vraagje rode draad

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Afbeelding

Kijk goed bij de rechter schokbrekerschroef heb ik een pijltje gemaakt. Het gaat om de rode draad. Als ik hem aan de plus aansluit beginnen de bougies te vonken.

Wie weet waar dit draadje aan moet?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: vraagje rode draad

Bericht door gteturbo »

Deze zal later toegevoegd zijn ! orgineel zit er een dikke rode draad die moet op de accu en eentje iets dunner waar constant plus opstaat als je contact aanzet die zal op je dynamo moeten(zover ben ik nu zegmaar heb nu zoon 2 uur uitvogel bedrading werk achter de rug morgen weer verder) er is normaal wel een extra draad naar je bobine die is bij het starten even een paar seconden voor de vonkversterker waarschijnlijk heb je het over deze maar zal verder in je kabelboom een andere kleur hebben :?
Zal morgen wel voor de zekerheid nog even kijken.
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: vraagje rode draad

Bericht door Automatic-freak »

Is dat niet het stroomdraadje voor het lampje dat in je motorkap kan zitten bij een luxere uitvoering !? :idea:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Automatic-freak schreef:Is dat niet het stroomdraadje voor het lampje dat in je motorkap kan zitten bij een luxere uitvoering !? :idea:
Eum nee dat is een stekkertje vlak waar de kabelboom door het schutbord gaat.
Wanneer ik er stroom opzet beginnen de bougies ongecontroleerd te vonken.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

gteturbo schreef:Deze zal later toegevoegd zijn ! orgineel zit er een dikke rode draad die moet op de accu en eentje iets dunner waar constant plus opstaat als je contact aanzet die zal op je dynamo moeten(zover ben ik nu zegmaar heb nu zoon 2 uur uitvogel bedrading werk achter de rug morgen weer verder) er is normaal wel een extra draad naar je bobine die is bij het starten even een paar seconden voor de vonkversterker waarschijnlijk heb je het over deze maar zal verder in je kabelboom een andere kleur hebben :?
Zal morgen wel voor de zekerheid nog even kijken.
Ja dat denk ik ook hij moet in iedergeval ergens aan. Ik heb hier nog een orginele 2liter kabelboom liggen zal eens kijken of die ook hieraan zit ;)
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
kevin
C ervaren
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 26, 2008 10:24 pm
Locatie: odiliapeel

Re: vraagje rode draad

Bericht door kevin »

Het is wel een onduidelijk pijltje...

gr

kevin
Greetz Kevin
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: vraagje rode draad

Bericht door Tijs »

Afbeelding
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Rode draad is er zelf aangemaakt....
Hij zit aan de bobine. (volgens mij horen er een zwarte en een glasgekleurde draad op de bobine te zitten toch)?
Tijdens contact aanzetten horen de bougies dan al te vonken?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: vraagje rode draad

Bericht door Tijs »

zou het een signaal draad naar de toeren teller bedoeld zijn?
geen idee wat er gebeurd als je die aan de 12v zou hangen.....
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door kadett coupe »

Tijs schreef:zou het een signaal draad naar de toeren teller bedoeld zijn?
geen idee wat er gebeurd als je die aan de 12v zou hangen.....
die draad is origineel groen, en niet rood :wink:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

Tijs schreef:zou het een signaal draad naar de toeren teller bedoeld zijn?
geen idee wat er gebeurd als je die aan de 12v zou hangen.....
Ja dat zou kunnen. Meestal lopen de glasgekleurde + dunne zwarte naar de bombine dacht ik?
Deze zijn doorgeknipt en vervangen voor een rode draad. Ik heb beiden verlengt naar de bombine. Nu liep de auto nog steeds niet :x teveel compressie. Mijn vermoeden is de ontsteking
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: vraagje rode draad

Bericht door gteturbo »

Okee er zit een groene aan de bobine -- toerenteller
zwarte -- ......(vul plz in wie het weet)
glaswitte --.......(gaat volgens mij naar contactslot dus zou de vonk versterker kunnen zijn hij heft ook een zilverendraaf dacht ik in de mantel)


Er hoort een draad te zitten die alleen bij het starten dus sleutel uiterste stand draaien je vonkt versterk die heb je gevonden alleen zit ik nu even te denken welke kleur hij aan zou moeten :idea:
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: vraagje rode draad

Bericht door gteturbo »

dus eigenlijk moet er op de bobine op het ronde pikkie het groene toerentellerdraadjezitten ?
en op de 2 platte amptjes een zwarte en glaswitte zitten ?
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: vraagje rode draad

Bericht door jetelind »

gteturbo schreef:Okee er zit een groene aan de bobine -- toerenteller
zwarte -- ......
glaswitte --.......


Er hoort een draad te zitten die alleen bij het starten dus sleutel uiterste stand draaien je vonkt versterk die heb je gevonden alleen zit ik nu even te denken welke kleur hij aan zou moeten :idea:
Groen waren bij mij de aansluitingen direct aan de bombine. (zie ook de foto's die ik heb gestuurd)
1 met schroefdraad en de andere die je erop kon schuiven.

Die met schroefdraad zit de glaswitte(doorzichtige kabel) ook wel lage weerstandskabel genoemd + een dunne zwarte. Deze schakelt en voorziet de bobine van 12V.
Aan de andere kant zonder schroefdraad zit eum de groene draad deze zit aan de bobine en gaat naar de toerenteller en de injectiecomputer.

Heb al wel gemerkt er zitten best veel verschillen in kleuren in. Heb een orginele rallye met een kabelboom erin geplaatst. Maar heb ook een orginele 2 liter kabelboom liggen (met veel doorgeknipte draden) waar toch veel verschil in kleuren in zit met de andere. Met name aansluitingen naar dynamo o.a ik heb een zwarte dikke kabel aan de dynamo. De kabelboom die ik reserve heb een rode dikke draad. Als je nog wat wilt weten over kleurcodes dan vraag maar raak :wink:

Wat ik verder nog weet is:
De blauwe draad is voor de brandstofpomp.
Startmotor: dikke rode direct vanaf de accu, zwart (geeft de "computer" een signaal als de gestart is), rode dit is een schakelcontact. Het is niet moeilijk maar wel lastig om alles in orde te maken.

Hoe zorg jij dan dat de kabelboom er goed uit ziet? Draai je hier zwarte tape omheen?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: vraagje rode draad

Bericht door Tijs »

kadett coupe schreef:
Tijs schreef:zou het een signaal draad naar de toeren teller bedoeld zijn?
geen idee wat er gebeurd als je die aan de 12v zou hangen.....
die draad is origineel groen, en niet rood :wink:
et is toch ook geen originele draad... in me station hadde ze een zwarte getrokke....

maar die glasdraad is volgens mij een weerstandsdraad, welke je alleen bij een 1200 ontsteking gebruikt (9v) de zwarte andere draad geeft 12v op je bobine met starten, en daarna niet meer...
daarom zullen die niet gebruikt zijn...

als die rode aan je bobine zit zal het een contact geschakelde moeten zijn, zodat je bobine stroom heeft als je start.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten