start niet meer
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
start niet meer
Ik blijf maar sukkelen met de kadett, wordt het onderhand beu.
Ik heb nu het volgende probleem: ik ging even de kadett testen, dus een stukje achter paps aan gereden. Weg liep gewoon rechtdoor gangetje van 70, niets aan de hand. We komen bij een stoplicht, terugschakelen van de 4 naar de 2, ik wil optrekken: niets meer daar, geen vermogen meer, niets. Ik langs de kant en direct sloeg de motor uit.
Als ik nu het sleuteltje omdraai om te starten dan hoor ik de brandstofpomp pompen, maar hij start niet: startmotor draait niet rond. Startmotor losgehaald: functioneerd gewoon goed.
Met andere woorden: elektra probleem. maar waar??
Nu heb ik al vanaf de 1200cc het probleem gehad dat soms het knipperlicht naar links sneller ging knipperen.
Nu heb ik hetzelfde probleem, maar dan erger. Dus daar zit een probleem. maar kan dit probleem veroorzaken dat de startmotor dienst weigert? Deze zitten toch niet op dezelfde zekering?????? Ik vind het allemaal maar vaag. Misschien dat het probleem hetzelfde is, maar dat het met de elektronica van de injectie erger te voorschijn komt?
Heeft iemand al eens met een gelijksoortig probleem gekampt? Of iemand een oplossing?
Bedenk mij nu dat ik mischien eens de zekering van de knipperlichten eruit moet gooien, kijken wat hij dan doet. Morgen maar eens proberen.
maar alle tips zijn welkom!!!
Ik heb nu het volgende probleem: ik ging even de kadett testen, dus een stukje achter paps aan gereden. Weg liep gewoon rechtdoor gangetje van 70, niets aan de hand. We komen bij een stoplicht, terugschakelen van de 4 naar de 2, ik wil optrekken: niets meer daar, geen vermogen meer, niets. Ik langs de kant en direct sloeg de motor uit.
Als ik nu het sleuteltje omdraai om te starten dan hoor ik de brandstofpomp pompen, maar hij start niet: startmotor draait niet rond. Startmotor losgehaald: functioneerd gewoon goed.
Met andere woorden: elektra probleem. maar waar??
Nu heb ik al vanaf de 1200cc het probleem gehad dat soms het knipperlicht naar links sneller ging knipperen.
Nu heb ik hetzelfde probleem, maar dan erger. Dus daar zit een probleem. maar kan dit probleem veroorzaken dat de startmotor dienst weigert? Deze zitten toch niet op dezelfde zekering?????? Ik vind het allemaal maar vaag. Misschien dat het probleem hetzelfde is, maar dat het met de elektronica van de injectie erger te voorschijn komt?
Heeft iemand al eens met een gelijksoortig probleem gekampt? Of iemand een oplossing?
Bedenk mij nu dat ik mischien eens de zekering van de knipperlichten eruit moet gooien, kijken wat hij dan doet. Morgen maar eens proberen.
maar alle tips zijn welkom!!!
Van je knipperlichten is de massa niet goed.
Waarschijnlijk is 1 van je knipperlicht aansluitingen op de massa aan de linker kant gecorrodeerd, en dat betekent dat de stroom het betreffende knipperlicht niet kan bereiken, dus dan gaat de andere ( werkende ) dubbel zo snel knipperen.
Zet je knipperlicht eens aan, en stap uit om te zien welke er niet werkt.
Deze kun je het best even open halen en dan word waarschijnlijk vrij snel duidelijk waarom die niet werkt;)
Waarschijnlijk is 1 van je knipperlicht aansluitingen op de massa aan de linker kant gecorrodeerd, en dat betekent dat de stroom het betreffende knipperlicht niet kan bereiken, dus dan gaat de andere ( werkende ) dubbel zo snel knipperen.
Zet je knipperlicht eens aan, en stap uit om te zien welke er niet werkt.
Deze kun je het best even open halen en dan word waarschijnlijk vrij snel duidelijk waarom die niet werkt;)
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
je knipperlichtrelais zit links langs je tellerkast, even je dashboard losklikken, de kachelslangen komen ook mee en dan zie je links een gat.
rechts van dat gat zit je knipperlichtrelais..
test hem even, door simpelweg je alarmlichten aan te zetten.
kijken wat ie doet..
de functie van dit ding is niet moeilijk.. aan of uit.
anders weet ik het ook niet
rechts van dat gat zit je knipperlichtrelais..
test hem even, door simpelweg je alarmlichten aan te zetten.
kijken wat ie doet..
de functie van dit ding is niet moeilijk.. aan of uit.
anders weet ik het ook niet
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
Dat probleem hadden wij ook eens, toen er iets met de klingnateur of hoe je dat schrijft
..hadden toen ook last met motortje ruitenwisser..
Uit sloper nieuwe gepakt en alels deed het weer.
..hadden toen ook last met motortje ruitenwisser..
Uit sloper nieuwe gepakt en alels deed het weer.
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
-
- C ervaren
- Berichten: 469
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am
Re: start niet meer
Probleempje met het elektrisch gedeelte van het contactslot?Danoontje schreef: Als ik nu het sleuteltje omdraai om te starten dan hoor ik de brandstofpomp pompen, maar hij start niet: startmotor draait niet rond. Startmotor losgehaald: functioneerd gewoon goed.
Met andere woorden: elektra probleem. maar waar??
Ik heb wel eens gehad dat de opening in het elektragedeelte een beetje uitgelubberd was, waardoor de pin van het contactslot het blokje niet vergenoeg naar de start stand kon draaien.
-
- C liefhebber
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
- Locatie: gouda
-
- C liefhebber
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za sep 16, 2006 8:53 pm
- Locatie: gouda
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten