Pagina 1 van 1

Voortrein demonteren

Geplaatst: vr nov 18, 2011 12:14 pm
door mark_swinkels
Hey,

Ik ben bezig mijn kadett 1200 c1 te strippen.

Nu heb ik er alles af behalve de voortrein.
Deze zit nog met 4 bouten aan het chassis vast.
De bouten zitten onder de bovenste draagarm. (2 aan elke kant)
Maar ik kan hier niet fatsoenlijk een sleutel, dop of iets dergelijks opzetten.

Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik die 4 bouten los? Hoe hebben jullie dat gedaan.

Bij voorbaat dank,

Groet Mark Swinkels

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: vr nov 18, 2011 4:20 pm
door kadett coupe
al geprobeert met een ringsleutel?
is een beetje klooien om het los te krijgen, zet er weleens een krik onder de sleutel om er kracht op te zetten. :wink:

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: vr nov 18, 2011 5:09 pm
door Luuk
En met een gasbrander wat verwarmen, origineel zit er borgmiddel om de bout volgens mij. Dus voordat je de kop verrot draait eerst even zorgen dat het borgmiddel niet meer werkt!

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: vr nov 18, 2011 5:18 pm
door Schedelwerk
Zorg ook dat je wat gewicht van boven af op de koets laat rusten, dat werkt vaak ook goed. Ik gebruik meestal een dop en een lang wringijzer (+/- 75 cm). Is me 1 keer voorgekomen dat ik er eentje niet loskreeg maar dat kwam omdat de hele zooi al door iemand anders rot was gedraaid.

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: vr nov 18, 2011 10:38 pm
door patrick de boer
heb je een aanhanger ?
dan kun je naar oss kommen draai ik ze wel los voor je
heb een brug voor handen

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: za nov 19, 2011 8:58 am
door wegrenner
heet maken, er zit een borg middel in, en met hitte laat deze los

daarna kan deze gewoon met een ratel los gehaald worden

daar kwam ik ook pas achter toen ik met dop 15 begon en met dop 13 eindigden

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: ma nov 21, 2011 3:36 pm
door mark_swinkels
Ik heb zelf een smeerput, dus brug is niet nodig.

Maar bij mij was het probleem dat ik er helemaal geen dop op krijg.
Warm stoken heb ik nog niet gedaan inderdaad. Ga ik proberen.
Als het niet lukt horen jullie het nog.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Groet Mark

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: zo jul 15, 2012 9:53 am
door coinoperator
Probeer ze eens los te draaien met een ZG walldrive dopsleutel.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.

Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: za jul 21, 2012 3:10 pm
door Mientje
coinoperator schreef:Probeer ze eens los te draaien met een ZG walldrive dopsleutel.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.

Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.
ik denk dat het inmiddels wel een keertje is gelukt hans :roll: (jeff)

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: za jul 21, 2012 4:27 pm
door coinoperator
Owja....hihihi

ik zie het, was een beetje ouwe posting...

tis hier ook zowat uitgestorven vergeleken met een paar jaar terug

Re: Voortrein demonteren

Geplaatst: di jul 24, 2012 7:12 pm
door patrick de boer
Mientje schreef:
coinoperator schreef:Probeer ze eens los te draaien met een ZG walldrive dopsleutel.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.

Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.
ik denk dat het inmiddels wel een keertje is gelukt hans :roll: (jeff)

meschien een late reactie van hans maar
is het niet zo dat volgende die meschien gaat zoeken naar een oplossing voor dit probleem
hier juist zijn antwoord vind