Jeuj weer iets stuk

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Wie weet waar ik naar kan kijken. Het probleem is alsvolgt, wanneer ik de sleutel in het contact omdraai dan slaat de auto aan.
Wanneer ik de motor uitzet en weer aanzet dan start de motor niet. De brandstofpomp achterin draait niet. Wanneer ik een voltmeter op de brandstofpomp zet(want die draait niet) meet ik geen 12V door.

Ik heb ooit eens gelezen dat de brandstofpomprelais niet goed kan zijn, maar waar zit die?
Zijn deze nog nieuw te koop?

Waar kan ik nog meer naar kijken?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door patrick de boer »

bij een gte rallye zit deze op het rechter binnenscherm voor
maar waar het bij een ombouw zit geen idee
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Hoi Patrick,

Dus bij de accu waar 2 stekkers onderin zitten?
Dat had ik al gezien... maarja bij het ruitenwisservaatje zit ook een relais, dan zou die wel voor de interval v.d ruitenwissers zijn. Ik heb hem orgineel (nouja dat denk ik)

Afbeelding
Bij deze foto waar nog de draden vanaf bovenin komen?

Zijn deze nog nieuw te koop?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Brandstofpomprelais heb ik vandaag los gehaald, en alle soldeerpuntjes even opnieuw gesoldeerd.

Vandaag handmatig stroom op de pomp gezet, hij draaide gewoon. Maar de auto start niet, de bougies vonken, en benzine zou er ook moeten zijn. Af en toe hoor je wel eens of de motor aanslaat maar slaat weer af.

Onlangs is de startmotor vervangen voor een gebruikte. Hiermee startte hij wel. Kan het zijn dat het relais op de startmotor stuk is? Kan ik dit testen door bijvoorbeeld het draadje op de + te zetten?

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
andry1989
C geïnteresseerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
Locatie: Diemen ( amsterdam )

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door andry1989 »

piesen de injectoren wel ?
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

andry1989 schreef:piesen de injectoren wel ?
Hoe kan ik dat het beste testen?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
andry1989
C geïnteresseerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
Locatie: Diemen ( amsterdam )

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door andry1989 »

injectoren eruit halen en dan kijken of er benzine uit spuit.
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Ik kan maandag gereedschap lenen waarmee je schijnt te kunnen testen of de injectoren brandstof spuiten, ik zal je het laten weten of dat werkt :)

Groetjes Jeroen
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Was inderdaad het relais, heb via een garage er een kunnen kopen met de garantie niet goed geld terug. Relais erin en liep als een trein :D.

In iedergeval iedereen bedankt voor het mee helpen denken
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door REDP. »

jetelind schreef:Was inderdaad het relais, heb via een garage er een kunnen kopen met de garantie niet goed geld terug. Relais erin en liep als een trein :D.

In iedergeval iedereen bedankt voor het mee helpen denken
Dat is mooi, ik wilde je net mailen om de mijne te proberen,
kun je weer mooi rondrijden nu nog even de ZF erin knutselen
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Hey Jan,

Ja precies alleen ZF ben ik bang voor dat dat pas in maart gebeurt. Man die een garage heeft had pas volgende week tijd.
Verder nu wel alles compleet op de olie na, wacht nog op een mailtje van ZF en Gerard (Crossflow).

Ik heb nog wel vandaag rond gereden, onder het rijden is het af en toe net of de sleutel wordt omgedraait en valt de motor uit. Ik denk dat dit relais ook niet goed is. Verder heb ik de computer al een keer verwisseld en relais.
Misschien dat ik hem toch een keer kan lenen? Of dat ik bij je kom dat we samen rijden bijvoorbeeld, ik had per rit toch dat die een paar keer uitvalt. (heb me achterbank erin en nog 1 stoel haha de rest alvast eruit gehaald om de ZF in te bouwen.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door REDP. »

Zit er geen massa aansluiting los, en of zitten alles stekkers goed in elkaar ?
stekkertje op de startmotor
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Jeuj weer iets stuk

Bericht door jetelind »

Alles zit vast, heb alles gecontroleerd stekkertjes zelfs schoon gemaakt met WD40 + compressor en daarna contactspray erop. Alle contacten zijn blank en schoon zoals die van de startmotor. De auto start wel beter en slaat direct aan, maar onder het rijden slaat de motor geregeld af. Denk zelf het startrelais toch (omdat ook voor het restaureren de brandstofpomp aan een draad + schakelaar direct naar de accu ging)
Ik heb een gebruikte ertussen die vond ik nog maar of deze goed is. Ik heb de eerste 15km zo kunnen rijden zonder problemen nu niet meer.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten