km teller terugdraaien

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: km teller terugdraaien

Bericht door joel »

naja... zover ik weet is een snelheidsmeter ook gewoon verplicht, en ergens in de kleine letters staat dat wat erin zit ook werkend moet zijn. evenals bijv koplampverstelling, je hoeft het niet te hebben maar als de knop erin zit moet hij ook werken

maar ik zal morgen wel even nakijken, we hebben gister op de zaak het "nieuwe" apk boek ontvangen
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: km teller terugdraaien

Bericht door gabbermaikel »

joel schreef:naja... zover ik weet is een snelheidsmeter ook gewoon verplicht, en ergens in de kleine letters staat dat wat erin zit ook werkend moet zijn. evenals bijv koplampverstelling, je hoeft het niet te hebben maar als de knop erin zit moet hij ook werken

maar ik zal morgen wel even nakijken, we hebben gister op de zaak het "nieuwe" apk boek ontvangen
ja geweldig is dat het
en dan mensen die enorm veel werk doen om van die motortjes te vinden enz en enorm veel geld uitgeven om het goed te krijgen terwijl ze het nog nooit gebruikt hebben
en dan achteraf horen ze van iemand ja als je de schakelaar er even uit trekt voor de apk dan mag het ook hoor
maar dat soort dingen moet je weten, net als mensen die het hele dahsboard er uit halen om de verlichting van de teller te maken want die was niet goed genoeg voor de apk
maar als ik me niet vergis was het weer toegestaan om een zaklamp zo vast te tapen dat die je teller verlicht, en een zaklamp heb je al voor 2 euro ofzo

dus het is eigenlijk allemaal belachelijk kwa regelgeving voor de apk en dan moet je dus soms ook met belachelijke oplossingen komen

en zoals het woord al zegt, een snelheidsmeter die moet dus je snelheid meten, dus volgens mij moet die ook gewoon werken
en of dat ding dan enorm afwijkt dat kan de keurmeester natuurlijk niet echt controleren want die heeft geen geijkte snelheids meter die hij even in je auto kan zetten om het te testen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: km teller terugdraaien

Bericht door kriekje »

snelheidsmeterverlichting hoeft niet meer te werken en de meter hoef je niet te controleren op werking, tenzij je voor iets anders een proefrit moet maken...
beCeten
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten