Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Kadettjuh
C gevonden
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 17, 2010 4:07 pm
Locatie: Well

Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Bericht door Kadettjuh »

Hallo,

ik heb een probleem met de bedrading van mn c kadett.
heb de auto nu een week of 3 en ben een beetje bezig met het opmaken van de auto. nu ben ik bij het elektrische deel aangekomen en dat blijkt niet helemaal in orde te zijn. de vorige eigenaar heeft aardig wat met kroonsteentjes aan elkaar gemaakt, wat orgineel niet zo is.
Maar nu heb ik dat als ik de rem in trap en mn knipperlicht staat aan, dan gaat die sneller branden. Ik vermoed dat dit een massa probleem is, maar weet niet precies waar ik het moet zoeken. kan iemand mij dit vertellen? En zijn er ook elektrische schema's voor de kadett? weet iemand waar ik die kan vinden?
Kadedlliak Sedan, Mattblack, ATS Classic's..
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Bericht door Danoontje »

ik zou sowieso, als het de massa is, eens kijken naaar de massa van je achterlichten. Deze zit vast op het boutje aan de binnenkant van je kofferbak waarmee je achterlicht op de plek wordt gehouden. Is een sleuteltje 8, dus ik denk M4 boutje? (beide kanten hebben eigen aarde)

Maar! Sneller knipper houdt in dat het relais meer stroom krijgt dan bedoelt. Dat is dus eigenlijk andersom dan bovenstaande redenatie. Ik zou juist zeggen dat, op de een of andere manier (kabelbreuk???) er stroom vanaf je remlichten (of bedrading) weggevoerd wordt via het knipperlicht relais...en dát probleem zal weer onder je dashboard te vinden zijn.


Leuk? nee! Oplossing: hele kabelboom opnieuw leggen (als het echt zo'n puin is met kroonsteentjes)
daddy's ride
C ervaren
Berichten: 313
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 10:40 pm

Re: Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Bericht door daddy's ride »

Het sneller knipperen tijdens remmen lijk ook mij een aarde probleem. Ik durf te wedden dat als je gaat kijken (tijdens het remmen :D ) dat je remlicht mee knippert. Ik zou inderdaad ook even naar de aarde kijken (sleuteltje 8, achterop het metalen bevestigings kuipje)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Bericht door jetelind »

Of je hebt in je unit achterin de 2 contactjes waar de lamp van remlicht/stadslicht tegen elkaar aanzitten (dat had ik ook)
Massa kan idd ook, vaak is het iets kleins kadett c bedrading stelt niks voor.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Re: Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Bericht door Koekie »

Grote kans dat je remlicht massa trekt over je knipperlicht, waardoor die niet/nouwelijks/slecht gaat knipperen.
Even die unit loshalen, en goed de massa etc nameten.
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Kadettjuh
C gevonden
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 17, 2010 4:07 pm
Locatie: Well

Re: Als ik rem intrap gaat knipperlicht sneller knipperen

Bericht door Kadettjuh »

probleem opgelost, was idd masse bij achterlicht;)
Kadedlliak Sedan, Mattblack, ATS Classic's..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten