Starten

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Starten

Bericht door jetelind »

Aangezien ik alleen maar nieuw grij gewent ben, vroeg ik me af of een kadett c 20E (jetronic 1) die je net start stationair meteen hoort te draaien dus sleutel omdraaien niks aan het gas doen en lopen. Ik moet af en toe nog wel eens wat gas geven en na 20 sec loopt die stationair. Kenners wie kan me helpen :D
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Starten

Bericht door erny70 »

Daar heb je gelijk in Jeroen, hij hoort uit zich zelf aan te slaan, dus zonder gas te geven.
Dus als ie dat niet goed doet, is er waarschijnlijk iets mis met de koudstart injector (als die er op zit bij jou tenminste)
Die zit (als ie er zit) aan het eind van de buis van je inlaatspruitstuk.
Er zijn ook injecties die geen extra koudstartinjector hebben, mocht dat zo zijn bij jouw motor, dan weet ik zo één twee drie niet hoe je hem dan het best kunt starten, met of zonder extra "gas "te geven.
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Starten

Bericht door jetelind »

Hey Ernst,

Ik heb een l-jetronic versie 1, die heeft geen koudstartinjector maar een voorschakelweerstand met de grijze injectoren ipv de gele.

Afbeelding

Moet wel zeggen dat ik de co2 en stationair niet echt heb kunnen afstellen en de motor nog moet inlopen. Maar als hij inmaal loopt loopt hij goed.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Starten

Bericht door jetelind »

Startmotor vandaag vervangen door een door mij gereviseerde (moest hem toch ombouwen ivm L-jetronic 1 en 2).
Startten ging aanzienlijk beter. Morgen een koude start doen wellicht heeft dit geholpen.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Starten

Bericht door Pietje »

De sedan van mij daar zit ook het "oudere" systeem op zonder koud start injector die start ik zonder gas te geven en die loop accuut netjes stationair.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: Starten

Bericht door REDP. »

Op de mijne zit ook hetzelfde olde systeem,
en is ook starten en lopen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten