Injectie draadboom vraagje

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
c-coupe2.2
C gevonden
Berichten: 12
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 9:24 pm
Locatie: `s-Heerenberg

Injectie draadboom vraagje

Bericht door c-coupe2.2 »

Goedendag Kadettisten,

Ik ben bezig een 2.0 E in een Caravan te bouwen. Ik heb dit blok gekregen en zou lopend uit een Manta gekomen zijn.

Nu mag ik over een gekregen blok met complete injectie niet klagen maar ik heb op het Duitse Kadett forum gelezen dat iemand een blok gekocht had wat dus niet goed bleek te zijn.

Ik heb het blok nu zonder bak ingebouwd om het te laten lopen voordat ik er geld in ga investeren.

Nu heb ik het blok lopend zonder draad boom van de auto. Dus gewoon de injectie draad boom en de ontsteking direct aan de accu. Een jerrycan met daarin de aanvoer en de retour van benzine.

Hij heeft gisteren gelopen op 3 cilinders toen bleek dat de verstuiver van cilinder 4 niet goed was. Deze gewisseld en toen liep dus op 4 cilinders. Na nog een paar keer gestart te hebben was de accu leeg want ik heb de dynamo natuurlijk niet aangesloten.

Nou er kwamen er geen rare geluiden uit het blok en ook een rara walmen uit de uitlaat dus ik ga verder met dit blok. De gulle gever had dus niets gelogen.

Nu wil ik eigenlijk weten wat het zwartrode draadje precies doet welke van de injectie aan de startmotor moet. Bij de ene keer starten moet ik er wel stroom op zetten en de andere keer niet anders krijg ik hem niet aan de praat.

Bij voorbaat dank.

Groet Jean-Paul
prikkie
C geïnteresseerd
Berichten: 55
Lid geworden op: do aug 07, 2008 4:27 pm
Locatie: Doesburg

Re: Injectie draadboom vraagje

Bericht door prikkie »

De zwarte draad met rode streep loopt vanaf het contactslot, en als je je sleutel tot en met het starten draait komt op deze draad 12v te staan.

Hierdoor draait de startmotor rond.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast