Sigaretten Aansteker

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Stefan
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 16, 2012 3:32 pm

Sigaretten Aansteker

Bericht door Stefan »

Hallo,

Ik wil graag een sigaretten aansteker inbouwen in mijn city junior uit 1979. Weet iemand hoe dit moet?

groetjes stefan
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door mike »

Wat wil je precies weten? Een sigaretten aansteker lijkt me nu niet zo heel lastig om aan te sluiten. Je hebt een + en een - nodig. De + kun je pakken van je radio ofzo en de - gewoon onder je dashboard ergens van een boutje of moertje dat op je carrosserie zit bevestigd pakken. Contact aan en sigaretten aansteker indrukken en dan doet hij het als het goed is. Wat je + en - is op je sigaretten aansteker (universeel) moet je even kijken. Meestal is rood + en -zwart .

Duidelijk?
Stefan
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 16, 2012 3:32 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door Stefan »

Ow, aha. Sorry heren ik ben net nieuw op dit forum. Maar het klinkt wel heel erg gemakkelijk. Dan pak ik de stroom wel van de radio. Het geeft verder niets dat ik de radio op m'n lichtschakelaar heb aangesloten? Ik heb namelijk geen stroom kabel kunnen vinden speciaal voor m'n radio. Dus heb ik een kabel rechtstreeks op de accu gesloten.
groet'n
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door mike »

Stefan nu heb ik je een fatsoenlijk antwoord gegeven. Nu is het jou beurt om je even netjes voor te stellen aan de rest van de mensen die hier zitten. Als je dat doet krijg je waarschijnlijk een normaal antwoord.
Stefan
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 16, 2012 3:32 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door Stefan »

Okay!

Hoi ik ben Stefan uit Eelde. Ik heb rij nu iets meer als een halfjaar in een Opel Kadett city Junior uit 1979. Hij bevalt mij ontzettend goed, en ik ben nu bezig de kleine dingen af te ronden.
Wat heb ik er zoal aan gedaan:
-Nieuwe weber carburateur
-koelslangen vervangen
-ontsteking vernieuwd
-Antenne ingebouwd
-kachelmotor vervangen(en gereviseerd)
-velgen gespoten(nog niet klaar)

Dat was het geloof ik wel. Hij heeft een Mercasol behandeling gehad en 15 jaar in een showroom gestaan, maar er zijn nog wel wat puntjes aan te merken aan de carrosserie.

Afbeelding

groetjes
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door mike »

Welkom Stefan, Leuke city heb je.
Waar je de stroom vandaan haalt voor je sigaretten aansteker maakt niet veel uit. Er zit standaard geen draad voor je radio maar als je een radio hebt dan zal er zeker stroom ergens vandaan komen dus vandaar dat ik zei pak de stroom van je radio want dat is immers het dichtste bij. Maar van je verlichting kun je hem ook pakken idd.

Succes.
Stefan
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 16, 2012 3:32 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door Stefan »

Bedankt Mike,

Ik ga er nu wel uitkomen. Weet je toevallig ook of de city junior origineel zwarte bumpers had? En of er ook leuke chromen sierlijsten zijn?
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door mike »

Je hebt nu stroom van je verlichtings schakelaar gepakt voor je radio lees ik net dus je hebt een stroomdraad voor je radio. Maar ik zou hem van je zekeringkast pakken ofzo of rechtstreeks van je accu of ergens bij je stuurkolom. maar zo gaat ook.

City junior heeft volgens mij altijd standaard zwarte bumpers maar als je chrome wilt dan kan dat ook. Maar voor originaliteid zou ik ze zwart houden.
Stefan
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 16, 2012 3:32 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door Stefan »

Ik denk dat ik hem maar rechtstreeks van de accu pak. Daar heb ik toch al een kabel voor de radio aan hangen. Bumpers hou ik dan maar zwart, want ik vind het wel leuk om hem zo origineel mogelijk te krijgen.

Zoals je misschien wel op de foto ziet, heb ik beetje last van kleine roestplekjes. Zijn hier speciale technieken voor om dit strak te krijgen? Of ben ik aangewezen op een spuitbedrijf.

groetjes
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door erny70 »

Ik heb niet alle posts strak door gelezen, maar ik denk dat het verstandig is om die sigaretten aansteker (die je wss nodig hebt voor navi of mobieltje) te zekeren, dwz, de plus (rood) voorzien van een zekering, of je moet je plus bij de zekeringkast weg halen (wel aan de goede kant.
Stefan
C gevonden
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 16, 2012 3:32 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door Stefan »

Het is gelukt! Bedankt voor de tips! Groetjes uit Eelde
twanb
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2014 2:26 pm
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door twanb »

mike schreef:Wat wil je precies weten? Een sigaretten aansteker lijkt me nu niet zo heel lastig om aan te sluiten. Je hebt een + en een - nodig. De + kun je pakken van je radio ofzo en de - gewoon onder je dashboard ergens van een boutje of moertje dat op je carrosserie zit bevestigd pakken. Contact aan en sigaretten aansteker indrukken en dan doet hij het als het goed is. Wat je + en - is op je sigaretten aansteker (universeel) moet je even kijken. Meestal is rood + en -zwart .

Duidelijk?
Ik heb gisteren een universele sigarettenaansteker aangeschaft (met groene ring, want dat zat er origineel in). Maar het lijkt erop dat de aansteker-unit-diameter te groot is voor het gat in het dashboard (rechtsonder de radio). Iemand een idee hoe dat komt en hoe dat op te lossen is?

Grt,
Twan
Kadett C coupe 1200N | http://www.RVPrecords.com
twanb
C gevonden
Berichten: 24
Lid geworden op: di okt 28, 2014 2:26 pm
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door twanb »

Het is mij ook gelukt; heb de plus en min van de radio afgetapt. En om de 2,8mm diameter te laten passen heb ik het oorspronkelijke gat in het dashboard een paar milimeter groter geslepen.

Afbeelding
Kadett C coupe 1200N | http://www.RVPrecords.com
joel_koningslust
C gevonden
Berichten: 27
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 9:26 pm

Re: Sigaretten Aansteker

Bericht door joel_koningslust »

Hoi.

Ik heb zelf een kabel getrokken direct vanuit de accu via een relais op de geschakelde +. Hierdoor kun je ook iets zwaardere apparaten erop aansluiten. Echter een geschakelde + wegpakken bij de zekeringkast en die op 10ampere afzekeren zou voor navigatie of telefoon zwaar genoeg zijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten