Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
piperben
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: di mar 22, 2011 11:48 am

Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door piperben »

Hallo ,

Ik heb enkele dagen geleden mijn motor terug geplaatst in mijn kadett na het wisselen van automaat boite naar manueel,
na het aansluiten van alle kabels wil de motor niet starten , al heb ik wel overal spanning.

Komt dit door de doorgeknipte kabels van de automaat? Wat moet ik overbruggen om heb te doen starten?

Dank
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door Automatic-freak »

Heb het vermoeden dat er misschien wel een van de draden met massa verbonden moet worden; maar weet dit niet zeker ....

Heeft waarschijnlijk te maken met de 'start-beveiliging' van de automaat; die je normaal alleen kunt starten in de "P" of de "N" :roll:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
piperben
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: di mar 22, 2011 11:48 am

Re: Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door piperben »

Automatic-freak schreef:Heb het vermoeden dat er misschien wel een van de draden met massa verbonden moet worden; maar weet dit niet zeker ....

Heeft waarschijnlijk te maken met de 'start-beveiliging' van de automaat; die je normaal alleen kunt starten in de "P" of de "N" :roll:

Mvg Erik
Had daar ook al aan zitten denken maar weet niet meteen welke,

zal ook eens proberen met een draad te trekken van de 2de stand van contactslot naar start motor.

Mvg Ben
Kadettgek
C liefhebber
Berichten: 121
Lid geworden op: vr sep 26, 2008 5:11 pm

Re: Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door Kadettgek »

Bijna zeker dat het de startbeveiliging van de automaat is.

Naar de keuzehandel liepen draden. De automaatselectorhandel zorgde ervoor dat er alleen in de P of in de N gestart kon worden.
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door schrump »

uit mijn hoofd( dus bijna zeker...) zwart rode draad, die van contaktslot loopt word onderbroken bij de pook van de bak.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
piperben
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: di mar 22, 2011 11:48 am

Re: Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door piperben »

Bedankt Iedereen ,

Heb een van de draden van de Automaat aangesloten aan 2de stand van contact slot e Gaan :D

Toch erg Bedankt.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Motor start niet na Wisselen van Automaat boite naar manueel

Bericht door gabbermaikel »

normaal is dat heel simpel, je kunt namelijk met een multimeter meten welke 2 draden met elkaar verbonden worden in de p en dan nog even meten of ze dat in de d niet meer zijn. die 2 draden moet je dan doorverbinden en dan werkt het. Die methode heb ik al vaker toegepast en werkt altijd
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten