vragen kadett c cuope '78

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
denonlicious
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 10, 2013 6:28 pm

vragen kadett c cuope '78

Bericht door denonlicious »

Hoi Ik ben Björn, kom uit Meeuwen( Belgisch limburg), ben 25 jaar en rij met een kadett c coupe van '78
staat redelijk origineel op paar dingen na.
1200N motor met scherpere nokkenas,afgedraaid vliegwiel en weber 40 dcoe carberateur. sr tellertjes en sr stuurtje.

Nu heb ik een paar vraagjes:
1. de ventilator van de kachel blaast niet meer , achterruit verwarming doet het wel. waar kan dit aan liggen?
2. is er bij de kadett een verkliklampje dat je op tijd laat weten dat je tank leeg is?
Bij de SR console merk ik dat de waarden niet helemaal kloppen. een volle tank is op de meter een overvolle tank. (wijzertje staat dan helemaal rechts boven)
moet er een andere sensor in de tank?

hoop dat er iemand mij hierbij kan helpen!

mvg Bjorn
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: vragen kadett c cuope '78

Bericht door autocat »

wat de tank betreft is dat normaal als je dat hinderlijk vind kun je de vlotter iets verbuigen zodat hij beter aangeeft , dat de kachel fan het niet doet kan zijn dat de fan vast zit haal hem er even uit en probeer de fan met de hand te draaien en je kunt ook kijken of er stroom op de fan komt te staan en of de schakelaar wel door geeft.
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Re: vragen kadett c cuope '78

Bericht door RensR »

Het lijkt bij je tank ook te kunnen liggen aan de spanningsregelaar op je tellerhuis. Is het toevallig zo dat je temperatuur sensor ook te ver uitslaat?
De ventilator kan gewoon vast zitten doordat er wat rotzooi in is verzameld, heb ik vorig jaar ook gehad. Het enige wat je dan moet doen is onder de motorkap die plastieke kappen die over de ventilator zitten eraf halen en dan alles schoon blazen. Let op, je blaast op deze manier alles de cabine in, je kunt er misschien een roostertje of zo voor hangen zodat je de meeste troep opvangt.
denonlicious
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 10, 2013 6:28 pm

Re: vragen kadett c cuope '78

Bericht door denonlicious »

Bedankt vr de reacties. Temp. Staat goed mooi in het midden. Stoort me niet echt dat de meter zo staat. Wou het gwn even weten. Ga straks eens kijken als de fan vast zit.
denonlicious
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di dec 10, 2013 6:28 pm

Re: vragen kadett c cuope '78

Bericht door denonlicious »

heb snel even gekeken nr de ventilator. kabels zijn afgebroken van de fan. daarom dat deze niet werkte...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten