Bevestiging vooras/vacuumslang/remdrukverdeler

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Bevestiging vooras/vacuumslang/remdrukverdeler

Bericht door bmesman »

Hoi,

Ik lees in het werkplaatshanboek dat ik nooit de oude bouten mag gebruiken als ik de vooras demonteer en opnieuw moet monteren. Is dit echt nodig en waar kan ik die bouten krijgen?

Ik heb een remdrukverdeler voor de achteras, maakt het uit of die er wel of niet tussen zit? Heb gewoon standaardschijfremmen voor en trommelremmen achter.

Weet iemand waar ik een nieuwe vacuumslang met terugslagklep voor de rembekrachtiger kan krijgen?

Groeten, Bart
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Bevestiging vooras/vacuumslang/remdrukverdeler

Bericht door Schedelwerk »

http://cgi.ebay.de/Opel-Kadett-C-Schrau ... 3f04509d57
Volgens mij zijn dit echter ook niet de 'originele' schroeven, maar het belangrijkste is dat de hardheid van het staal en de schroefdraad kloppen met de oorspronkelijke bouten. En loctite gebruiken bij montage.

remdrukverdeler zit op de oudere kadetten (C1 met schijfremmen) ook niet, dus die kan je er zonder problemen tussen uit laten.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
bmesman
C gevonden
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 10:49 pm

Re: Bevestiging vooras/vacuumslang/remdrukverdeler

Bericht door bmesman »

Schedelwerk schreef:http://cgi.ebay.de/Opel-Kadett-C-Schrau ... 3f04509d57
Volgens mij zijn dit echter ook niet de 'originele' schroeven, maar het belangrijkste is dat de hardheid van het staal en de schroefdraad kloppen met de oorspronkelijke bouten. En loctite gebruiken bij montage.

remdrukverdeler zit op de oudere kadetten (C1 met schijfremmen) ook niet, dus die kan je er zonder problemen tussen uit laten.
Oke bedankt! Ik heb de as gemonteerd en toch maar de oude bouten gebruikt, zal toch niet zo een probleem zijn?
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Bevestiging vooras/vacuumslang/remdrukverdeler

Bericht door Schedelwerk »

Opel schreef altijd het gebruik van nieuwe bouten voor. Deze hadden zelfs een houdbaarheidsdatum(!). Ik denk dat het gebruik van de oude bouten geen moeilijkheden zal opleveren, als je de kadett tenminste niet voor ralley of slalom gaat gebruiken. Zorg er alleen wel voor dat ze goed schoon zijn en goed geborgd.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten