Lamp instrumentenpaneel

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
3lb4rt0
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: di feb 17, 2009 8:20 pm

Lamp instrumentenpaneel

Bericht door 3lb4rt0 »

Beste kadett C liefhebbers,

Ik heb mijn kadett C laten binnen doen voor het repareren van de verwarming. Deze is nu in orde maar blijkbaar werkt het lampje van het instrumenten paneel niet meer. Dit werkte voordien wel. De waarschuwingslichtjes werken wel, ik kan juist niet zien hoe snel ik rij en temperatuur, klok enzo...

Voorheen hadden we in dezelfde garage een radio laten installeren, na installatie werkte het lampje van de choke niet meer. Nu is dit gemaakt maar werkt het lampje van het instrumentenpaneel niet meer. Nu vindt ik dit veel toeval dat dit 2 maal achtereen gebeurd.

Nu ze willen er naar kijken en dit zonder ons iets aan te rekenen want toen hij binnen ging werkte alles nog zoals het moest. Maar ik kan niet het tegendeel bewijzen wanneer ze zouden zeggen dat het lampje gewoon kapot is gegaan en ons hiervoor dan toch iets aan te rekenen, het lampje heeft sinds hij binnen is gegaan normaal nooit onder spanning gestaan dus vind ik dat het wel veel toeval zou moeten zijn dat het lampje zomaar is kapot gegaan.

Nu mijn vraag: Kan iemand mij soms vertellen hoe ik soms zelf kan controleren of er soms een draadje is gelost, want dit was bij de choke ook het geval geweest. En of het moeilijk en veel tijd kost om het instructiepaneel te verwijderen.

Alvast bedankt

Bart
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Lamp instrumentenpaneel

Bericht door Schedelwerk »

Met een beetje lenigheid zou je onder je dashboard moeten kunnen kijken. Als je daar een grijs draadje ziet lopen vanaf de zekeringkast dan is dat de draad van je instrumentverlichting. Er zit een klein stekkertje aan, die moet aangesloten zijn op de grijze draad die naar je instrumentenpaneel loopt. Hangt die los, dan is dat het probleem.

Het hele paneel eruithalen is ook niet moeilijk, maar wel een priegelklusje omdat het op gevoel moet.
Ga met je hand achter het dashboard, en draai de barjonetsluiting van de kilometerkabel los van het instrumentenpaneel. Dan kan je het geheel er zo uit peuteren. De lampjes kan je dan bekijken en zonodig vervangen.
Terugplaatsen in omgekeerde volgorde, en de km-kabel er weer opdraaien. Dat is echter wel het lastigste van allemaal... maar met een beetje geduld en wat scheldwoorden moet het lukken. En uiteraard oppassen dat je bij die laatste handeling niet weer het stekkertje van de verlichting eruit trekt :wink:

Succes
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
3lb4rt0
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: di feb 17, 2009 8:20 pm

Re: Lamp instrumentenpaneel

Bericht door 3lb4rt0 »

Hartelijk bedankt, zal er mij morgen eens mee bezighouden :D
3lb4rt0
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: di feb 17, 2009 8:20 pm

Re: Lamp instrumentenpaneel

Bericht door 3lb4rt0 »

Het was dus het fichke da is losgekomen, staat redelijk strak, ze hadden het bij de installatie van de radio met een snelbinder mee vastgemaakt en daardoor spande het wel redelijk en waarschijnlijk toen ze de andere delen hebben gerepareerd zal het losgekopen zijn.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Lamp instrumentenpaneel

Bericht door Schedelwerk »

mooi dat het nu weer opgelost is!
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten