Bedrading c2 kadett 1979

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

kingcorsa
C liefhebber
Berichten: 124
Lid geworden op: za jul 25, 2009 8:29 am
Locatie: belfeld
Contacteer:

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door kingcorsa »

Joepp schreef:
Mistlicht is volges mij niet verplicht, maar als je een mistlichtlampje op je bumper hebt MOET deze het ook doen.
Originel zat de knop daarvan naast de radio console..
mistlicht is inderdaad niet verplicht, ik heb er ook geen en is pas nog goedgekeurd
WWW.CKADETTCARAVAN.NL
WWW.GSIGALLERY.NL
Kadett C Caravan 1978 1.2N
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Ik ben weer wezen knutselen aan de kadett. heb er nu een toerenteller inzitten. Alleen moet ik de temperatuur en benzine meter nog een mooi plekje geven. De achterklep bumper en lampen zitten er ook weer op. Alleen nu raakte ik met plus draad van de kenteken verlichting de bumper. Ik kijken bij de zekeringen houder, ligt de 3de zekering eruit. het heeft te maken met die 3 rode draden. ik ga binnenkort weer eens uitzoeken waar ie aan massa ligt, we zullen zien. Verder ga deze week beginnen aan de ramen. ik denk dat ie over 2 weken wel gekeurd kan worden. we zullen zien! groet
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Jaja weer wat weken voorbij van bouwen aan de carnavals wagen, en werken aan de kadett. nu is ie bijna klaar. bijna keuren. Aleen de moter loopt als een krant. er zit een electrische ontsteking in, en ik heb nog steeds 2 draden over. misschien dat het daar aan ligt. of ik kan de carberateur afstellen. weet iemand welke schroef dat is? is dat een schroef met een veer erom heen?

groet
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
daruler
C gestoord
Berichten: 1102
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:06 pm
Locatie: Echteld West
Contacteer:

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door daruler »

werkhovense schreef:Jaja weer wat weken voorbij van bouwen aan de carnavals wagen, en werken aan de kadett. nu is ie bijna klaar. bijna keuren. Aleen de moter loopt als een krant. er zit een electrische ontsteking in, en ik heb nog steeds 2 draden over. misschien dat het daar aan ligt. of ik kan de carberateur afstellen. weet iemand welke schroef dat is? is dat een schroef met een veer erom heen?

groet
rijd je mee met de verlichte optocht de 12de in cothen?
Afbeelding... And for those who didn't know... Fast cars are built, not bought!
Www.gasmetdiezooi.tk
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Ja dan rijden we mee. We rijden ook in Werkhoven Odijk en Bunnik. we hebben aardig wat lampen en licht snoeren erop zitten dus opvallen doen we wel =P. We zijn als aladdin groet
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Afgelopen vrijdag, heb ik de auto eens goed nagelopen. Heb een koker gelast en bij de bevesteging van de bestuurders stoel onder. Nu heb ik ook gezien dat de veerschotel links achter flink door gerot is. Heb nu dus een probleem. Want het is volgens mij best lastig om een nieuwe weer netjes terug te lassen. Ik ben dus internet aan het afspeuren om een goeie as te vinden die stil en harde ongelaste schotels heeft, en die ook nog in de buurt is =). Jullie horen nog.

Heb geen elektronica problemen meer. bedankt voor alles!
De auto heeft trouwens een mooi co waarde, namelijk 0.26 =) (mag 4.5 hebben) hij loopt dan netjes stationair.
Na de keuring schroef ik het co omhoog naar 1.5.

groet werk
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door Amstel »

werkhovense schreef:Afgelopen vrijdag, heb ik de auto eens goed nagelopen. Heb een koker gelast en bij de bevesteging van de bestuurders stoel onder. Nu heb ik ook gezien dat de veerschotel links achter flink door gerot is. Heb nu dus een probleem. Want het is volgens mij best lastig om een nieuwe weer netjes terug te lassen. Ik ben dus internet aan het afspeuren om een goeie as te vinden die stil en harde ongelaste schotels heeft, en die ook nog in de buurt is =). Jullie horen nog.

Heb geen elektronica problemen meer. bedankt voor alles!
De auto heeft trouwens een mooi co waarde, namelijk 0.26 =) (mag 4.5 hebben) hij loopt dan netjes stationair.
Na de keuring schroef ik het co omhoog naar 1.5.

groet werk
mooie CO waarde ik meen dat mijne 6,5 had ofzo.

succes met je zoeken naar een as, 1.2 asjes staat geregeld op MP.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door schrump »

een nieuwe veerschotel op je achteras lassen lijkt moeilijker dan het is.

je moet wel de as onder de auto vandaan halen, wil je het makkelijk doen.

oude veerschoten aan een kant er af slijpen.
de as met sarrtstuk er nog aan op een vlakke ondergrond leggen.
dan ka je heel makkelijk de nieuwe schotel net zo uitlijnen als de verschtel die er nog onder zit.
goed vast lassen is wel belangrijk.

de erste keer heb ik het gedaan met de as nog onder de auto, dat is achteraf niet zo goed gelukt( de ene zit wat scheef er onder)
bij de 2e auto heb ik de as er onderuit gehaald, toen is het prima gelukt dus.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Ik heb de achteras eronder vandaan gehaald, wat een werk zeg, alles zat muurvast en je kan er amper bij omdat je op de grond ligt. Heb de hele cardan as eronder vandaan gehaald want die 13 bouten kreeg ik al helemaal niet los. Maar goed. Ik ga morgen een veerschotel en achterveren halen als ik tijd heb. Dan breng ik de as weg naar iemand die goed kan lassen. Hopelijk gaat het goed.

Groet werk
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door schrump »

dat die as vast, i niet zo gek.
waarschijnlijk zit hij er al ruim 30 jaar onder.
en vandaag scheen hier nog een zonnetje, het kan erger, vorig jaar heb ik er een in de sneeuw onderuit gehaald...

als ik jouw was, zou ik allebij de veerschotels vervangen, als de andere ook niet meer 100% is.
ben je in een keer klaar met deze k*t klus.

en kijk gelijk naar de bodem van de auto, je kan er nu goed bij om beginnende roest te behandelen
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Gelukkig heb ik het bij mij thuis in de schuur gedaan. Daar is het gelukkig niet koud =). Heb de bodem al bekeken en wat dingen gelast. De ene veerschotel is (nu) nog goed. ga hem vanavond of volgende week schoonmaken,. Dan zien we wel. dinsdag word waarschijnlijk de schotel vervangen. We zien het wel. groet
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

heee heee na veel gepiel zit de achteras er weer onder met een hele nieuwe schotel. Wat een werk zeg, netjes uitmeten slijpen, weer meten slijpen, weer meten enz.... Het viel me al eerder op dat de auto aan de rechterkant 2cm lager is, aan de voorkant gemeten. Nu heb ik de voorste veren bekeken en daar staan verschillende cijfers op namelijk 11/05 rechts en 46/06 links. de veren zijn allebei rood van kleur. Weet iemand hier toevallig meer van?

Groet Werk
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door Automatic-freak »

werkhovense schreef:heee heee na veel gepiel zit de achteras er weer onder met een hele nieuwe schotel. Wat een werk zeg, netjes uitmeten slijpen, weer meten slijpen, weer meten enz.... Het viel me al eerder op dat de auto aan de rechterkant 2cm lager is, aan de voorkant gemeten. Nu heb ik de voorste veren bekeken en daar staan verschillende cijfers op namelijk 11/05 rechts en 46/06 links. de veren zijn allebei rood van kleur. Weet iemand hier toevallig meer van?

Groet Werk

De veer links is dus gefabriceerd in de 46e week van 2006 & de rechtse in de 11e week van 2005 ... verder kun je niets met deze cijfers ... :wink: :roll:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Heb vorige week zaterdag de veren weer goed gezet, het heeft wel wat gescheeld. Nou hoorde ik dat sommige opels iets scheef staan. dat is gedaan omdat je aan de linker kant zit, dan staat de wagen weer even hoog. ik wou hem deze week gekeurd hebben, maar heb last van voorhoofd holte ontsteking. Hopelijk volgende week. we zullen zien.
Heb hem trouwens op me brommer brug gezet.
Afbeelding

Afbeelding
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
werkhovense
C liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm

Re: Bedrading c2 kadett 1979

Bericht door werkhovense »

Eindelijk, hij heeft 2 jaar keuring! lekker brommen met de wagen haha. nu rest nog

Groet
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten