toerenteller inbouwen
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
toerenteller inbouwen
weet iemand misschien hoe ik een toerenteller(niet origineel) aan moet sluiten op mijn ontsteking, volgens mij is er een ontsteking van een corsa op gebouwd(elektronisch met van die regelbakjes er bij)
want ik kan hem zo aansluiten op mijn sedan, dan pak je gewoon de groene draad, maar op die corsa ontsteking is dat allemaal een beetje anders, en ik wil de boel niet kapot maken
want ik kan hem zo aansluiten op mijn sedan, dan pak je gewoon de groene draad, maar op die corsa ontsteking is dat allemaal een beetje anders, en ik wil de boel niet kapot maken
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: toerenteller inbouwen
Bijpluggen op de bobine?
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Re: toerenteller inbouwen
die heeft als ik het goed heb drie draden nodig, nl
- rood = plus over contact
- zwart = massa of min
- groen = de groene draad vanaf de bobine (gewoon aftakken)
succes
- rood = plus over contact
- zwart = massa of min
- groen = de groene draad vanaf de bobine (gewoon aftakken)
succes
Re: toerenteller inbouwen
een toeren teller hang je toch eigenlijk altijd aan de groene draad van de ontsteking, maakt helemaal niets uit of je cp of elektrisch hebt...
gewoon aan de groene draad knopen..
en de + en - natuurlijk.
gewoon aan de groene draad knopen..
en de + en - natuurlijk.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: toerenteller inbouwen
zit die groene draad ook nog gewoon op die corsa ontsteking dan?
want ik kan het bij mijn kadett niet goed zien omdat ze alle draden mooi geïsoleerd hebben met tape en andere dingen alleen dan zie je dus niet goed meer wat waar heen gaat
maar jullie zeggen dus dat die groene draad ook bij die corsa ontsteking gewoon net zo er op zit en dus gebruikt kan worden
en dat je hem normaal op de groene aansluit weet ik wel, en de rijst was wel vrij duidelijk en het werkte op mijn donor sedan ook zo zonder problemen maar die heeft nog een contactpunten systeem
want ik kan het bij mijn kadett niet goed zien omdat ze alle draden mooi geïsoleerd hebben met tape en andere dingen alleen dan zie je dus niet goed meer wat waar heen gaat
maar jullie zeggen dus dat die groene draad ook bij die corsa ontsteking gewoon net zo er op zit en dus gebruikt kan worden
en dat je hem normaal op de groene aansluit weet ik wel, en de rijst was wel vrij duidelijk en het werkte op mijn donor sedan ook zo zonder problemen maar die heeft nog een contactpunten systeem
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C liefhebber
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo jan 25, 2009 4:46 pm
Re: toerenteller inbouwen
Groene draad opzoeken en dan zou ik geen constante plus doen maar gewoon een schakelde i.v.m. lek stroom.
Oranje C Kadett Sedan 79. RIP
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
Oranje C Kadett Coupe 76 2.2L. Staat al 7 jaar stil
Groene B Kadett Sedan 72.
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: toerenteller inbouwen
klopt, maar om eerst te testen kan het allemaal wel rechtstreeks, en als hij dan goed werkt ga ik de boel wel eens goed aansluitenwerkhovense schreef:Groene draad opzoeken en dan zou ik geen constante plus doen maar gewoon een schakelde i.v.m. lek stroom.
maar hij staat nu toch binnen om er een paar stukken in te lassen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: toerenteller inbouwen
of de draad nou groen/paars of oranje is, de toerenteller moet gewoon aan de signaaldraad
maar normaal is die bij opel altijd groen
maar normaal is die bij opel altijd groen
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
Re: toerenteller inbouwen
Tijs schreef:of de draad nou groen/paars of oranje is, de toerenteller moet gewoon aan de signaaldraad
maar normaal is die bij opel altijd groen
AMEN
-
- C gevonden
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 9:30 pm
- Locatie: Zaamslag
Re: toerenteller inbouwen
Ik heb laatst een toerenteller in mn cockpit gebouwd en aan de gang gegaan met de draden, maar zodra ik dus de kabel voor het signaal aansluit dan doet ie het niet, aan de toerenteller ligt het zeker niet, deze heb ik onlangs uit een andere auto gehaald en daar werkte ie gewoon. min haal ik gewoon op mn carrosserie en er zit een geschakelde plus op de bobine normaal gesproken. en dan idd op de groene kabel maar hij deed niks, vervolgens de kabel voor het signaal bij de grote stekker die naar mijn rotorverdeler gaat geprikt, wat bij een vwtje in het verleden wel gewoon werkte, wilde de kadett ineens niet meer starten, trok alles weg waarschijnlijk. kabel er terug uit en hij startte wel weer.
beetje vreemd. ben ik nou de kluts echt kwijt????
beetje vreemd. ben ik nou de kluts echt kwijt????
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast