Aanjager en dashboardverlichting

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
RensR
C geïnteresseerd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 7:02 pm

Aanjager en dashboardverlichting

Bericht door RensR »

Hallo,
Van het een naar het ander, nu doet de aanjager het niet meer.
Ook doet de dashboardverlichting het niet meer, maar ik vermoed dat dit is omdat ik het tellerhuis er even uit heb gehad om de spanningsregelaar te vervangen en/of het lampje zelf gewoon stuk is.
De aanjager: Gisteren rijdt ik rond 7 uur ergens heen, geen problemen, werkt helemaal prima. Terugweg wat vochtig en zo, dus kachel aan, aanjager aan en blazen maar. Ook de achterruitverwarming maar aangezet om nog sneller beter zicht te krijgen zonder om de minuut met een sponsje de hele auto af te hoeven vegen. Dan het probleem: een brandlucht, alsof er iets doorbrandt. Gevolg: aanjager doet het ineens niet meer en ook de achterruitverwarming doet het niet meer. Iemand hetzelfde ooit gehad en is het (wat ik denk) de schakelaar, aangezien het anders vrij toevallig is dat alles werkt, behalve de twee dingen die op die schakelaar zitten? (zekeringen zijn niet doorgebrand, dat heb ik al bekeken.)

Edit: Ik heb de schakelaar er af gehad en deze is niet kapot. Wel zitten de verschillende aansluitingen volgens mij niet helemaal zoals het hoort, van 't weekend eens even rustig nakijken en dan komt het wel goed denk ik.
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Aanjager en dashboardverlichting

Bericht door kadett coupe »

links in de hoek tegen de a stijl zit ook nog een zekering of een relais. deze werkt voor zowel je aanjager als de achterruitverwarming. heb dit probleem ook eens gehad. nu opgelost met een zwaardere zekering :mrgreen:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten