Aansluitschema SR-console

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Aansluitschema SR-console

Bericht door Danoontje »

Hoi, heeft iemand een korte uitleg hoe ik de electronica van een SR console aan moet sluiten in mijn kadett C?

aan de achterkant heb je bijv een soort cirkeltje van pinnetjes...moet daar een stekker ofzo op? Of welk pinnetje is voor welk metertje?

- Hoe sluit ik de OEL (oliedruk) meter aan?
- Hoe de volt meter => gewoon op + van accu?


Er komt ook nog een toeren-teller in...waar moet ik deze op aansluiten?

Ik kan natuurlijk gewoon gaan proberen, maar als iemand t zo weet is dat natuurlijk veel makkelijker! :)
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

Afbeelding


het stekkertje gebruiken wat achter op jou normale dash zat (verlengen)
1 nieuwe draad trekken voor de oliedrukzender(naar de zender)
de +draad zit ook al in de stekker,je moet alleen nog even achter je dash de rood/witte draad aftappen voor je verlichting

gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

voor je toerenteller moet je een nieuwe draad trekken vanaf de groene draad van de bobine.

voor de oliedruk meter moet je een andere oliedruksensor hebben en een L vormige verloopje omdat je niet genoeg ruimte hebt.
all show no go!
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Is dat een opel sensor? of gewoon een universele? Mocht hij niet universeel zijn heb je dan misschien n type wagen waar die sensor in zit? :oops:
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

oh ja tis een 1200,ff niet aan gedacht,maar die sensors zitten ook wel op latere opels (senator met digidash,kadettgsi,corsagsi) alle opels met een opeldrukmeter dus,maar dan heb je niet dat verloopje,dat zou je kunnen laten maken bij een draaierij miss.

gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
kadettcoupe.20e
C liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
Locatie: gouda

Bericht door kadettcoupe.20e »

hoide zender draad is volgens mij de zelfde draad als hydroliek aansluiting van een vracht auto systeem daar heb je veel hoek en bochten in

gr jurgen
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik begrijp ff de opmerking niet maar goed.

het is bij een 1.2 zo dat er voor de oliedruk sensor een bochtje eraan moet komen waar de sensor op geschroefd wordt omdat deze anders ergens tegenaan komt.

dacht dat ik er nog ergens een foto van moest hebben maar dat valt tegen.

moet ik nog even aan het zoeken gaan.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

ik ben van het weekend er zelf ook mee bezig geweest en kon bij de auto materialen zaak zo snel geen passend L verloopje vinden. Toen hebben we heel creabea een flexi remslang gepakt van een renault clio daarmee de bocht gemaakt. Even een aardpunt op de sensor monteren en klaar.
all show no go!
kadettcoupe.20e
C liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
Locatie: gouda

Bericht door kadettcoupe.20e »

hoi dat de draad van hydro systeem [ vracht ]
het zelfde is als van de oliedrukzender van de auto
druk zender de die misschien daar in wat kan zoeken

ik heb het zelf ook nodig gehad voor mijn 1200 dat was ook even
zoeken naar de juiste

gr jurgen
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Hoi, even een vraag over de aansluitingen aan de achterkant van de toerenteller zelf:

+12
1
-

Wat moet waar?

+12 => + pool accu?
1 => draad van bobine?
- => - pool van accu?

De laatste heeft trouwens een smallere aansluiting voor een stekkertje dan de andere 2...daarom dat ik verward ben...iemand?
malle pietje
C ervaren
Berichten: 484
Lid geworden op: za sep 30, 2006 6:37 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door malle pietje »

dat smalle pooltje is volgens mij bedacht dat je bij een (originele) draadboom niet kunt vergissen met aansluiten.
maar zoals je al schreef zo moet je het idd aansluiten.

gr,
Guus.
DWARS DE HOEK OM
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Nja, het verwarrende vond ik dat ik juist zou zeggen dat ze zowel + als - van de accu de 5mm aansluiting zouden geven en de aansluiting van de bobine zouden kenmerken met een 3mm aansluiting...maar waar is dus anders, toch?
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

malle pietje schreef:Afbeelding


het stekkertje gebruiken wat achter op jou normale dash zat (verlengen)
1 nieuwe draad trekken voor de oliedrukzender(naar de zender)
de +draad zit ook al in de stekker,je moet alleen nog even achter je dash de rood/witte draad aftappen voor je verlichting

gr,
Guus.
Bedankt voor de info, maar helaas klopt het niet helemaal

De bestaande stekker is inderdaad te gebruiken, maar de volgorde klopt niet + je moet zelf een fitting bijmaken...

12345 uit de afbeelding is bij mij C1:
1 +12V
2 tank
3 temperatuur
4 aarde / -12V
5 niets

Op de SR console is de aansluiting zoals beschreven:
1 olie
2 +12V
3 temperatuur
4 aarde / -12V
5 tank

m.a.w. je moet 1 kabel met fitting bij maken en dan 1,2 en 5 wisselen/anders leggen.

Verder klopt het en werkt het

(even hoe ik die fitting bij heb gemaakt: Voor de electra kun je van die verbindingsstekkertjes kopen, je hebt platte, maar ook ronde.

Heb ik zo'n rond mannetje gepakt. Op de slijpsteen de ronde top eraf geslepen, zodat je alleen het busje overhoudt. Dan de plastic huls eraf.

Waar de plastic huls zat gaat uiteindelijk in de stekker, de andere (geschuurde) kant wordt gebruik om de stroomdraad in te klemmen.

met een Boortje heb ik via de achterkant van de bestaande stekker het holle gat dieper uitgeboord.

En dan het fittinkje erin, ff beeeetje dichtklemmen en voila.

FF simpel getekend

Afbeelding
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

En welke, nog nieuw aan te schaffen, oliedruksensoren zijn er nu te gebruiken voor de kadett c 1200 motortje?

Grtz Arie
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Bericht door aad102 »

up :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten