Bij mijn Kadett was de brandstofpomp niet meer relais-gestuurd; in het verleden had iemand de boel 'kortgesloten'.
Bleek dat er een zekering van de brandstofpomp op een speciale plek is te vinden; die lag er dus uit... Ron van ASC Zoetermeer heeft me de plek laten zien; zie groene kader.
Kreeg ook gelijk 't elektrische schema mee; GOED!
Elektrisch schema + plek zekering brandstofpomp
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Re: Elektrisch schema + plek zekering brandstofpomp
Mm danku, heb er aandachtig naar gekeken, mijn brandstofpomp werkt ook niet. Wel als ik de luchtweger bedien of er stroom op zet.
Volgens de schema is de pomp via de zekering naar het brandstofrelais aangesloten. Van het brandstofrelais naar de hulpluchtklep (45 ohm) en dan naar de computer. Heb alles nagemeten ook de hulpluchtklep maar kom er niet uit. Er zit al een nieuwe brandstofpomprelais op.
Heb bedacht is het zo dat tijdens het starten de klep van de luchtklep van het luchtfilter wordt opengezogen en dat dan de pomp pas loopt? Misschien heb ik daar iets zitten.
Volgens de schema is de pomp via de zekering naar het brandstofrelais aangesloten. Van het brandstofrelais naar de hulpluchtklep (45 ohm) en dan naar de computer. Heb alles nagemeten ook de hulpluchtklep maar kom er niet uit. Er zit al een nieuwe brandstofpomprelais op.
Heb bedacht is het zo dat tijdens het starten de klep van de luchtklep van het luchtfilter wordt opengezogen en dat dan de pomp pas loopt? Misschien heb ik daar iets zitten.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast