Acculampje licht zwakjes op
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
jeps, alleen moet ff kijken waar ik ene vandaan tover...
Ben nu zelf aan het denken...die jongen heeft een zwaardere dynamo en een sterkere (?) accu erop gezet...zou dat invloed hebben op de spanningsregelaar, waardoor deze dus ook anders moet?
waar kan ik een andere vandaan halen? zijn die nog bij de opel dealer of ergens online te krijgen?
Ben nu zelf aan het denken...die jongen heeft een zwaardere dynamo en een sterkere (?) accu erop gezet...zou dat invloed hebben op de spanningsregelaar, waardoor deze dus ook anders moet?
waar kan ik een andere vandaan halen? zijn die nog bij de opel dealer of ergens online te krijgen?
zou je eens even een foto willen posten van je dynamo want het kan goed zijn dat je een dynamo hebt waar de regelaar bij in zit gemonteerd.
en een andere regelaar ik denk niet dat je daar bij de opel nog voor kunt aan kloppen.
stuur mij anders even een mailtje dan kom je gewoon even een keer langs met je auto monteren we even een andere. ik kom uit Nrd limburg.
en een andere regelaar ik denk niet dat je daar bij de opel nog voor kunt aan kloppen.
stuur mij anders even een mailtje dan kom je gewoon even een keer langs met je auto monteren we even een andere. ik kom uit Nrd limburg.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
ik had dus ook last van dat zwakke brandende acculampje maar dat was de ene keer wat erger dan de andere keer en soms was het weer helemaal weg en de auto starte altijd goed dus geen probleem met dat lampje tot ik gister aan het rijden was en ik was nog maar net weg en mijn volt meter gaf aan dat er nog maar 11 volt werd geladen en dat was niet goed dus!
even later roken we een plastic brandlucht en de volt meter gaf nog maar 10 volt aan dus direct gedraaid en naar huis gegaan thuis aan gekomen gaan zoeken wat het was en toen voelde ik onder het dachboord en daar waren een paar draden helemaal warm!
gister geen tijd en zin meer dus accu los en kap dicht en vanmorgen de hele bende maar los gehaald.
was een stekker onder het dachboord op 2 aansluitingen helemaal gesmolten de auto had dus zo in de brand kunnen vliegen
heb dus flink mazzel gehad en wil de mensen die hier ook dat acculampje probleem hebben hier even voor waarschuwen!!!
dit is dus de stekker wat gesmolten is (de foto is helaas een beetje wazig) het is dus de zwarte stekker die recht onder het stuur zit en met de dikker zwarte en dikke rode draad en die heeft slecht contact gehad dus kijk die maar even na en maak hem goed schoon en doe er maar wat contactvet op en buig de pennetjes zo zodat ze goed strak in de stekker gaan.
ik heb vandaag direct maar een brandblusser geinstaleerd voor het geval er wel iets zal gaat branden want de schrik zit er nu wel een beetje in en denk nu steeds iets te ruiken en wat raars te horen dus heb voor de zekerheid maar een blusser er in gezet! (niet letten op de zand bende in de kofferbak).
dus kijk even naar die stekker als je ook last hebt van een zwak brandend acculampje!!!
groeten.
even later roken we een plastic brandlucht en de volt meter gaf nog maar 10 volt aan dus direct gedraaid en naar huis gegaan thuis aan gekomen gaan zoeken wat het was en toen voelde ik onder het dachboord en daar waren een paar draden helemaal warm!
gister geen tijd en zin meer dus accu los en kap dicht en vanmorgen de hele bende maar los gehaald.
was een stekker onder het dachboord op 2 aansluitingen helemaal gesmolten de auto had dus zo in de brand kunnen vliegen
heb dus flink mazzel gehad en wil de mensen die hier ook dat acculampje probleem hebben hier even voor waarschuwen!!!
dit is dus de stekker wat gesmolten is (de foto is helaas een beetje wazig) het is dus de zwarte stekker die recht onder het stuur zit en met de dikker zwarte en dikke rode draad en die heeft slecht contact gehad dus kijk die maar even na en maak hem goed schoon en doe er maar wat contactvet op en buig de pennetjes zo zodat ze goed strak in de stekker gaan.
ik heb vandaag direct maar een brandblusser geinstaleerd voor het geval er wel iets zal gaat branden want de schrik zit er nu wel een beetje in en denk nu steeds iets te ruiken en wat raars te horen dus heb voor de zekerheid maar een blusser er in gezet! (niet letten op de zand bende in de kofferbak).
dus kijk even naar die stekker als je ook last hebt van een zwak brandend acculampje!!!
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
zorg dan dat je in iedergeval een blusser mee hebt voor het geval je wel brand krijgt want zonder is je auto verloren!! en dat zou zonde zijn.Pietje schreef:ik heb het genoteerd op mn lijstje ik heb er namelijk ook wat last van.
Maar er staan nog wel meer dingen op het lijstje.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C ervaren
- Berichten: 255
- Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
waarschijnlijk een kortsluiting naar je grootlicht lampen ofzo.
keer iemand in de auto zetten en dan zelf alle draaden langs gaan kijken of het erger word of overgaat als je aan een draad zit.
keer iemand in de auto zetten en dan zelf alle draaden langs gaan kijken of het erger word of overgaat als je aan een draad zit.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Dan laad je dynamo net iets minder dan de accu spanning.kadett-c-coupe schreef:en wat als je grootlicht lampje zwakjes brand als je je lampen aan hebt? (op groot licht brandt ie wel fel?
Doe je je groot licht aan, gebruik je iets meer stroom, de dynamo kan het slechter bij benen en gaat het dynamolampje feller branden.
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
hij vroeg waarom zijn GROOTLICHT lampje kon gaan branden en niet zijn DYNAMO/ACCU lampje.corsa-erik schreef:Dan laad je dynamo net iets minder dan de accu spanning.kadett-c-coupe schreef:en wat als je grootlicht lampje zwakjes brand als je je lampen aan hebt? (op groot licht brandt ie wel fel?
Doe je je groot licht aan, gebruik je iets meer stroom, de dynamo kan het slechter bij benen en gaat het dynamolampje feller branden.
maar in het geval je accu lampje gaat branden bij grootlicht dan heeft corsa eric gelijk en laad je dynamo teweinig bij.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
-
- C ervaren
- Berichten: 255
- Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za aug 11, 2007 4:16 pm
- Locatie: veenendaal
als je dynamolampje gaat branden bij vol verbruik dan is of ja accu of je dynamo slecht, het is goed mogelijk dat je accu net voldoende stroom op kan slaan voor verbruik, en als je dan je radio erbij aan zet dat die niet meer voldoende bij kan leveren,
en de draden warm worden dan moet je de aftakking van de radio en andere niet originele verbruikers direct vanaf je accu leggen, ik heb bij mn golfje 1 hetzelfde gehad, steeds de zekering kast verrot, dit kwam omdat mn "nieuwe" radio en de "nieuwe" electronische ontsteking afgetakt waren van de toevoer van het dashboard, dit is er niet voor gemaakt, na het leggen van een dikkere kabel direct vanaf de accu was ik van alle problemen af.
soms is het al voldoende om de kabels die warm worden te vervangen voor dikkere exemplaren die wel tegen "meer" stroom kunnen
en de draden warm worden dan moet je de aftakking van de radio en andere niet originele verbruikers direct vanaf je accu leggen, ik heb bij mn golfje 1 hetzelfde gehad, steeds de zekering kast verrot, dit kwam omdat mn "nieuwe" radio en de "nieuwe" electronische ontsteking afgetakt waren van de toevoer van het dashboard, dit is er niet voor gemaakt, na het leggen van een dikkere kabel direct vanaf de accu was ik van alle problemen af.
soms is het al voldoende om de kabels die warm worden te vervangen voor dikkere exemplaren die wel tegen "meer" stroom kunnen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast