achterruitverwarming werkt niet van mijn opel c

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
rvdp
Berichten: 1
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 12:16 am

achterruitverwarming werkt niet van mijn opel c

Bericht door rvdp »

Hallo,

Van de zomer een leuk, goed en toffe kadett C aangeschafd, nu het begint te vriezen komen we erachter dat de achterruitverwarming niet werkt(?).

VRAAG: 1 hoe kunnen we dit testen?
2 valt dit gemakkelijk te repareren of een nieuwe achterruit?


Weet toevallig ook de juiste bandenspanning ( voor/achter ) voor de kadett C......( nu ik toch al een vraag heb op dit forum dan kan deze er meteen maar bij :oops: )
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Re: achterruitverwarming werkt niet van mijn opel c

Bericht door Koekie »

Aan de binnenkant van je raam, zitten links en rechts in het midden 2 aansluitingen waarmee je dmv je schakelaar, 12V op de verwarming zet.

Via een simpele multimeter kun je meten of daar ook daadwerkelijk spanning op komt te staan als je de schakelaar omzet. Als dat zo is, kun je in het gunstigste geval ontdekken waar er evt een breuk zit in de verwarmingsbaantjes, en die repareren met een speciaal goedje. Als er meerdere beschadigd zijn (lees, over grotere afstand een stuk beschadigd zijn), kun je het beste gewoon je ruit vervangen. Reparaties met dat spul zijn meer voor hele kleine scheurtjes in de verwarmingsbaantjes, en eigenlijk niet voor stukken van 10cm oid.

(moet ik overigens ook nog doen, heb er al 1 staan waarvan als het goed is de boel wel werkt.. :mrgreen: )

Als er gewoon geen 12V op staat, zul je ergens een draadbreuk oid hebben, en kun je dat altijd wel fixen, zonder al te veel gedoe :wink:
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten