vraagje rode draad

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Sterker nog... de doorzichtige draad gaat de kabelboom in verder naar achter. Ter hoogte van de deur van de bestuurder word die doorgelust aan een zwarte dunne die weer terug naar de motor loopt. Nouja dat was bij me reserve kabelboom zo. De doorzichtige draad noemen ze ook de lage weerstandskabel.

Maar hoort er dan 12volt op de bobine te staan met het op het contact zetten? Of enkel alleen tijdens het echte starten? Net zoals de brandstofpomp achterin?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: vraagje rode draad

Bericht door Tijs »

dat zou zomaar kunnen inderdaad, maar die heb je ook niet nodig bij een cih, want die werken niet op 9v alst goed is. maar gewoon op 12.

ik denk dan dat ze de rooie als 12v voor de bobine hebben wille gebruiken ofzo.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Tijs schreef:dat zou zomaar kunnen inderdaad, maar die heb je ook niet nodig bij een cih, want die werken niet op 9v alst goed is. maar gewoon op 12.

ik denk dan dat ze de rooie als 12v voor de bobine hebben wille gebruiken ofzo.
Ja klopt veel gepruts in de kabelboom. Bobine is aangesloten met 2 groene draden 1 voor de toerentellen/naar de computer. De andere liep over naar een rode draad vervolgens naar een doorzichtige draad (lage weerstandsdraad) en zwarte dunne draad (zwart is volgens het boekje allemaal contactschakeldraden)

Ik heb de auto al wel 10sec ongeveer aan de praat gehad dus benzine en vonken doet die wel. Waarschijnlijk moet de ontsteking nog wordenafgesteld omdat het blok teveel compressie heeft of de startmotor zit niet goed. Vandaag pingelde de toerenteller met starten niet meer en de lampen gingen ook niet meer knipperen tijdens het starten. (heb het blok goed aan de massa gemaakt haha) dus ook alweer opgelost. Als het blok nu loopt dan ben ik super blij :)
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: vraagje rode draad

Bericht door Tijs »

ik zou die doorzichtige weerstands draad er toch tussenuit halen... die zorgt at er geen 12v op komt....

het klopt trouwens dat die overloopt in een zwarte.. die weerstand draad moet van een specifikieke lengtte zijn voor een 1200, vandaar dat ie zo raar loopt.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Tijs schreef:ik zou die doorzichtige weerstands draad er toch tussenuit halen... die zorgt at er geen 12v op komt....

het klopt trouwens dat die overloopt in een zwarte.. die weerstand draad moet van een specifikieke lengtte zijn voor een 1200, vandaar dat ie zo raar loopt.
ooh maar ik heb een 20E (orgineel) ;) + reserve kabelboom orgineel van een 1000 serie daarin zat die ook. Er staat stroom op via het contact.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: vraagje rode draad

Bericht door Tijs »

vreemd... misschien ander (ouder?) type bobine ofzo? of zit ik met cih en ohc door elkaar?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

ik weet niet maakt ook nie uit bij beiden kabelbomen zit de glasdraad bij mij. Verder zitten er wel degelijke verschillen in beiden kabelbomen
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: vraagje rode draad

Bericht door gteturbo »

maar die glasdraad is dus eigenlijk de start versterker en is niet echt nodig dan ? (laat ik hem bij mij lekker vervallen) maar waar hoort hij eigenlijk aan te zitten dan ?
Die geschoven groen is dus toeren teller
Maar Jeroen zag bij jouw dat het geschroefde draadje groen is wordt die dan verderop in je kabelboom zwart en is dat geschakeld plus dan?


Het mooiste is 15 mm tape gebruiken en half overlappen zorg dat je met zijn tweeen bent en begin uit een punt laat de tweede man de kabels strak trekken zodat jij lekker twee handen kan gebruiken om de tape er licht getrokken overheen daai en hij wordt net zo mooi als orgineel (wel eerst alle kleine eindjes doen )
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten