Boxen in Kadett

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

dark-divx
C liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:06 pm
Locatie: Gent - België

Bericht door dark-divx »

is die sub een free-air? want anders zal die ook niet echt veel nut hebben.
BRYght
C liefhebber
Berichten: 157
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 2:54 pm

Bericht door BRYght »

jup, van lanzar..
500watt max.
600 w 1 kanaals versterker..

en de hertz boxen zijn vervangen door 4-weg boxen van kenwood..
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Heb helaas geen foto's... maar wel een super geluidje!

De oude hoedenplank heb ik eruit gehaald, en toen bij de bouwmarkt een soort Tempex gehaald, dat is bouwschuim, met een harde dunne laag. Iets van 6 cm ofzo, kwam precies uit onder het raam. Het is superlicht, en je kunt het niet indrukken. Je kunt het wel aardig makkelijk breken, maar doordat er een stalen plaat van de carosserie onder de plank ligt, zorgt die voor de stevigheid. Klein inhammetje aan de kant waar de benzinepijp loopt. Toen zwart kunstleer erover, en van onder nieten, ziet er super strak uit!
Ik had na goeie ervaring met wat lichtere speakers van dat merk, een setje speakers van Excalibur gekocht (X69.14, 6x9 inch ovaal), die hebben een PMPO van 500 watt. Goeie prijs, en uitstekend geluid! Helaas kwamen die net iets dieper dan ik had verwacht, waardoor ik in het staal moet knippen/zagen (als je geen zin hebt om de tank eruit te halen, zoals mij, dan is dat echt pokkewerk) Ik had het met een metaaldecoupeerzaag gedaan, van binnen uit, (pas op voor het raam ;) en hier en daar buigen tot het knapt. Absoluut niet zo mooi rond geworden als ik had gepland, maar ja daar zie je gelukkig niets meer van. Dus wil je het metaal netjes houden en toch een gat: dan de benzinetank eruit.
Doordat de koffer dicht zit, fungeert die als klankkast en zit er echt n hele mooie bass in, en dat zonder sub!

Voorin heb ik sinds kort speakers in de deur, als je als bestuurder naar je deur kijkt, zit de speaker links onder. Ook van Excalibur, type x17.03, 240 watt PMPO en iets van 50 RMS. Zijn echt niet duur, en toch heel prima geluid!
Hiervoor heb ik de bekleding van de oude panelen gestript, en toen een mdf-uitbouw gemaakt die precies past op het laaste stukje deur (t.o.v. waar je slot zit aan de buitenkant, linkerkant dus). Toen van dat wolachtige vulling gehaald, die erover geplakt, en toen met wit leer bekleed (achteraf had ik zwart moeten doen, maar ja, mn vriendin heeft me destijds omgepraat :? 8) ) Door de vulling erachter, kun je het een beetje indrukken, net als de originele bekleding. Achteraf dus erg jammer dat ik geluisterd heb naar mn vrouwtje en wit heb gekozen, want je ziet elk kuiltje en viezigheid. Maar ja 8).
Zag nu net ook op foto's van iemand die hier reactie plaatste dat die chromen horizontale strips gewoon te krijgen zijn, die zocht ik ook maar kon ik destijds niet vinden. Dat geeft wss een net wat vlakkere bekleding, helemaal als je er vulling onder hebt.

Destijds heb ik bedrading naar achter gelegd voor de subwoofer, versterker van Excalibur had ik al, maar de subwoofer nog niet (wil graag de X500.12t, maar wacht nog een poosje tot ze wat goedkoper of 2e hands te koop komen) Bleek dus dat de speakers in de hoedenplank in combinatie met de gesloten koffer al een stevige bass leveren, dus sub is eigenlijk niet nodig. Daarom zit die er ook nog niet in.

Owja, de radio heb ik van Sony Xploid, 4x50 watt.

Ik zou zeggen, succes!
dizzy
C gevonden
Berichten: 36
Lid geworden op: do jul 31, 2008 6:41 pm
Locatie: Buchten (L)

Bericht door dizzy »

BRYght schreef:zo:
Afbeelding

en voor ook in kleine kistjes verstopt onder t dash..
zodra ik de ring op ga is de zooi er in 2 min uit..
Hey,

ik moet ook nodig eens een geluidsysteempje gaan inbouwen en wil dat op korte termein gaan doen.
Deze manier trekt me wel, maar nog ff 1 vraagje?
Waar is hier de versterker ergens verstopt?
" Kadett c2 coupe SR '79"
Blood sweat 'n gears
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Bericht door Koekie »

Heb zelf kistjes ontworpen, en een leuk setje speakers gekauft voor erin.

Moet alleen ooit voorin nog iets hebben ivm met het feit dat ik daar het geluid wel mis, en dat mijn carkit daar overheen moet..

Afbeelding
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten