Autoradio aansluiten

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Ren
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:56 pm

Autoradio aansluiten

Bericht door Ren »

Hallo, hier een beginnende sleutelaar!

Ik heb geen idee waar ik de contstante stroom toevoer voor mijn radio vandaan moet halen. Wie kan mij een beetje wegwijs maken in die draden warboel?
Ren
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:56 pm

Bericht door Ren »

Kan het trouwens kwaad om de stroom gewoon direct van je accu te halen. Dat je dus ook zonder contact de radio aan kan zetten?
Fruija
C liefhebber
Berichten: 186
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:03 pm

Bericht door Fruija »

[quote="Ren
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Schedelwerk »

Ja, een zekering...
Op het plaatje van het zekeringskastje staat welke het is. Of je kan een extra zekering ertussen hangen en de boel rechtstreeks leggen. Als je ook een versterker, woofer etc. aan wil sluiten is dat laatste makkelijker en overzichtelijker. Je kan dan gewoon een extra zekeringen kastje voor de audio plaatsen, bijvoorbeeld op het radiatorhuis naast de accu.
DD
C liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: do okt 12, 2006 8:34 pm

Bericht door DD »

er moet ALTIJD een zekering tussen met een fatsoenlijke waarde. voor een radio is dat 10 ampere. ik zelf zou er toch voor kiezen om naast een continu voeding ook een geschakelde voeding te nemen. kan je hem ook niet perongeluk aan laten staan.

Ga je nog een dikke versterker achterin bouwen dan moet er een nieuwe dikke kabel naar achter getrokken worden die zo kort mogelijk op de accu gezekerd word met een glas zekering. meestal zijn die tussen de 20A en 30A. Denk er dan ook om dat je massa kabel vanaf je versterker niet langer mag zijn dan 60cm en dezelfde dikte moet hebben als de plus vanaf de accu. En met dikke kabel bedoel ik de maat die nu vanaf je accu naar de starmotor loopt.
all show no go!
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Schedelwerk »

Heb nog een plaatje gevonden bij het praatje:

Afbeelding

Afbeelding
Ren
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:56 pm

Bericht door Ren »

Het is al gelukt. Idd met versteker en subwoofer achterin. 2 kleine surround system boxjes op de hoedeplank. Klinkt prima. Aansluiten is allemaal goed gelukt, was ook niet zo moeilijk.

Radio zit nu wel op constante stroom. Ik zou em graag geschakeld willen hebben maar ik weet niet welk draadje ik moet aftappen.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Schedelwerk »

Dan moet je 'm via het contactslot laten lopen. Volgens mij is het een blauwe draad die je moet hebben.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
C1 Coupé
C geïnteresseerd
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 7:05 pm
Locatie: Hoogeveen

Bericht door C1 Coupé »

[quote="Ren
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten