Waar moeten deze heen ?

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kendirven
C geïnteresseerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 6:45 pm

Waar moeten deze heen ?

Bericht door kendirven »

Heb een kabeltje achter mijn dashboard en dit eijn 2 groene die an elkaar hangen een paarse en een blauwe kabel.
Met elk een lost stekkertje iemand een idee waar deze komen ? Kan het om een sr kabelboom gaan ?

Mvg ken d
Afbeelding
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door Cityrider »

Lijken op kleuren die op een voetpompje voor de ruitensproeivloeistof moeten. Soms is het voetpompje vervangen door electrische ruitensproeier en blijven dergelijke kabels achter.
kendirven
C geïnteresseerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 6:45 pm

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door kendirven »

Nu heb ik een elek ruitensproeier erin maar deze krijg ik ook niet echt aangesloten
Heb een stekker naar de ruitenwissermotor van daar naar de relais en dan gaat er een naar het pompje
Op het reservoir. En van daaruit heb ik nog eens zo een stekker als naar het pompje helaas hangen hier gewoon twee afgeknipte draden aan waar moeten deze heen ?

Mvg ken d
Afbeelding
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door Cityrider »

kendirven schreef:Nu heb ik een elek ruitensproeier erin maar deze krijg ik ook niet echt aangesloten
Heb een stekker naar de ruitenwissermotor van daar naar de relais en dan gaat er een naar het pompje
Op het reservoir. En van daaruit heb ik nog eens zo een stekker als naar het pompje helaas hangen hier gewoon twee afgeknipte draden aan waar moeten deze heen ?

Mvg ken d
Als er een "voetpompje" heeft ingezeten moeten sommige draden worden doorverbonden om zo de electrische sproeier werkend te krijgen.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke dat zijn. Zal morgen kijken of ik het heb opgeschreven.
kendirven
C geïnteresseerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 6:45 pm

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door kendirven »

Alvast bedankt !!!

Mvg ken d zoek ook nog een elek schema is altijd handig
Afbeelding
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door Cityrider »

Volgende had ik opgeschreven bij het voetpompje. In ruststand zijn groen en blauw met elkaar verbonden. Als je het voetpompje intrapt, dan wordt blauw en groen onderbroken en worden groen en paars kort met elkaar verbonden. Laat je de voetschakelaar weg en je verbind paars met groen, dan starten de ruitenwissers, zodra je de verbinding verbreekt, dan blijven de ruitenwissers stilstaan. Door groen en blauw weer te verbinden, maken de ruitenwissers de beweging af. Mijn conclusie destijds, voetpompje weglaten is groen en blauw met elkaar verbinden.

Nu was dit bij mij de orginele kabel, ik weet niet hoeverre aan jouw kabel is gerommeld, maar bovenstaande test zou je kunnen uitvoeren. Let wel op kortsluiting. Als ruitenwissers is de beginstand staan en je verbind blauw met paars, dan sluiting.
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door Cityrider »

En als het voetpompje is vervangen, dan moet ook de simpele linker stuurkolomschakelaar zijn vervangen door één met 3 standen en het drukknopje om de electrische pomp te activeren. Het relais heeft vaak ook de functie van interval stand.

Samenvattend om van voetpomp naar electrische pomp te gaan:
-Stuurkolomschakelaar vervangen.
-voetpomp blauw en groen doorverbinden

Kennelijk waren bij mijn wagen de overige draden aanwezig, aansluiten van de stekker van de stuurkolomschakelaar was voldoende om het geheel werkend te krijgen.
kendirven
C geïnteresseerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 6:45 pm

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door kendirven »

Wel er zit een wisserschakelaar in met knopje maar heb een onverknipte kabelboom bijgekocht omdat de gene die er inzat hellemaal om zeep was gedaan maar nu heb ik dit met het voetpompje maar ga eens aan de slag met je info alvast bedankt
:)

Mvg ken d
Afbeelding
kendirven
C geïnteresseerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 6:45 pm

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door kendirven »

Nu heb ik blauw en groen verbonden maar pompje weekt nog niet nu het relais dat vooraan zit aansuiting 15a is afgeknipt voor wat staat deze 15a en stand 1 van de ruitenwissers lijkt ook niet te werken. Heeft er ook mss iemand een schema ofzo ?

Mvg ken d
Afbeelding
Cityrider
C liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 9:57 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door Cityrider »

Heb je een PM gestuurd, aangezien ik niet weet hoe ik foto's moet uploaden.
kendirven
C geïnteresseerd
Berichten: 58
Lid geworden op: ma okt 24, 2011 6:45 pm

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door kendirven »

Yey het werkt :) super bedankt voor het gemakkelijk schema .
Nu heb ik nog een vraagje ik heb een elektronische onsteking geplaats en nu heb ik de groene draad nodig van de verdeler
Mar deze is er niet meer dit nu zijn er 1 rode en 1 zwarte die naar plus en min bobine gaan welke moet ik dan aftakken voor de toerenteller ?

Mvg ken d
Afbeelding
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: Waar moeten deze heen ?

Bericht door autocat »

koppelen aan de min zijde van de bobine
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast