Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
StephanV
C gevonden
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 25, 2011 7:35 pm

Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door StephanV »

Beste mensen,

Wie kan mij helpen, mijn C1 doet helemaal niets meer, wat is nu het geval?
Ik kocht de C1 die rijdend is weggezet (ben ik bij geweest) van iemand nadat de startmotor kapot was gegaan bij die persoon.
Omdat er laswerk aan de auto was onder het dashboard heeft hij ook de ruitenwisser motor en de ruitensproeierresevoir gedemonteerd.
Hij had de startmotor eraf gehaald en vervolgens heeft de Kadett een jaar in een schuur gestaan.
Nu heb ik de startmotor gereviseerd en getest (deze werkt weer 100%).
Deze aangesloten, tevens een nieuwe condensator, bougiekabels en verdelerkap geïnstalleerd, volle accu eraan en starten maar!

HELEMAAL NIKS dus. zelfs het kleinste lampje of de aanjager gaat niet aan. Wie weet wat dit kan zijn? Ik heb nog wel een aantal kabels loshangen waar van ik niet weet wat ik er mee moet (omdat ik er niet bij ben geweest toen het losgehaald is en er zijn geen foto's van het proces gemaakt).

Afbeelding
Deze komt onder uit het dashboard (verlichting achter ofzo?) ik heb ook geen idee waar deze stekker in moet, er is nergens een vrouwtje over onder het stuur oid).

Afbeelding
Deze kabel met een hoop wirwar komt ook ergens onder het dashboard vandaan en kan ik ook nergens op aansluiten (zit geen verbinding ergens in de buurt oid), ik dacht misschien van de ruitenwissermotor, maar die ligt nog in de schuur.

En tot slot deze kabel aan de pluspool
Afbeelding
Er komt een bruine kabel met 2 uiteinden en een roen kastje (relais of iets?) dit heb ik nog nooit eerder gezien. Heb ook geen idee wat ik er mee moet.

Wie o wie heeft een idee wat hier mis gaat? ik heb dus totaal geen stroom maar ik dacht dat die kabels die nog niet verbonden zijn (achterlichten, ruitenwissermotor??) etc niet noodzakelijk waren om stroom te krijgen? er gebeurt dus niks, ook niet als ik er een accu opzet met startkabels aan een andere auto.
kuilman
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 6:45 pm

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door kuilman »

Automaat.?!.. als jij je tunnelbakje er uit heb liggen kan het de schakelaar van de automaatpook zijn.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door Automatic-freak »

Zo te zien wel een Automaat .. peilstok zichtbaar op laatste foto .. dus dat zou kunnen kloppen.

De rest van de stekkers lijken mij van de ruitenwissermotor en relais (of deze is van het knipperlichtrelais).

Groene kastje onbekend; zou een ontstoringsfilter kunnen zijn ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
StephanV
C gevonden
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 25, 2011 7:35 pm

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door StephanV »

Bedankt voor de reacties!
Het is inderdaad een automaat, dat klopt. maar schakelaar van de automaatpook? Ik heb inderdaad het interieur eruit liggen (alleen bestuurdersstoel erin).
Wat zou ik aan moeten sluiten?
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door J v Delft »

StephanV schreef:Bedankt voor de reacties!
Het is inderdaad een automaat, dat klopt. maar schakelaar van de automaatpook? Ik heb inderdaad het interieur eruit liggen (alleen bestuurdersstoel erin).
Wat zou ik aan moeten sluiten?
Als je een automaat start uiteraard altijd in D of N zetten anders doet hij niks. Soms beetje met de pook spelen, wil nogal eens gevoelig werken. Ligt beetje aan afstelling.

Dan controleren of alle zekeringen goed zijn of er niet uit liggen.

Dan alle massa kabel checken. Eventueel vernieuwen. Lost ook vaak vreemde storingen op.

Afbeelding

Afbeelding

Witte 3-puntsblokje bij de paravan is inderdaad de multistekker voor de ruitenwisser.

Loshangende kabel onder het dashboard is die niet van je contactslot ?

Alle toegevoegde kabels bij je accu horen er normaal gesproken niet aan te zitten. Gewoon massa aan de carrosserie en een enkele kabel die in de originele kabelboom gaat.

Afbeelding
Zie tandaard accuaansluiting als hierboven

Kwestie van eens de tijd nemen en kijken waar alles naar toe gaat, wat niet nodig is of loos is gewoon verwijderen.
Maar ik vermoed zelf dat er een rechtstreekse draad is getrokken voor een radio en dat er wat omleidingen zijn gemaakt omdat dingen niet goed werkten ofzo.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
StephanV
C gevonden
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 25, 2011 7:35 pm

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door StephanV »

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik heb de automaatpook in de goede stand staan, hoewel ik denk dat er een onderliggend probleem is, aangezien helemaal niks het doet, het klokje niet, de alarmlichten niet (deze zouden toch gewoon altijd moeten werken?) Als ik de accu meet zit er namelijk gewoon spanning op. Ergens gaat onderweg dus iets mis. Nu heb ik alle kabels nagelopen en het zou in principe gewoon moeten werken. Ik heb ook gecheckt of alles aan de startmotor op de juiste plek zit en dit is het geval, maar dan nog, er moet toch wel iets werken?

ECHTER: dit kwam ik tegen onder het contactslot (zat met een ijzerdraad om de stuurstang gewikkeld):

Afbeelding
Dit zat niet aangesloten, kan dit er iets mee te maken hebben?

Ik ben een redelijk leek op het gebied van electronica.

Trouwens, die multistekker onder het dashboard kan ik ook nog steeds niet thuisbrengen, kan nergens onder het contactslot of iets bevestig worden, daar is alles vol.
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door J v Delft »

Moet de loshangende kabel onder je dashboard met de witte stekker niet aan knipperlichtrelais ? Zit ergens links aan de carrosserie geschroefd.
Anders is het de kabel die achterin het contactblokje van je contactslot aan de stuurkolom moet. Hier hoort geloof ik ook een 4 of vijf aderige kabel met stekker aan te zitten.
Als deze stekker er niet in zit is het natuurlijk logisch dat er niks werkt.
Wel even de plastic kapjes rond contactslot weghalen, kan je er beter bij.
Misschien hebben ze ooit contact bedrading doorverbonden aan al die prutskabeltjes te zien. Of iemand heeft er ooit een eigenbouw alarm/startonderbreker systeem aan geknutseld.
Het stukje met drie geelzwarte draden hoort tenminste zeker niet in een Kadett thuis.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
StephanV
C gevonden
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 25, 2011 7:35 pm

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door StephanV »

Bedankt voor de reactie,
De stekker in het contactblokje aan de stuurkolom zit er in (zie foto).

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie echter nergens links op de carrosserie een knipperlichtrelais. Die loshangende kabel kan ik simpelweg nergens in kwijt. Ik heb stiekem het vermoeden dat er een heel belangrijk deel van de kabelboom ontbreekt?

Afbeelding

Hoe het ook zit, ik ga morgen maar weer eens speuren... Zou het zo kunnen zijn dat de hele boel geblokkeerd wordt door bijvoorbeeld 1 slechte massa? Ik zag wel dat de bruine kabel van de dynamo naar het blok helemaal vol vet en smurrie zit. Zou het werkelijk zo kunnen zijn dat hierdoor helemaal niks, maar dan ook niks werkt?
Wanneer ik de sleutel omdraai in het contactslot lijkt het dus net alsof er geen accu aangesloten zit.

Oja, alle zekeringen zijn intact en de kabeltjes achter het zekeringkastje zijn ook allemaal aangesloten...
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door J v Delft »

Kan heel makkelijk zijn. Geen massa verbinding dan werkt er niks.
Ook zonder contact aan moet er tenminste nog iets werken wat niet via contactslot geregeld word zoals binnenverlichting of koplampen.
Ik zou gewoon met multimeter gaan meten vanaf de accu af. Desnoods alle massa kabels effe loshalen en beetje opschuren. Ook als dynamo nou wel of niet goed zou zijn zou er met een volle accu toch nog wel iets moeten gebeuren.
Verder is de kabelboom onder dashboard een beetje gemodificeerd. Zitten wat relais en doorverbindingen in die er oorspronkelijk niet in horen. Misschien de oude eigenaar effe bellen of die er meer van weet ?
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
lolke.kramer
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 10:40 pm
Locatie: Friesland

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door lolke.kramer »

De dikke rode kabel gaat vanaf je accu rechtstreeks naar je startmotor. Vanaf daar moet er nog een draad op zitten die de rest van de auto van stroom voorziet.
Zit die er wel aan? Dit omdat je de startmotor eraf hebt gehad.
StephanV
C gevonden
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 25, 2011 7:35 pm

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door StephanV »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb gemeten en (uiteraard) moet die loshangende stekker ergens in. Hier zit onder andere bekabeling van de plus en de startmotor in. Het enige nadeel is dat ik deze stekker nergens kwijt kan?! Alles is vol, er is niks over.
Zou het mogelijk zijn dat ik een foto krijg van een C hoe het er daar uitziet zodat ik een idee heb hoe het aangesloten hoort te zitten?

Bij voorbaat dank.

De oude eigenaar zei alleen maar dat hij het vreemd vond maar ook geen idee meer had hoe het zat :roll:
Nu bleek dat 'ie op een dag gewoon (na het boodschappen doen) opeens helemaal geen stroom had, en hij gooide het zonder zeker te weten op dat de startmotor kapot was. Blijkbaar is dit probleem toen ontstaan. Wat ik vreemd vind is dat die stekker gewoon nergens in kan :shock:
J v Delft
C liefhebber
Berichten: 197
Lid geworden op: vr nov 14, 2008 7:16 pm
Locatie: Brabant

Re: Kadett C1 12s doet helemaal niks meer

Bericht door J v Delft »

Afbeelding
Niet erg duidelijke fotos
Beetje donker onder het dashboard ondanks het lentezonnetje.
Telefoon camera heeft geen flitser.
Denk niet dat je er iets aan hebt.
Kadett C Caravan 1.2N 1979
Vectra A 1.8i cdx 1995
Corsa B 1.4i 1998
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten