ombouw naar omega 2.4 i blok

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

berry
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: di okt 23, 2007 8:18 pm
Locatie: gemonde

ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door berry »

Hoi allemaal,

Complete moter uit omega gehaald, gemonteerd, nu een probleem met bedrading.
De boom is heel mooi en intakt, alles is aangesloten, Maar en nu komt het
ik heb 4 kabels ( die los uit de boom komen ) over !!!
een rode
een zwarte
een groene
een blauwe
Weet iemand van de geweldige experts hier waar ik de kabeltjes op aan moet sluiten ?
Rood is vermoedelijk constante spanning rechtstreeks vanaf de accu ?
zwart geschakeld via de zekeringskast, voeding voor de bobine ? min. 12volt ( dus niet de orginele, dit is een weerstand draad 9,5 volt.)
groen is denk ik voor de toerenteller en ....
blauw ???????? ( bij normale 2.0 E is dit de schakeldraad voor de pomp, maar hier niet, denk ik) levert te weinig pik
Wie kan mij hier mee helpen, ik weet dat er mensen binnen de club zijn die het zo weten, wat is dan het probleem ?
Houden jullie die info binnen een klein groepje ?
Diegene die mij wil helpen alvast op voorhand bedankt, als je ooit iets hebt met de 1.9 e of de 2.0 e kan ik je helpen !!
Groetjes,
Berry
"oude opels", meer als hobby, its a way of life!!
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door patrick de boer »

zoek eens op het forum er is hier iemand al
mee bezig en die heeft precies het zelfde probleem

scheelt een hoop dubbele post
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door erny70 »

Lees deze maar eens goed door, moet je een heel eind mee komen denk ik, enneuh, wat jij schrijft klopt iig al heel aardig.

http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtop ... =20&t=5850

Succes
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door Daan D »

En je kent hem wel, komt bij jou uit de buurt :D
Smoking...
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door Joepp »

Dat is Gerry's pa :P
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door Daigo »

( ik bemoei me voor de rest niet met dit topic) Maar,
Als er iemand even de moeite wil nemen om te vertellen hoe het moet komen zitten
stellen wij dat zeer op prijs!

mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Daan D
C ervaren
Berichten: 289
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:02 pm

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door Daan D »

Gerry, nou heb je al heel wat topics met dezelfde vragen geopend en overal zijn antwoorden gegeven, toch? Is het dan misschien niet gewoon zo dat forumleden het niet weten?
Smoking...
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door erny70 »

Daan D schreef:Gerry, nou heb je al heel wat topics met dezelfde vragen geopend en overal zijn antwoorden gegeven, toch? Is het dan misschien niet gewoon zo dat forumleden het niet weten?
Even uit m'n hoofd (want het is bijna 20 jaar geleden .....)

rood = constante plus (moet dus stroom op staan als de accu is aangesloten ongeacht de stand van de contactsleutel
zwart = is geschakelde plus over het contact , moet dus stroom op staan als de auto op contact staat of "loopt"
groen = gekoppeld met de bobine en evt de toerenteller (geeft signaal naar toerenteller en injectie regelunit voor toerental)

en dan de beruchte blauwe .............

blauw = als ik het goed heb, de bekrachtiger van het pomprelais (dus niet de voedingsdraad naar de pomp, maar de plusdraad die samen met een massa er voor zorgt dat het pomprelais wordt ingeschakeld)
DWZ dat er op het pomprelais NOG twee draden moeten, nl één plus voeding die je uit de zekeringkast moet halen en één die als plus dient voor de pomp, de pomp zelf krijgt massa ergens van het chassis natuurlijk.

als ik tijd heb (nu niet dus) teken ik wel ff een schemaatje over hoe ik denk dat het moet zitten.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door kriekje »

Nogmaals : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036


Maar komt de motor niet 'lopend' uit een andere auto??

Dus daar zat toch ook alles aangesloten??
beCeten
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door giuliettaevo »

Daigo schreef: Als er iemand even de moeite wil nemen om te vertellen hoe het moet komen zitten
stellen wij dat zeer op prijs!
Gerry, ik heb al in volgens mij 3 verschillende topics hier antwoord op gegeven... :evil:

Ben er nu redelijk klaar mee. :(

Succes verder.
Saab powerrr
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door daruler »

kriekje schreef:Nogmaals : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036


Maar komt de motor niet 'lopend' uit een andere auto??

Dus daar zat toch ook alles aangesloten??


ja hijs lopend uit die manta gekomen en dat is 1000000% zeker ( hebben hem nog lopend gezien de dag dat ze hem gingen halen)


en dat die toen liep moet die nu nog lopen en dat zal die ook gaan doen ook!
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door kriekje »

Dus de volgende keer goed meekijken Arjan!!!

Als je niet weet wat wat is, dan haal je dat toch niet klakkeloos los???
beCeten
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door Daigo »

Probleem opgelost.

Alles gewoon aangesloten zoals het bij 2.0 ook moet :p
toen bokte hij en sloeg de motor andersom!.

Dus van dat klakkeloos losmaken en niet weten hoe het moet zitten. Bedantk voor de mensen die dat hebben gezegt
altijd leuk die opmerkingen.

eff nagedacht en toen OWJA :P krukassonde :idea: :lol: :!: :wink:
Yeah. zat kwart slag verkeerd :p
Vandaar dat hij niet liep :p

Problems solved. en loopt als een tierelier :twisted:

mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door erny70 »

kriekje schreef:Dus de volgende keer goed meekijken Arjan!!!

Als je niet weet wat wat is, dan haal je dat toch niet klakkeloos los???
agree, voor je draadjes gaat los halen / knippen, (bij demontage) eerst proberen te achterhalen waar ze voor dienen, en ze eventueel van een labeltje voorzien, is achteraf naturlijk makkelijk praten.
Daigo
C gestoord
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 11:27 am
Locatie: Gemonde

Re: ombouw naar omega 2.4 i blok

Bericht door Daigo »

En toch wil ik de mensen
die me hebben geholpen en tips hebben gegeven heel erg bedanken voor de moeite.
Maar ook nu hebben we weer wat geleerd. Het is altijd iets gemakkelijks :p

dus Patrick de boer, giuliettaevo, erny70, Pietje, Daruler, en nog een paar
Hartelijk bedankt voor al jullie moeite en tijd ik stel het zeer zeker op prijs.
maar nu blijkt dat we het vanaf het begin af aan toch allemaal goed hadden zitten.
(op enkel de weerstandskabel van bobine na).


En zoals mijn vader al zei. Ooit hulp nodig bij iets? laat maar weten!!!

mensen die gehaaide opmerkingen hebben gemaakt ook bedankt voor topic vulling.


ps.
erny70 schreef:
kriekje schreef:Dus de volgende keer goed meekijken Arjan!!!

Als je niet weet wat wat is, dan haal je dat toch niet klakkeloos los???
agree, voor je draadjes gaat los halen / knippen, (bij demontage) eerst proberen te achterhalen waar ze voor dienen, en ze eventueel van een labeltje voorzien, is achteraf naturlijk makkelijk praten.

Alles was gelabeld. en een beschrijving van 3 a4tjes :p achteraf gezien heeft het dus allemaal zijn eigen weg gewezen.
Alleen dat de krukassonde zo raar gedraaid zit is beetje raar :p maar nagekeken op foto's en zo hoort hij te zitten :p dus problem solved.


mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten