Acculampje licht zwakjes op

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

mmh vreemd dat zou dan wel moeten kloppen.

Heb je een andere dynamo liggen die je er evt eens even op kunt zetten dan kun je pas echt dingen gaan uitsluiten.

en waar heb je de plus vanaf gepakt voor de radio??
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

ik heb even in het schema gekeken, (het is niet heel erg duidelijk heb hier niet een goed boek voor handen).

maar het lijkt erop dat er vanaf de geschakelde voeding (het contact slot) 12v loopt (Voor een zekering) naar het lampje van de teller unit. Vanaf daar loopt er een draadje naar het achterruit relais en vanaf het achterruit relais naar de spanningsregelaar.

klinkt heel erg raar als ik eerlijk ben. Het enige dat ik kan verzinnen is dat er nu van beide kanten 12v op het relais staat en als de spanningsregelaar geen voeding geeft hij naar massa slaat waardoor het lampje kan oplichten.

Maar ik zou dus eens gaan meten bij je achterruit relais.
all show no go!
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

je zou eens kunnen proberen om een draadje rechtstreeks vanaf de accu te pakken en dan eens kijken wat er gebeurd.

wat je zegt is niet zo heel gek. het lampje brandt op een spanningverschil

van 13.4 volt naar 12 volt is ook al een spanningsverschil en daardoor kan het lampje zwak oplichten.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Bij mij ging het lampje branden (flikkeren) als hij statiionair liep. Beetje gas geven ging hij weer uit. Dat was overigens het olie lampje bij mij. Heb ik hem afgesteld met iets meer gas bij stationair was het ook klaar.

Met de radio had ik idd dat draadeind eruit geschroefd en toen een (extra) draad naar een kaal punt op het chassis gemaakt. Toen was het probleem over.
Kadettofiel
svansas
C geïnteresseerd
Berichten: 67
Lid geworden op: do jul 13, 2006 1:32 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door svansas »

Die draad had ik dan vastgemaakt waar het draadeind daarvoor zat. Je kan natuurlijk het draadeind laten zitten en daar een draad aan maken.
Kadettofiel
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

svansas schreef:Bij mij ging het lampje branden (flikkeren) als hij statiionair liep. Beetje gas geven ging hij weer uit. Dat was overigens het olie lampje bij mij. Heb ik hem afgesteld met iets meer gas bij stationair was het ook klaar.

Met de radio had ik idd dat draadeind eruit geschroefd en toen een (extra) draad naar een kaal punt op het chassis gemaakt. Toen was het probleem over.
als je olie lampje gaat flikkeren bij stationair loop heb je dus niet genoeg oliedruk. oliepijl te laag of pomp naar de haaien. Sneller stationair laten draaien bouwt die wel meer druk op waardoor het lampje uitblijft, maar is niet de oplossing.
all show no go!
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Hmmm heb nog steeds pro's met dat lampje...ben zelf aant denken over de aarde van het blok zelf...merkte laatst nl dat als ik gas gaf t lampje iets feller ging branden...
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

heb je er al een andere dynamo opgehad voor te proberen.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

Jongen waar ik m van heb heeft vlak voor de koop een nieuwe zwaardere dynamo erop gelegd (lijkt me dus stug als dat t probleem is :oops: )
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

je zou het eens kunnen proberen.

er word bij de verkoop wel meer vertelt en beweerd.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

jongen is goede vriend van me ;) die heeft niet eens een verkooppraatje opgehangen...maar ja...dynamo kost ook veel :(
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

heb je niet ergens iemand in je kennisen kring dan die zon dynamootje heeft liggen.

Het is natuurlijk ook lastig om vanaf hier te kunnen beoordelen wat het precies is.

veel kan het niet zijn.

je kan ook eens proberen om vanaf je motorblok een massa te leggen naar de min van je accu. zou kunnen zijn dat die slecht is.
dit kun je het makkelijkste controleren met een startkabel.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

haha wat stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :oops: Zo simpel...dat soort dingen bedacht ik met me brommers wel...maar met de auto niet...sumpele dak ben :P Morgen maar eens doen :D tnx!!


Btw...heb ff de achterruit verwarming gemeten: iets van 11.3 of 11.8 V....
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

heb t geprobeerd...werkte niet...ik denk zelf nu dat mijn (nieuwe) accu gewoon lekt/leegloopt...dus maar eens eentje proberen die wij hier hebben staan...
kadettcity
C geïnteresseerd
Berichten: 78
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:46 pm

Bericht door kadettcity »

Bij mij is het op het moment weer even weg. Af en toe licht die op maar schijnbaar niet altijd. Maar ja kan daar nog wel mee leven :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten