problemen ontsteking 24e 20s

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
vluggejaapie
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: za jun 19, 2010 5:02 pm

problemen ontsteking 24e 20s

Bericht door vluggejaapie »

Hoi,

Ik ben er achter gekomen dat op mijn c coupe c24ne een elektronische 20S onsteking zit.
GM nummer: 0 237 020 042

Ik ben vrij zeker dat hiervan de hallgever dood is.
De laatste tijd start de kadett erg slecht, bobine heeft 12v vonk heb ik nog niet kunnen testen, benzinetoevoer is in orde. Met name met vochtig weer start hij niet, maar vanmiddag ook met droog weer gewoon niet. Ik heb dit zelfde geintje met de corsa gehad en dat was ook de hallgever, uiteraard vervang ik ook verdelerkap, rotor en kabels.

Kan iemand mij vertellen waar ik deze hallgever kan kopen? die van de corsa was hetzelfde als astra f en kon ik overal kopen, maar welke zit er in de kadett en zijn er uitwisselbare van andere types?

Foto's (klik voor vergroting)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit, het blok is fris, benzinetoevoer is perfect, en als ie 1x loopt looptie ook als een nieuwe. alleen starten is de laatste week een probleem, met name met vocht. Vandaag heb ik m helemaal niet meer aan kunnen krijgen
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: problemen ontsteking 24e 20s

Bericht door wegrenner »

je hele injection is van een 2.0E oude type. dus de onsteking is ook van de eerdere modellen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
vluggejaapie
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: za jun 19, 2010 5:02 pm

Re: problemen ontsteking 24e 20s

Bericht door vluggejaapie »

Aha duidelijk, echter kan ik online nog niet echt een hallgever vinden, tips betreft sites eventueel duitse of engelse sites zijn geen probleem.
vluggejaapie
C gevonden
Berichten: 5
Lid geworden op: za jun 19, 2010 5:02 pm

Re: problemen ontsteking 24e 20s

Bericht door vluggejaapie »

probleem opgelost, was de rotor/verdelerkap, deze samen met een nieuw setje bougiekabels vervangen en alles loopt weer zoals het hoort.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten