Dashboardverlichting kapot

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
nelle
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 07, 2012 6:20 pm

Dashboardverlichting kapot

Bericht door nelle »

Hallo,

heb een opel kadett c coupe uit 1979 aangeschaft. maar kwam erachter dat de dashboardverlichting het niet doet.

heeft iemand wat tips voor mij, zodat ik er niet al te lang mee bezig ben (heb niet een relaxte schuur ofzo om in te werken, gewoon voor op straat waar ik betaald moet parkeren).

b.v.d. Nelle
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: Dashboardverlichting kapot

Bericht door ArieBaars. »

Er zal wel achter je tellerklokje een +draad los zijn of zoiets, want ik kan me niet voorstellen dat alle lampies in 1x het loodje leggen!
En anders meschien een zekering?? Maar ik weet niet zeker of dat het kan zijn!

Succes.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
nelle
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 07, 2012 6:20 pm

Re: Dashboardverlichting kapot

Bericht door nelle »

Alle liampjes doen het zoals handrem, enz. ik zie alleen niks als ik in het donker rij, dit kan toch geen zekeringetje zijn?
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Dashboardverlichting kapot

Bericht door wegrenner »

ze zitten op de zelfde zekering als het linker of rechten stads licht,
ik denk dat het draadje los ligt onder/achter het dashbord
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Dashboardverlichting kapot

Bericht door kadett coupe »

of alle lampjes zijn gewoon stuk, of de tellerpaneel maakt geen massa met de carrosserie. even beetje rommelen met het paneeltje in het donker met de lichten aan.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
nelle
C gevonden
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 07, 2012 6:20 pm

Re: Dashboardverlichting kapot

Bericht door nelle »

dank je wel ik ga er als ik een vrije dag heb mee bezig, als ik tegen problemen aanloop horen jullie me wel weer.
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Dashboardverlichting kapot

Bericht door Kadettgek »

Hallo Nelle,

Welkom op dit forum!

Je dashboard verlichting krijgt + via een "losse" draad links (grijs) achter je km teller. Ergens midden in de kabel zit origineel een kabelschoentje, als deze los is werken alle lampjes niet meer.
net als dat er een slechte massa is. De massa van de lampjes gaan via de metalen achterkant van de kmteller via een metalen lipje naar de carrosserie. Het komt regelmatig voor dat op deze lipjes wat corrosie zit en er dus een slechte verbinding is.
Als laatste mogelijkheid zijn alle (4) lampjes kapot. dan moet je deze vervangen.

Voor het gemak.
De km-teller unit kan er makkelijk uit. als je achter het dashboard de kmtellerkabel los maakt (zit met een grote wartel) dan kun je het geheel naar voren trekken en los maken (wijst zich vanzelf)

succes.

Laat ons even weten wat het was
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast