Hallo allemaal.
Het is dan zover. Mn motor in de Kadett gehangen. aangesloten en afgemonteerd. Alleen nu komt het.
De kabelboom van de C24NE.
Alles heb ik erbij,
Maar nu is mijn vraag hoe de stekker van de aansturing van de kabelboom aangesloten moet worden?
Het is de ronde 'draai'stekker de binnen in de auto bij de computer zit.
heeft iemand een elektrisch schema van een C24NE of weet iemand hoe het zit?
mvg Bart.
elektrisch schema C24NE
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C liefhebber
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
- Locatie: gouda
hoi misschien hier wat aan staat bij opel forum
gr jurgen
Voor de kale motor hoeft alleen de carterpan en de motorsteunen omgezet te worden om deze in de auto te krijgen. De bouten van het carter hebben bij een 2.4 M8 ipv. de gebruikelijke M6, het beste kun je voor deze bouten bij gebruik van een stalen carter uiteraard M8 nemen en dan imbus (binnenzeskant) dit ivm. de beschikbare ruimte.
Vergeet niet de peilstok om te bouwen naar achter de motorsteun, op die plek zit dus geen gat en dus ook geen aluminiumprop, hier moet dus geboord worden, dit is het beste als je opbouwend boort, dus van 4 naar 8 en dan weer naar 12 en uiteindelijk boor 13,5. het gat wat overblijft moet dus weer afgedicht worden, aangezien de carterdruk gering is kan een goed klemmende dop gebruikt worden, beter is een soort vorm van afdichten die klemmend in het gat zit zoals de aluminium prop. De peilstok geleiding over zetten is beter, maar geen vereiste, wel, natuurlijk de goede peilstok gebruiken die bij het carter hoort.
Ook moet de aanzuigbuis omgebouwd worden, zorg dat die goed vast zit en voorzien is van een deugdelijke afdichting.
Voor het injectie-systeem zijn er iets meer aanpassingen:
Was de auto al een
gr jurgen
Voor de kale motor hoeft alleen de carterpan en de motorsteunen omgezet te worden om deze in de auto te krijgen. De bouten van het carter hebben bij een 2.4 M8 ipv. de gebruikelijke M6, het beste kun je voor deze bouten bij gebruik van een stalen carter uiteraard M8 nemen en dan imbus (binnenzeskant) dit ivm. de beschikbare ruimte.
Vergeet niet de peilstok om te bouwen naar achter de motorsteun, op die plek zit dus geen gat en dus ook geen aluminiumprop, hier moet dus geboord worden, dit is het beste als je opbouwend boort, dus van 4 naar 8 en dan weer naar 12 en uiteindelijk boor 13,5. het gat wat overblijft moet dus weer afgedicht worden, aangezien de carterdruk gering is kan een goed klemmende dop gebruikt worden, beter is een soort vorm van afdichten die klemmend in het gat zit zoals de aluminium prop. De peilstok geleiding over zetten is beter, maar geen vereiste, wel, natuurlijk de goede peilstok gebruiken die bij het carter hoort.
Ook moet de aanzuigbuis omgebouwd worden, zorg dat die goed vast zit en voorzien is van een deugdelijke afdichting.
Voor het injectie-systeem zijn er iets meer aanpassingen:
Was de auto al een
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten