gescoord en gemonteerd,,, maar helaas bij een volle tank komt de meter maar tot het eerste rode streepje.... :(

De tank heeft goede massa.. Wanneer ik de draad hier op hou slaat de meter uit
Het vlotter heeft massa. Ook hier slaat de meter vol op uit (hoort deze massa te hebben ?)

Nu is of ook het nieuwe vlotter kapot..of er is iets anders aan de hand. Het meterrtje zelf functioneerd prima op massa.


Heeft iemand nog suggesties? En voor de volledigheid.. Ik neem aan dat "VDO" gewoon leesbaar moet zijn wanneer het vlotter gemonteerd zit, en dat ik hem niet onderste boven heb zitten?
klopt, als de tekst VDO leesbaar is, zit ie echt wel goed.
ff testen door de vlotter er uit te halen,(wel de stekker er op laten) de auto op contact zetten, dan het vlotterdeksel tegen de tank (of een andere massa) houden, en dan de vlotter van de ene naar de andere uiterste stand bewegen.
Slaat de tankmeter dan wel naar beide kanten helemaal uit dan moet je dmv buigen van de stang de boel afstellen.

succes
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door Pietje »

Zit met net bedenken mss dat de vlotter zelf lek is. Dan loopt deze vol benzine en zal die altijd onderin blijven hangen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door Automatic-freak »

Dan kun je hem altijd nog vervangen door een oude kurk ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door erny70 »

Pietje schreef:Zit met net bedenken mss dat de vlotter zelf lek is. Dan loopt deze vol benzine en zal die altijd onderin blijven hangen.
klopt, dat kan het ook nog zijn, maar dat merk je snel genoeg als je hem er uit haalt, dat zit er benzine in de vlotter, klots klots.
M@rtin
C geïnteresseerd
Berichten: 85
Lid geworden op: di okt 18, 2011 3:11 pm

Re: Brandstofmeter werkt niet

Bericht door M@rtin »

In het vlotter wat ik vervangen heb zat iig geen brandstof. Zegt niets over de nieuwe natuurlijk maar de symptomen zijn wel 't zelfde.

Zal de oude eens tegen de tank aanhouden en de naald bewegen
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten