camber aanpassen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Re: camber aanpassen

Bericht door corsa-erik »

gabbermaikel schreef: @corsa erik over die 40mm verlaging
Het probleem is niet hoeveel je hem verlaagd, maar je moet wel je schokbrekers er ook op aanpassen. Dus als je hem 60mm verlaagd moet je wel zorgen voor schokbrekers die dat aankunnen, en dat kunnen je originelen niet. Dus zet er dan verkorte schokbrekers onder en de boel word meteen weer een stuk beter.
Dat is niet wat ik bedoel. Als je echt flink verlaagd zullen de draagarmen een andere hoek t.o.v. de carrosserie hebben dan normaal.
Als die hoek te veel veranderd, is de kans groot of groter dat de wielstanden niet optimaal zijn tijdens het rijden. Wat je dan bijvoorbeeld bij sommige auto's kan krijgen is bumpsteer. (wielen die "sturen" als ze inveren)

Of misschien iets te simpel gezegd: 80mm verlaging is meer dan 40mm verlaging, maar dat wil niet zeggen dat je met -80mm harder door de bochten kunt.
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: camber aanpassen

Bericht door gabbermaikel »

nee dat klopt, maar opzich heeft dat natuurlijk niet met de verlaging te maken maar meer met dat de andere wielstanden vaak niet aangepast worden.

Maar over die draagarmen, als je zelf goed kan lassen zou je het zelf wel kunnen maken en anders een lasbedrijf vragen het te doen. En er zijn ook wel genoeg race preparatie bedrijven in nederland die zulke dingen kunnen maken. Maar reken er wel op dat je daar wel een flinke rekening krijgt.(kan zo een paar 100 per arm zijn als je er maar 2 of 4 koopt)
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten