Dimlicht en grootlicht uitgevallen

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
peter_m
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 9:03 pm
Locatie: Doetinchem

Dimlicht en grootlicht uitgevallen

Bericht door peter_m »

Mijn dimlicht viel volledig uit, nadat het al een paar keer had gewaarschuwd door even weg te vallen en weer terug aan te gaan. Ik ben toen verder gereden met grootlicht, wat een tijdje goedging tot dat ook uitviel.
Met alarm lichten aan naar huis gereden.

Ik heb al wat zaken doorgemeten en uitgesloten. De stads/dimlicht schakelaar werkt. Er staat 12V op de wit/gele draad voor dimlicht, maar bij de lamp komt geen stroom door de gele draad. Ik heb nu tijdelijk een draad getrokken vanaf de lichtschakelaar naar mijn koplampen en dat werkt wel, maar ik heb nu natuurlijk geen groot licht meer.

Mijn vermoeden is dat de grootlichtschakelaar defect/doorgebrand is? Waar zit dat ding en hoe controleer ik de werking?
Iemand nog andere tips wat te controleren?

Alvast bedankt.
Sedan 2-deurs 1.2N 1978
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Dimlicht en grootlicht uitgevallen

Bericht door wegrenner »

bij de stuur schakelaar komt de wit/geel draad terecht
en met de stuurschakelaar voor groot licht wordt er bepaald of er dim of groot licht moet branden
ik denk dat je stuur schakelaar slecht is geworden
van af de stuur schakelaar gaat er een witte en gele draad naar je lampen toe, de ene is voor dim licht, de andere voor groot licht
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
peter_m
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 9:03 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Dimlicht en grootlicht uitgevallen

Bericht door peter_m »

Is zon schakelaar nog nieuw te krijgen of moet ik op zoek naar een gebruikte?

Heet dit een 'signaalschakelaar' ?
Sedan 2-deurs 1.2N 1978
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten