Claxon probleem
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Claxon probleem
Ik was aan het proberen om een andere claxon met luchthoorns van 12V aan te sluiten, maar het werkt niet. Kan het zijn dat de kadett claxon maar 6V is of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Groeten, Bart
Groeten, Bart
Re: Claxon probleem
heb je al gemeten of je spanning krijg bij de claxon?
want het is gewoon 12v
want het is gewoon 12v
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: Claxon probleem
Hoe heb je dat aangesloten? de standaard claxon krijgt plus via de accu (dacht ik) en de claxonknop op het stuur zorgt voor de massa.bmesman schreef:Ik was aan het proberen om een andere claxon met luchthoorns van 12V aan te sluiten, maar het werkt niet. Kan het zijn dat de kadett claxon maar 6V is of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Groeten, Bart
(eventueel e.e.a. via een relais laten lopen en de massa van het relais via de stuur schakelaar)
Re: Claxon probleem
had ooit hetzelfde, direct op claxon bedrading werkt niet. Daarna met relais en dat ging goed...TOOOOOOOOEEEEEEEEET
Re: Claxon probleem
Hoe moet ik dat precies doen met een relais en waar kan ik dat kopen? Heb hem nu op de "oude" bedrading van de gewone claxon zitten en dat werkt niet.Danoontje schreef:had ooit hetzelfde, direct op claxon bedrading werkt niet. Daarna met relais en dat ging goed...TOOOOOOOOEEEEEEEEET
-
- C liefhebber
- Berichten: 229
- Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
- Locatie: Velp nabij Arnhem
- Contacteer:
Re: Claxon probleem
Komt niet genoeg stroom door de draden van de originele claxon, dus extra stroomdraad met zekering vanaf de accu leggen (zeg 15A afgezekert).
Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.
De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld
De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.
De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld
De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
Re: Claxon probleem
Oke bedankt! En waar kan ik zo een relais krijgen?Aapje schreef:Komt niet genoeg stroom door de draden van de originele claxon, dus extra stroomdraad met zekering vanaf de accu leggen (zeg 15A afgezekert).
Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.
De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld
De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Groeten, Bart
-
- C liefhebber
- Berichten: 229
- Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
- Locatie: Velp nabij Arnhem
- Contacteer:
Re: Claxon probleem
Sloop zou ik adviseren, achterruitverwarming van Astra/Kadett/Corsa (bouwjaar 1983 ~ 1997) zitten ze wel in te vindenbmesman schreef:Oke bedankt! En waar kan ik zo een relais krijgen?Aapje schreef:Komt niet genoeg stroom door de draden van de originele claxon, dus extra stroomdraad met zekering vanaf de accu leggen (zeg 15A afgezekert).
Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.
De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld
De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Groeten, Bart
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
Re: Claxon probleem
Hoi,
Heb het al opgelost, alles werkt nu. Bedankt voor de reacties!
Heb het al opgelost, alles werkt nu. Bedankt voor de reacties!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten