Voortrein demonteren
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gevonden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 1:54 pm
- Locatie: Mierlo
- Contacteer:
Voortrein demonteren
Hey,
Ik ben bezig mijn kadett 1200 c1 te strippen.
Nu heb ik er alles af behalve de voortrein.
Deze zit nog met 4 bouten aan het chassis vast.
De bouten zitten onder de bovenste draagarm. (2 aan elke kant)
Maar ik kan hier niet fatsoenlijk een sleutel, dop of iets dergelijks opzetten.
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik die 4 bouten los? Hoe hebben jullie dat gedaan.
Bij voorbaat dank,
Groet Mark Swinkels
Ik ben bezig mijn kadett 1200 c1 te strippen.
Nu heb ik er alles af behalve de voortrein.
Deze zit nog met 4 bouten aan het chassis vast.
De bouten zitten onder de bovenste draagarm. (2 aan elke kant)
Maar ik kan hier niet fatsoenlijk een sleutel, dop of iets dergelijks opzetten.
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik die 4 bouten los? Hoe hebben jullie dat gedaan.
Bij voorbaat dank,
Groet Mark Swinkels
"Ervaring is de naam die iedereen aan zijn slechte ervaringen geeft".
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: Voortrein demonteren
al geprobeert met een ringsleutel?
is een beetje klooien om het los te krijgen, zet er weleens een krik onder de sleutel om er kracht op te zetten.
is een beetje klooien om het los te krijgen, zet er weleens een krik onder de sleutel om er kracht op te zetten.
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: Voortrein demonteren
En met een gasbrander wat verwarmen, origineel zit er borgmiddel om de bout volgens mij. Dus voordat je de kop verrot draait eerst even zorgen dat het borgmiddel niet meer werkt!
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: Voortrein demonteren
Zorg ook dat je wat gewicht van boven af op de koets laat rusten, dat werkt vaak ook goed. Ik gebruik meestal een dop en een lang wringijzer (+/- 75 cm). Is me 1 keer voorgekomen dat ik er eentje niet loskreeg maar dat kwam omdat de hele zooi al door iemand anders rot was gedraaid.
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: Voortrein demonteren
heb je een aanhanger ?
dan kun je naar oss kommen draai ik ze wel los voor je
heb een brug voor handen
dan kun je naar oss kommen draai ik ze wel los voor je
heb een brug voor handen
Re: Voortrein demonteren
heet maken, er zit een borg middel in, en met hitte laat deze los
daarna kan deze gewoon met een ratel los gehaald worden
daar kwam ik ook pas achter toen ik met dop 15 begon en met dop 13 eindigden
daarna kan deze gewoon met een ratel los gehaald worden
daar kwam ik ook pas achter toen ik met dop 15 begon en met dop 13 eindigden
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C gevonden
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 1:54 pm
- Locatie: Mierlo
- Contacteer:
Re: Voortrein demonteren
Ik heb zelf een smeerput, dus brug is niet nodig.
Maar bij mij was het probleem dat ik er helemaal geen dop op krijg.
Warm stoken heb ik nog niet gedaan inderdaad. Ga ik proberen.
Als het niet lukt horen jullie het nog.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Groet Mark
Maar bij mij was het probleem dat ik er helemaal geen dop op krijg.
Warm stoken heb ik nog niet gedaan inderdaad. Ga ik proberen.
Als het niet lukt horen jullie het nog.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Groet Mark
"Ervaring is de naam die iedereen aan zijn slechte ervaringen geeft".
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Voortrein demonteren
Probeer ze eens los te draaien met een ZG walldrive dopsleutel.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.
Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.
Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.
vertrokken
Re: Voortrein demonteren
ik denk dat het inmiddels wel een keertje is gelukt hans (jeff)coinoperator schreef:Probeer ze eens los te draaien met een ZG walldrive dopsleutel.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.
Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.
Proud owner of an Kadett Sedan & Kadett Coupe!
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Voortrein demonteren
Owja....hihihi
ik zie het, was een beetje ouwe posting...
tis hier ook zowat uitgestorven vergeleken met een paar jaar terug
ik zie het, was een beetje ouwe posting...
tis hier ook zowat uitgestorven vergeleken met een paar jaar terug
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: Voortrein demonteren
Mientje schreef:ik denk dat het inmiddels wel een keertje is gelukt hans (jeff)coinoperator schreef:Probeer ze eens los te draaien met een ZG walldrive dopsleutel.
Bijvoorbeeld van Metrich,
hiermee kun je veel meer kracht zetten zonder de boutkop kapot te draaien.
Heetstoken ben ik niet zo'n voorstander van, deze bouten zijn (volgens Opel) special quality en mochten ook maar 1 keer worden gebruikt (vanwege de locktite die er van fabriek af op zit)
Uiteraard zijn ze prima te recyclen, gewoon zelf weer locktite gebruiken.
Maar van heetstoken gaat de hardheid uit het staal.
meschien een late reactie van hans maar
is het niet zo dat volgende die meschien gaat zoeken naar een oplossing voor dit probleem
hier juist zijn antwoord vind
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten