is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
Is dit verkrijgbaar voor de "dikke" opel assen ?
Zo ja, zeldzaam ? en wat zou zo'n ding moeten / mogen kosten ?
Dan ben je wel mooi van al dat gedoe af om je achteras er ten allen tijde recht onder te houden toch ?
Zo ja, zeldzaam ? en wat zou zo'n ding moeten / mogen kosten ?
Dan ben je wel mooi van al dat gedoe af om je achteras er ten allen tijde recht onder te houden toch ?
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
met dik hoe dik bedoel je dan ?
want volgens mij is die deksel van 1.2 tot 3.0 het zelfde
maar dat is een wattgestange word onder meer verkocht bij cae racing 600 euro of zo
want volgens mij is die deksel van 1.2 tot 3.0 het zelfde
maar dat is een wattgestange word onder meer verkocht bij cae racing 600 euro of zo
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
op e-bay in duitsland kom je dit regelmatig tegen
en dan eigenlijk alleen voor dikke assen
deze foto is van een niet opel achter as, de deksel is te rond
en we zitten geen veerschotels aan
en dan eigenlijk alleen voor dikke assen
deze foto is van een niet opel achter as, de deksel is te rond
en we zitten geen veerschotels aan
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
Klopt, dit spulleke zit onder een escort MK2.
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
volgens mij moet zo'n watts link prima zelf te maken zijn. Eigenlijk is het op maat maken van die stangen van een watts link niks moeilijker dan het aanpassen van een panhard stang.
En als je een stevig deksel achter op je diff maakt dan kun je daar in het midden gewoon een bout op maken waar je het draaipunt van maakt.
En natuurlijk het 2de punt maken waar die 2de stang vanaf de watts link heen gaat, want bij een panhard gebruik je maar 1 ophanging aan de auto, en hierbij heb je er echt 2 nodig, en op de as hetzelfde verhaal.
En als je een stevig deksel achter op je diff maakt dan kun je daar in het midden gewoon een bout op maken waar je het draaipunt van maakt.
En natuurlijk het 2de punt maken waar die 2de stang vanaf de watts link heen gaat, want bij een panhard gebruik je maar 1 ophanging aan de auto, en hierbij heb je er echt 2 nodig, en op de as hetzelfde verhaal.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
En zorgen dat alle maten/verhoudingen goed kloppen... anders gaat je as alsnog scheef...
Die originele stalen deksel is prima te versterken met wat stalen strip om dit te kunnen maken idd.
Die originele stalen deksel is prima te versterken met wat stalen strip om dit te kunnen maken idd.
Saab powerrr
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
klopt, dat had ik me ook al bedacht, is eenvoudiger dan er eentje uit massief alu frezen, en minstens zo sterkgiuliettaevo schreef:En zorgen dat alle maten/verhoudingen goed kloppen... anders gaat je as alsnog scheef...
Die originele stalen deksel is prima te versterken met wat stalen strip om dit te kunnen maken idd.
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: is dit diff deksel er ook voor de dikke opel assen ?
en wat dacht je van de prijs? ik denk niet dat je daar echt blij van word om zo'n groot blok alu te moeten kopen.erny70 schreef:klopt, dat had ik me ook al bedacht, is eenvoudiger dan er eentje uit massief alu frezen, en minstens zo sterkgiuliettaevo schreef:En zorgen dat alle maten/verhoudingen goed kloppen... anders gaat je as alsnog scheef...
Die originele stalen deksel is prima te versterken met wat stalen strip om dit te kunnen maken idd.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten