Massakabel problemen

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Massakabel problemen

Bericht door Caligra »

Hallo,
ben vandaag bezig geweest om de kapotte lampjes te vervangen van m'n teller in m'n city, maar nu krijg ik niks door op het lampje van het grote licht, en via de grijs-rode kabel (deze gaf ervoor wel contact!).
Voor ik begon alle zekeringen vervangen, en eens ff met schuurpapier over de klemmetjes geweest.
Daarna het stukje blank geschuurd op de steun achter de teller waar de massakabel op terecht komt, maar wat raar is--> heb maar een maskabeltje, normaal moeten er dat toch 2 zijn die samenkomen bij elkaar op dat steuntje ?? :?
Heb het even gemeten maar krijg niks door...
Alvast bedankt voor de hulp, raak er zelf niet uit... :(

greetzz
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Massakabel problemen

Bericht door schrump »

massa kabel is standaart bruin bij C kadett.

je kan toch altijd een extra massa kabel leggen?
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Re: Massakabel problemen

Bericht door Caligra »

Ja dat weet ik, maar het feit dat er maar een maskabel tevoorschijn komt aan dat steuntje verbaast me, heb het altijd gezien met 2 die samenkomen daar...
Ben geen fan om in m'n kabelboom te gaan knippen, maar denk dat ik het toch even ga doen moest ik het probleem niet vinden :|
Maar dat zal nog altijd niet het probleem oplossen van de grijs-rode draad lijkt me, ga er van de week m'n oom er eens bijhalen met zijn meettoestel, hopelijk kan hij het vinden :)
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Re: Massakabel problemen

Bericht door Caligra »

Alles is bijna opgelost, behalve dat lampje van de grote lichten.
Heb met een multimeter alles gemeten, massa is ok, maar krijg max. 0.3 volt op de witte kabel ervan :?
Iemand idee wat er mis kan zijn ?

mvg
Benjamin
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten