GTE teller aansluiten!

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

GTE teller aansluiten!

Bericht door Amstel »

ik zoek een schema hoe ik de 3 teller moet aansluiten via de spanningsbegrenzer.

of een zeer makelijke uitleg.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

Als je zelf draden trekt, kun je er gewoon een geschakelde plus op zetten, en de - van de teller gaat dan naar je component (temp.sens, oliedrukmeter, brandstofmeter) etc:)
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

Koekie schreef:Als je zelf draden trekt, kun je er gewoon een geschakelde plus op zetten, en de - van de teller gaat dan naar je component (temp.sens, oliedrukmeter, brandstofmeter) etc:)
dus zeg maar de uitgaande draad op de spanningsbegrenzer is dus min en niet plus zo als ik dacht.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

GTE meters hebben geen aparte spanningsregelaar nodig :)
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

je temp en tank lopen dus wel gewoon via de spanningsregelaar hoor, of je nou een gte/sr of standaard hebt.

of ik moet me wel heeeel erg vergissen, maar op mijn gte setje (3 tellers) zat ook een spanningsregelaar.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

Tijs schreef:je temp en tank lopen dus wel gewoon via de spanningsregelaar hoor, of je nou een gte/sr of standaard hebt.

of ik moet me wel heeeel erg vergissen, maar op mijn gte setje (3 tellers) zat ook een spanningsregelaar.
en die van mijn zijn niet aangesloten en ik wist eerst niet hoe het moest. het middelste pootje van de spanningregelaar is dus de min van de temp en tank .ect.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

als je op het printje kijkt staat erop welk pootje wat is.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

Tijs schreef:als je op het printje kijkt staat erop welk pootje wat is.
klopt de buitenste 2 zijn een plus en een min en de middelste staat een pijltje.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

Tijs schreef:je temp en tank lopen dus wel gewoon via de spanningsregelaar hoor, of je nou een gte/sr of standaard hebt.

of ik moet me wel heeeel erg vergissen, maar op mijn gte setje (3 tellers) zat ook een spanningsregelaar.
Vreemd.. Ik heb hem niet aangesloten, en het werkt perfect.. :roll: :?: :!: :?:
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

dan zal die toch echt te veel aangeven, of je hebt geen originele metertjes.
kan ook zijn dat het origineel in het tellerhuisje verwerkt zit, dat je het gewoon niet gezien hebt ;)

bij mij dat er een zelfbouwsel regelaar aan de achterkant tegenaan, omdat de originele niet meer goed werkte
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

Nou, ik kan nog een keer heel goed kijken, maar ik ben bijna zeker van dat ik hem niet heb..
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

Koekie schreef:GTE meters hebben geen aparte spanningsregelaar nodig :)


dit is een originele gte set :
voor
Afbeelding

van achteren
Afbeelding

daar zit toch echt een spanningsregelaar op hoor !
DWARS DE HOEK OM
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Bericht door Amstel »

heeft iemand een totaal schema van de bedrading van de teller en de rest van instrumenten paneel???
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
rsvanderaa
C gevonden
Berichten: 41
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door rsvanderaa »

Hoe krijg je dat tellersetje van je dashboard af? ik kan met een steeksleutel amper bij die 2 boutjes :S

Is daar een handigheid voor? of moet ik gewoon door tobbe?
De echte oldtimerrijder kan niet zonder vette bankrekening of gereedschapskar!
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

de tellerset kan er in principe zo uit,mits je een niet te klein stuur hebt (bij een origineel stuur past het zo),maar dan moet je de kilometerkabel achter de km.teller eerst losdraaien(draai-kliksysteem),daarna kan de tellerbak er al gedeeltelijk uit (van achter naar voor drukken). wanneer je deze zover los hebt,kun je de stekkers achter op het panneel losklikken,dan kan het tellerbakje er nog verder uit,dan blijt er een witrood draadje over,die moet je even volgen want die zit ergens achter het dashboard ineengestekkerd,lostrekken en voila !
DWARS DE HOEK OM
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten