km teller probleem

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

km teller probleem

Bericht door jetelind »

Vandaag de auto uit wezen lijnen en daarna naar het bedrijf gebracht om het hemeltje erin te zetten. We hebben thuis een 1.3CDTI corsa met 90pk en een koppel van 170nm ik trok netjes door naar de 80 en zag de corsa kleiner en kleiner worden me vader tuuterde en knipperde ik bleek gewoon 160 te rijden terwijl er 80 op de teller stond. Hoe kan dit? Waar moet ik naar kijken?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: km teller probleem

Bericht door Daan D »

jetelind schreef:...ik bleek gewoon 160 te rijden terwijl er 80 op de teller stond. Hoe kan dit?
Door je rechtervoet :mrgreen:.
Smoking...
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller probleem

Bericht door jetelind »

ja snap ik :P maar als de teller 80 aangeef hoor ik ook ongeveer 80 te rijden ;) had het gas niet eens tot de bodem in haha maar denk doordat er geen ramen, stoelen enzo in zaten hij ook amper luchtweerstand heeft, en heel weinig gewicht hij zou nooit zo doortrekken denk ik...
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: km teller probleem

Bericht door Daan D »

Wat voor kleur wormwiel heb je in de bak zitten? Is je km-teller kabel wel goed aangesloten? Andere teller geprobeerd?
Smoking...
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller probleem

Bericht door jetelind »

Daan D schreef:Wat voor kleur wormwiel heb je in de bak zitten? Is je km-teller kabel wel goed aangesloten? Andere teller geprobeerd?
Hoi Daan,

Inmiddels heb ik mijn kadett weer terug, er zit een rode wormwiel in. De teller is goed (heb voorheen ermee gereden met een getrag 240) nu zit er een orginele 4bak onder.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast