Hoe een koplamp te vervangen (schaam)

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
wolfraider
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
Locatie: Heerlen

Hoe een koplamp te vervangen (schaam)

Bericht door wolfraider »

Aangezien de lichtopbrengst van de koplampen vrij magertjes is wilde ik een nieuw setje lampen in de coupe stoppen.
Nu heb ik even gekeken maar weer niet echt hoe ik de lamp er uit moet halen. Ik heb het stekkertje aan de achterzijde los gehaald en geprobeert te draaien echter zonder succes. Ik zag ook niets om te schroeven. Hoe moet dit?
Wat voor lamp moet er eigenlijk in? H4?
Groets,
Remco.
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

zit dat neit met een klemmetje?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

tis eigenlijk in drukken en dan draaien
als je op het koplampglas kijkt en er staat h4 op dan h4 erin staat er niks op dan is het een duplo lamp
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Deksel is inderdaad indrukken en dan draaien.

Lamp zelf is stekker er af trekken en dan het 'veerklemmetje' aan de bovenzijde uit het randje drukken (iets veerspanning); daarna die veerklem naar beneden scharnieren en de lamp kan eruit !! :wink:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Bericht door Tijs »

hij had de stekker er toch al af, dus neem aan dat hij de deksel er dan ook af heeft toch?
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
wolfraider
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door wolfraider »

Ok, bedankt. Aan de linkerzijde zit geen deksel en aan de rechter zijde zit wel een deksel. Dus ja, ik had het stekkertje er al af, en toch bedankt om te vertellen hoe de deksel er af moet.
Ik heb een duplo lamp aangezien er niets op het glas staat. Ik denk dat ik het klemmetje gister over het hoofd heb gezien. Het was al schemerig en eigenlijk te laat om alles goed te zien.
Allemaal bedankt iig,
Remco
wolfraider
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door wolfraider »

Vandaag ff gekeken en er zit inderdaad een duplo lamp in. Nu heb ik alles terug gezet maar doet het stadslicht het aan de rechterkant niet :evil:
Het lampje zit goed, de kabels ook en de lamp is niet kapot....
Het enige probleem is dat het plastic ringetje nogal gaar is. Wellicht dat dit invloed heeft.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Via de houder van de koplamp wordt ook het stadslicht voorzien van stroom (en massa), wellicht dat deze niet goed contact maken doordat het plastic ringetje kapot is ... :cry:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
wolfraider
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jun 16, 2008 6:01 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door wolfraider »

Na enig geklooi met een kapot ringetje maakt de lamp weer goed massa en doet alles het weer.
Ik heb alleen het idee dat het lichtbeeld helemaal verkeerd staat (rechts te laag en links te hoog)
Hoe kan ik dit stellen?
Deluxe77
C ervaren
Berichten: 281
Lid geworden op: do mar 13, 2008 7:36 pm

Bericht door Deluxe77 »

Met de witte draaistangetjs achter op de koplamp, zitten er 2 op elk.
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Bericht door coinoperator »

zorg er eerst voor dat de lamp 100% goed in de houder gedrukt zit.
De lamp moet echt exact in de uitsparingen zitten.

hoeveel $#^%&^*^(*& er niet rondrijden die op zijn %^$^&% ook een lampje dachten te vervangen en vervolgens iedereen verblinden...hopeloos.
vertrokken
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast