Claxon probleem

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Claxon probleem

Bericht door bmesman »

Ik was aan het proberen om een andere claxon met luchthoorns van 12V aan te sluiten, maar het werkt niet. Kan het zijn dat de kadett claxon maar 6V is of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groeten, Bart
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: Claxon probleem

Bericht door Amstel »

heb je al gemeten of je spanning krijg bij de claxon?

want het is gewoon 12v
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: Claxon probleem

Bericht door corsa-erik »

bmesman schreef:Ik was aan het proberen om een andere claxon met luchthoorns van 12V aan te sluiten, maar het werkt niet. Kan het zijn dat de kadett claxon maar 6V is of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groeten, Bart
Hoe heb je dat aangesloten? de standaard claxon krijgt plus via de accu (dacht ik) en de claxonknop op het stuur zorgt voor de massa.
(eventueel e.e.a. via een relais laten lopen en de massa van het relais via de stuur schakelaar)
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Claxon probleem

Bericht door Danoontje »

had ooit hetzelfde, direct op claxon bedrading werkt niet. Daarna met relais en dat ging goed...TOOOOOOOOEEEEEEEEET :mrgreen:
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Re: Claxon probleem

Bericht door bmesman »

Danoontje schreef:had ooit hetzelfde, direct op claxon bedrading werkt niet. Daarna met relais en dat ging goed...TOOOOOOOOEEEEEEEEET :mrgreen:
Hoe moet ik dat precies doen met een relais en waar kan ik dat kopen? Heb hem nu op de "oude" bedrading van de gewone claxon zitten en dat werkt niet.
Aapje
C liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
Locatie: Velp nabij Arnhem
Contacteer:

Re: Claxon probleem

Bericht door Aapje »

Komt niet genoeg stroom door de draden van de originele claxon, dus extra stroomdraad met zekering vanaf de accu leggen (zeg 15A afgezekert).

Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.

De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld :)

De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Re: Claxon probleem

Bericht door bmesman »

Aapje schreef:Komt niet genoeg stroom door de draden van de originele claxon, dus extra stroomdraad met zekering vanaf de accu leggen (zeg 15A afgezekert).

Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.

De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld :)

De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Oke bedankt! En waar kan ik zo een relais krijgen?

Groeten, Bart
Aapje
C liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: zo mei 02, 2010 10:13 pm
Locatie: Velp nabij Arnhem
Contacteer:

Re: Claxon probleem

Bericht door Aapje »

bmesman schreef:
Aapje schreef:Komt niet genoeg stroom door de draden van de originele claxon, dus extra stroomdraad met zekering vanaf de accu leggen (zeg 15A afgezekert).

Claxon = massa geschakeld. Betekend dat je een relais moet inbouwen bij de claxon, die op 1 pool de 15A draad heeft zitten, op 1 andere moet de + van de luchthoorn.

De Spoel van de relais moet je aansluiten op de kabeltjes van de originele claxon bekabeling. Die relais krijgt die wel ingeschakeld :)

De massa (-min pool) van de luchthoorns sluit je aan op 't chassis.
Oke bedankt! En waar kan ik zo een relais krijgen?

Groeten, Bart
Sloop zou ik adviseren, achterruitverwarming van Astra/Kadett/Corsa :) (bouwjaar 1983 ~ 1997) zitten ze wel in te vinden :)
Corsa-A1 1.0S LS 3d 45pk '87
Corsa-A1 1.2S Motion 3d 55pk '85
Corsa-A2 E16SE GSI 3d 100pk '88
En een Corsa-B...
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Re: Claxon probleem

Bericht door bmesman »

Hoi,

Heb het al opgelost, alles werkt nu. Bedankt voor de reacties!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten