Acculampje licht zwakjes op

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

nja nu zelfs tijdens de gehele rit (blower + verwarming aan, achterruitverwarming en ruitenwisser)...vind t vrij storend...

nu vertelde iemand dat het de spanningsregelaar kon zijn...kan dat? (en waar zit die?)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

de spanningsregelaar zit of op je binnenscherm geschroefd.
aan de rechts kant als je in de auto zit.

Of deze zit (ja daar komen we weer) aan de dynamo.

Zou je die niet eens een keer proberen om te wisselen??
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

jeps, alleen moet ff kijken waar ik ene vandaan tover...


Ben nu zelf aan het denken...die jongen heeft een zwaardere dynamo en een sterkere (?) accu erop gezet...zou dat invloed hebben op de spanningsregelaar, waardoor deze dus ook anders moet?

waar kan ik een andere vandaan halen? zijn die nog bij de opel dealer of ergens online te krijgen?
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

zou je eens even een foto willen posten van je dynamo want het kan goed zijn dat je een dynamo hebt waar de regelaar bij in zit gemonteerd.

en een andere regelaar ik denk niet dat je daar bij de opel nog voor kunt aan kloppen.

stuur mij anders even een mailtje dan kom je gewoon even een keer langs met je auto monteren we even een andere. ik kom uit Nrd limburg.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ik had dus ook last van dat zwakke brandende acculampje maar dat was de ene keer wat erger dan de andere keer en soms was het weer helemaal weg en de auto starte altijd goed dus geen probleem met dat lampje tot ik gister aan het rijden was en ik was nog maar net weg en mijn volt meter gaf aan dat er nog maar 11 volt werd geladen en dat was niet goed dus!
even later roken we een plastic brandlucht en de volt meter gaf nog maar 10 volt aan dus direct gedraaid en naar huis gegaan thuis aan gekomen gaan zoeken wat het was en toen voelde ik onder het dachboord en daar waren een paar draden helemaal warm!
gister geen tijd en zin meer dus accu los en kap dicht en vanmorgen de hele bende maar los gehaald.
was een stekker onder het dachboord op 2 aansluitingen helemaal gesmolten :!: :!: de auto had dus zo in de brand kunnen vliegen :(
heb dus flink mazzel gehad en wil de mensen die hier ook dat acculampje probleem hebben hier even voor waarschuwen!!!

dit is dus de stekker wat gesmolten is (de foto is helaas een beetje wazig) het is dus de zwarte stekker die recht onder het stuur zit en met de dikker zwarte en dikke rode draad en die heeft slecht contact gehad dus kijk die maar even na en maak hem goed schoon en doe er maar wat contactvet op en buig de pennetjes zo zodat ze goed strak in de stekker gaan.

Afbeelding

Afbeelding

ik heb vandaag direct maar een brandblusser geinstaleerd voor het geval er wel iets zal gaat branden want de schrik zit er nu wel een beetje in en denk nu steeds iets te ruiken en wat raars te horen dus heb voor de zekerheid maar een blusser er in gezet! (niet letten op de zand bende in de kofferbak).
Afbeelding

dus kijk even naar die stekker als je ook last hebt van een zwak brandend acculampje!!!

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik heb het genoteerd op mn lijstje ik heb er namelijk ook wat last van.

Maar er staan nog wel meer dingen op het lijstje.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

Pietje schreef:ik heb het genoteerd op mn lijstje ik heb er namelijk ook wat last van.

Maar er staan nog wel meer dingen op het lijstje.
zorg dan dat je in iedergeval een blusser mee hebt voor het geval je wel brand krijgt want zonder is je auto verloren!! en dat zou zonde zijn.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ja maar ik rijd er toch niet dagelijks mee.

maar kan er sowieso wel eens een blussertje voor gaan kopen.

Ik heb alleen zelf het vermoeden dat het bij mij in de dynamo zelf zit maar ja dat kijk ik nog wel ff.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

en wat als je grootlicht lampje zwakjes brand als je je lampen aan hebt? (op groot licht brandt ie wel fel? :?:
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

waarschijnlijk een kortsluiting naar je grootlicht lampen ofzo.
keer iemand in de auto zetten en dan zelf alle draaden langs gaan kijken of het erger word of overgaat als je aan een draad zit.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

kadett-c-coupe schreef:en wat als je grootlicht lampje zwakjes brand als je je lampen aan hebt? (op groot licht brandt ie wel fel? :?:
Dan laad je dynamo net iets minder dan de accu spanning.
Doe je je groot licht aan, gebruik je iets meer stroom, de dynamo kan het slechter bij benen en gaat het dynamolampje feller branden.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

corsa-erik schreef:
kadett-c-coupe schreef:en wat als je grootlicht lampje zwakjes brand als je je lampen aan hebt? (op groot licht brandt ie wel fel? :?:
Dan laad je dynamo net iets minder dan de accu spanning.
Doe je je groot licht aan, gebruik je iets meer stroom, de dynamo kan het slechter bij benen en gaat het dynamolampje feller branden.
hij vroeg waarom zijn GROOTLICHT lampje kon gaan branden en niet zijn DYNAMO/ACCU lampje.
maar in het geval je accu lampje gaat branden bij grootlicht dan heeft corsa eric gelijk en laad je dynamo teweinig bij.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

toppertheo schreef: hij vroeg waarom zijn GROOTLICHT lampje kon gaan branden en niet zijn DYNAMO/ACCU lampje.
:oops: eh, ja, nu je het zegt er staat grootlichtlampje :oops:
kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

mijn lampen zijn de laatste tijd toch al een beetje baldadig aan het doen met stekkertjes en massakabel e.d. en ik wil meer licht erin.... ik denk dat ik eens een keer flink ga electro knutselen in mijn verlichting.

(hallogeentjes e.d.)
aardbei64
C geïnteresseerd
Berichten: 59
Lid geworden op: za aug 11, 2007 4:16 pm
Locatie: veenendaal

Bericht door aardbei64 »

als je dynamolampje gaat branden bij vol verbruik dan is of ja accu of je dynamo slecht, het is goed mogelijk dat je accu net voldoende stroom op kan slaan voor verbruik, en als je dan je radio erbij aan zet dat die niet meer voldoende bij kan leveren,

en de draden warm worden dan moet je de aftakking van de radio en andere niet originele verbruikers direct vanaf je accu leggen, ik heb bij mn golfje 1 hetzelfde gehad, steeds de zekering kast verrot, dit kwam omdat mn "nieuwe" radio en de "nieuwe" electronische ontsteking afgetakt waren van de toevoer van het dashboard, dit is er niet voor gemaakt, na het leggen van een dikkere kabel direct vanaf de accu was ik van alle problemen af.

soms is het al voldoende om de kabels die warm worden te vervangen voor dikkere exemplaren die wel tegen "meer" stroom kunnen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast