Acculampje licht zwakjes op
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
ik heb even in het schema gekeken, (het is niet heel erg duidelijk heb hier niet een goed boek voor handen).
maar het lijkt erop dat er vanaf de geschakelde voeding (het contact slot) 12v loopt (Voor een zekering) naar het lampje van de teller unit. Vanaf daar loopt er een draadje naar het achterruit relais en vanaf het achterruit relais naar de spanningsregelaar.
klinkt heel erg raar als ik eerlijk ben. Het enige dat ik kan verzinnen is dat er nu van beide kanten 12v op het relais staat en als de spanningsregelaar geen voeding geeft hij naar massa slaat waardoor het lampje kan oplichten.
Maar ik zou dus eens gaan meten bij je achterruit relais.
maar het lijkt erop dat er vanaf de geschakelde voeding (het contact slot) 12v loopt (Voor een zekering) naar het lampje van de teller unit. Vanaf daar loopt er een draadje naar het achterruit relais en vanaf het achterruit relais naar de spanningsregelaar.
klinkt heel erg raar als ik eerlijk ben. Het enige dat ik kan verzinnen is dat er nu van beide kanten 12v op het relais staat en als de spanningsregelaar geen voeding geeft hij naar massa slaat waardoor het lampje kan oplichten.
Maar ik zou dus eens gaan meten bij je achterruit relais.
all show no go!
je zou eens kunnen proberen om een draadje rechtstreeks vanaf de accu te pakken en dan eens kijken wat er gebeurd.
wat je zegt is niet zo heel gek. het lampje brandt op een spanningverschil
van 13.4 volt naar 12 volt is ook al een spanningsverschil en daardoor kan het lampje zwak oplichten.
wat je zegt is niet zo heel gek. het lampje brandt op een spanningverschil
van 13.4 volt naar 12 volt is ook al een spanningsverschil en daardoor kan het lampje zwak oplichten.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Bij mij ging het lampje branden (flikkeren) als hij statiionair liep. Beetje gas geven ging hij weer uit. Dat was overigens het olie lampje bij mij. Heb ik hem afgesteld met iets meer gas bij stationair was het ook klaar.
Met de radio had ik idd dat draadeind eruit geschroefd en toen een (extra) draad naar een kaal punt op het chassis gemaakt. Toen was het probleem over.
Met de radio had ik idd dat draadeind eruit geschroefd en toen een (extra) draad naar een kaal punt op het chassis gemaakt. Toen was het probleem over.
Kadettofiel
als je olie lampje gaat flikkeren bij stationair loop heb je dus niet genoeg oliedruk. oliepijl te laag of pomp naar de haaien. Sneller stationair laten draaien bouwt die wel meer druk op waardoor het lampje uitblijft, maar is niet de oplossing.svansas schreef:Bij mij ging het lampje branden (flikkeren) als hij statiionair liep. Beetje gas geven ging hij weer uit. Dat was overigens het olie lampje bij mij. Heb ik hem afgesteld met iets meer gas bij stationair was het ook klaar.
Met de radio had ik idd dat draadeind eruit geschroefd en toen een (extra) draad naar een kaal punt op het chassis gemaakt. Toen was het probleem over.
all show no go!
heb je niet ergens iemand in je kennisen kring dan die zon dynamootje heeft liggen.
Het is natuurlijk ook lastig om vanaf hier te kunnen beoordelen wat het precies is.
veel kan het niet zijn.
je kan ook eens proberen om vanaf je motorblok een massa te leggen naar de min van je accu. zou kunnen zijn dat die slecht is.
dit kun je het makkelijkste controleren met een startkabel.
Het is natuurlijk ook lastig om vanaf hier te kunnen beoordelen wat het precies is.
veel kan het niet zijn.
je kan ook eens proberen om vanaf je motorblok een massa te leggen naar de min van je accu. zou kunnen zijn dat die slecht is.
dit kun je het makkelijkste controleren met een startkabel.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 78
- Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten