remleidingen (nieuwe set)

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

remleidingen (nieuwe set)

Bericht door wallaysdieter »

dus: zit ik mijn kadett wat in elkaar te steken, dacht ik bij mezelf, even de nieuwe remleidingenset bekijken.
ik had mijn oude set nog dus ik vergelijk even en ik vind het erg raar:

maar deze past dus voor geen meter , ik snap het echt niet, er zitten enkele stukken tekort bij,
om alles te kunnen passen, en sommige staven zijn niet lang genoeg, of de hele zooi is gewoon
niet correct, of ik ben té veel amateur :cry:

hier heb je het zakje met opschrift en 2 leidingen voor aan de remklauw.
Afbeelding

hier heb je het lange stuk remleiding, loopt van voor tot aan de achteras, daarvoor heb ik 2 leidingen die samen
even lang zijn, maar daarvoor moet je ze aan elkaar maken, waarvoor niets is bijgeleverd. want het oude stuk is
maar 1 deel
Afbeelding

dan heb je het stuk voor op de achteras, waar 2 stukken tamelijk uitkomen, maar het derde stuk heb ik niet ,
ik heb enkel nog deze 2 die te kort zijn
Afbeelding

dan heb ik er ook nog dit stuk die moet vernieuwd worden natuurlijk.. dit heb ik dus ook niet echt...
Afbeelding

snapt iemand me? :lol: ik weet het , het is ingewikkeld, maar ik snap er dus echt de kl**ten van
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door Automatic-freak »

Volgens mij moet je één lang stuk hebben van de bekrachtiger naar de achteras (de langste van de twee); de andere lange van de bekrachtiger naar wiel rechtsvoor, een korter stuk voor het wiel linksvoor.
Vanaf het achteras-verdeelblokje één stuk naar links en ééntje naar rechts (verschillende lengte's) en twee kleine stukjes voor bij de remklauwen vóór ...

(de goudkleurige die jij daar hebt is waarschijnlijk al eens zelf gemaakt ...)

Over het algemeen zijn de stukken voor de achteras een stukje te lang, maar de rest moet aardig kloppen volgens mij ...

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door wallaysdieter »

Automatic-freak schreef:Volgens mij moet je één lang stuk hebben van de bekrachtiger naar de achteras (de langste van de twee); de andere lange van de bekrachtiger naar wiel rechtsvoor, een korter stuk voor het wiel linksvoor.
Vanaf het achteras-verdeelblokje één stuk naar links en ééntje naar rechts (verschillende lengte's) en twee kleine stukjes voor bij de remklauwen vóór ...

(de goudkleurige die jij daar hebt is waarschijnlijk al eens zelf gemaakt ...)

Over het algemeen zijn de stukken voor de achteras een stukje te lang, maar de rest moet aardig kloppen volgens mij ...

Mvg Erik
jep , eindelijk heb ik het een beetje gesnapt :lol:
nu zal alles wel passen denkik, maar de achteras (ben ik mee bezig) past ,
maar dat korte stuk is gewoon te kort, ik heb er al 2 gepast,
maar die derde is zelfs in vogelvlucht al te kort, ik denk dat ik daar
een stukje van die gouden ga laten steken ..
Afbeelding

zie je , deze zijn gewoon te kort
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door koendd »

strange,
ik heb dezelfde set en van mij zitten ze er nochtans onder hoor :)

denk dat het aan het mannetje achter het plooi-ijzer ligt :lol:
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door Automatic-freak »

Mijn ervaring is dat juist de achteras-delen altijd te lang zijn & je deze altijd in een extra bochtje moet leggen ...

(het verdeelblokje zit trouwens niet in de midden van de as, maar naast de 'klok' ...

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
pascalm
C liefhebber
Berichten: 177
Lid geworden op: za jul 18, 2009 10:29 am
Locatie: Nederland

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door pascalm »

Weet iemand, waar ik dat gereedschap kan krijgen, om die leidingen op het einde zelf te kunnen 'omvouwen' ?
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door wallaysdieter »

koendd schreef:strange,
ik heb dezelfde set en van mij zitten ze er nochtans onder hoor :)

denk dat het aan het mannetje achter het plooi-ijzer ligt :lol:
haha , zou kunnen , maar kdenk het niet , het is echt gewoon té kort, nu komt alles mooi en juist uit (het is al klaar) maar ik heb nog een stukje over , en dat is te kort.. een centimeter of 5. :roll:

stomme duitsers :oops:
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door gabbermaikel »

misschien klink ik nu heel dom ofzo, maar hoezo wil jij die oude leiding vervangen? want als ik dat goed zie is dat gewoon een koperen leiding die volgens mij gewoon in goede staat is, en wat je er nu onder gaat zetten is volgens mij weer staal wat dus weer zal gaan roesten na een paar jaar en uiteindelijk weer doorgerot is

maar misschien zie ik dit wel verkeerd, maar bij mij is het zo dat remmen vooral goed moeten werken, en met een koperen leiding werkt het meestal prima zolang het dicht is
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: remleidingen (nieuwe set)

Bericht door wallaysdieter »

gabbermaikel schreef:misschien klink ik nu heel dom ofzo, maar hoezo wil jij die oude leiding vervangen? want als ik dat goed zie is dat gewoon een koperen leiding die volgens mij gewoon in goede staat is, en wat je er nu onder gaat zetten is volgens mij weer staal wat dus weer zal gaan roesten na een paar jaar en uiteindelijk weer doorgerot is

maar misschien zie ik dit wel verkeerd, maar bij mij is het zo dat remmen vooral goed moeten werken, en met een koperen leiding werkt het meestal prima zolang het dicht is
ik had het in goudkleur gespoten in een van mijn prachtige momenten :lol:
daarmee, die andere set zal wel niet direct roesten, ook al weet ik het soort metaal niet..

MVG
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten