Groot licht -> radio uit

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Groot licht -> radio uit

Bericht door Danoontje »

ALs ik mijn groot licht aan en uit doe, dan zie ik een hapering in mijn radio...een stroomstorinkje zeg maar.

Soms bij het uitdoen van het grootlicht gaat de radio van het stroom af...denk zelf dat misschien het geheel beetje overbelast is dan? (heb ook 2 verstralers nl)...

Dus nu denk ik mijn radio op een eigen zekering te zetten, los van het groot licht..

Maar ja, een radio heeft natuurlijk +12V, een aarde en een constantstroompje die zorgt dat hij ook bij motor uit de gegevens onthoudt...

Deze constantstroom, is dat ook gewoon +12V?

En wat voor Amparage zekering raden jullie aan om alleen de radio op te zetten (radio heeft ook eigen zekering ingebouwd, maar toch...
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Re: Groot licht -> radio uit

Bericht door DD »

Danoontje schreef:ALs ik mijn groot licht aan en uit doe, dan zie ik een hapering in mijn radio...een stroomstorinkje zeg maar.

Soms bij het uitdoen van het grootlicht gaat de radio van het stroom af...denk zelf dat misschien het geheel beetje overbelast is dan? (heb ook 2 verstralers nl)...

Dus nu denk ik mijn radio op een eigen zekering te zetten, los van het groot licht..

Maar ja, een radio heeft natuurlijk +12V, een aarde en een constantstroompje die zorgt dat hij ook bij motor uit de gegevens onthoudt...

Deze constantstroom, is dat ook gewoon +12V?

En wat voor Amparage zekering raden jullie aan om alleen de radio op te zetten (radio heeft ook eigen zekering ingebouwd, maar toch...
de continu en de geschakelde draad behoeven beide 12v. In moderne auto's zit de continu 12v meestal samen met de interieur verlichting en de centrale deur vergrendeling omdat ook die moeten werken als de auto van het contact af is. Deze is meestal gezekerd met een 10 amp zekering.

ik ga er trouwens wel even vanuit dat je de verstralers ed allemaal via apparte relais hebt geschakeld he anders smelt straks de hele klerezooi aan elkaar.
all show no go!
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

verstralers idd via apparte relais en eigen zekering etc...
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ik moest even denken aan verhaal van een kennis van mij die zette ook zijn grootlicht aan en de auto sloeg bijna af.

Hij had er dan ook 4 verstralers opzitten en dan nog eens het orginele grote licht.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

Pietje schreef:ik moest even denken aan verhaal van een kennis van mij die zette ook zijn grootlicht aan en de auto sloeg bijna af.

Hij had er dan ook 4 verstralers opzitten en dan nog eens het orginele grote licht.
was jij dat zelf niet :o
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

nee ik niet ik had er een hele mooi dikke dynamo opzitten die dat wel trok.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten