2 vraagjes, remmerij

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
pascalm
C liefhebber
Berichten: 177
Lid geworden op: za jul 18, 2009 10:29 am
Locatie: Nederland

2 vraagjes, remmerij

Bericht door pascalm »

Zijn de remmen van de 1.6 - 1.9 - 2.0 allemaal gelijk van de C Kadett's ?


Kan iemand voor mij meten hoe dik de cardanas is bij deze motoren, want ik weet niet of ik hier echt met een 1.6 te maken heb..

Alvast bedankt!
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 2 vraagjes, remmerij

Bericht door Schedelwerk »

Er zijn 2 typen 'grote' remmen, ATE en Girling. Die zien er wel ongeveer hetzelfde uit. Grootste overeenkomst is dat de klauwen langer zijn dan 1200 remmen, omdat er grotere/bredere remblokken in moeten. Als je geen vergelijkende maten van een 1200 hebt is het verschil duidelijk te herkennen aan de bevestiging van de remslang in de klauw: bij een 1200 klauw is de boring van de nippel precies haaks in de klauw geboord. Bij grote remmen is de boring van de nippel onder een hoek van ongeveer 45* geboord.

De cardanas... bedoel je gewoon de achteras? Even remtrommels opmeten, diameter moet 200 mm zijn bij een kleine as, en 230 mm bij een grote. Als je toch de cardanas bedoelt zou ik kijken naar de bevestiging aan de achteras (waar de cardanas aan het staatstuk gemonteerd is). Bij een 1200 is het een kruis- en flenskoppeling, bij 'grotere' assen alleen een kruiskoppeling die met 2 beugeltjes is vastgezet.
Aan de kant waar de as de bak ingaat heeft een 1200 cardan trouwens geen kruiskoppeling (tenminste; bij een handbak) maar is het een rechte pijp.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
pascalm
C liefhebber
Berichten: 177
Lid geworden op: za jul 18, 2009 10:29 am
Locatie: Nederland

Re: 2 vraagjes, remmerij

Bericht door pascalm »

Bedankt voor deze uitleg,

Het gaat mij erom, ik heb een 1.6 hier staan en wil zeker weten of het ook zo is en er komt een 2.4e tijdelijk in.

Maar ik zag ergens in een advertentie van iemand anders staan, dat ie rondom remmerij van de 2.0 heeft.

Dus nam ik aan, die is anders dan bijv. van de 1.6 cih...
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: 2 vraagjes, remmerij

Bericht door Schedelwerk »

Als je even wat foto's post van de herkenningspunten dan kan ik het je zo vertellen.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten