GTE teller aansluiten!

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

rsvanderaa
C gevonden
Berichten: 41
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:04 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door rsvanderaa »

malle pietje schreef:de tellerset kan er in principe zo uit,mits je een niet te klein stuur hebt (bij een origineel stuur past het zo),maar dan moet je de kilometerkabel achter de km.teller eerst losdraaien(draai-kliksysteem),daarna kan de tellerbak er al gedeeltelijk uit (van achter naar voor drukken). wanneer je deze zover los hebt,kun je de stekkers achter op het panneel losklikken,dan kan het tellerbakje er nog verder uit,dan blijt er een witrood draadje over,die moet je even volgen want die zit ergens achter het dashboard ineengestekkerd,lostrekken en voila !
het ging om de tellerset op het middenconsol
De echte oldtimerrijder kan niet zonder vette bankrekening of gereedschapskar!
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Bericht door kadett coupe »

gewoon stug door gaan met loshalen :P
neem aan dat je wel het hele dashboardgedeelte los heb gehaalt waar de 3 meterset aan hangt?
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re:

Bericht door jetelind »

malle pietje schreef:
Koekie schreef:GTE meters hebben geen aparte spanningsregelaar nodig :)
dit is een originele gte set :
voor
Afbeelding

van achteren
Afbeelding

daar zit toch echt een spanningsregelaar op hoor !
Nog even ter aanvulling. Van de oliedrukmeter, heb ik jou plaatje gebruikt misschien handig voor degene die dit ook gaan doen:
Het zwarte draadje die los zit hoort op de plek van de blauwe. De blauwe hoort op de plek waar nog niks zit.
Daarna werkte het.
P.S Bedankt voor de foto in iedergeval :D scheelde veel tijd :)
Laatst gewijzigd door jetelind op zo mar 21, 2010 11:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re:

Bericht door jetelind »

Amstel schreef:heeft iemand een totaal schema van de bedrading van de teller en de rest van instrumenten paneel???
Heb ik wel maar zit heel erg lastig in elkaar, kan hem je zo doormailen als je er intresse in hebt. Maar wat voor een auto heb je nu? Een echte gt/e of rallye of ben je er een aan het namaken?
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: GTE teller aansluiten!

Bericht door kadett coupe »

ik heb de zelfde soort stekkers liggen waarmee de originele gte tellers aangesloten zitten.

ik heb bij mij in me coupe een gte draadboom zitten waar origineel een stekker aan zit voor de tellers, na lang zoeken kon ik de contra stekker vinden en heb er een paar op voorraad :wink:

dus mocht iemand met zelfde probleem zitten als ik eerst mee zat mag je mij een pb sturen :mrgreen:
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast