remklauwen reviseren
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
remklauwen reviseren
Momenteel ben ik een setje remklauwen van een Kadett 2.0 aan het reviseren voor op m'n blauwe sedan.
Nou heb ik al eerder setjes met goed gevolg gereviseerd, maar ik vraag me af of er een andere manier is om de cups uit de klauwen te krijgen dan de manier zoals ik (met mijn gebrekkige mogelijkheden hier in de parkeerkelder) gewend ben: aan het remsysteem hangen en telkens 1 cup eruit persen/reviseren. Dat kost namelijk nogal veel tijd (en remolie).
Je zal zeggen, zet de compressor erop. Maar die heb ik dus niet, en kan ik ook niet aansluiten. En jammer genoeg zijn de meeste garages hier in de omgeving wel 'gespecialiseerd in remmen en remonderdelen' maar een cup er fatsoenlijk uit krijgen lukt geen van allen. Laatste keer leverde dat 2 kapotte cups op, met de mededeling dat het toch al oud was en makkelijk kapot gaat. Ahum
Maar om in het compressor-verhaal te blijven zou ik willen vragen of iemand een idee heeft hoeveel bar (of psi) er ongeveer nodig is om een vaste cup los te drukken met lucht? Er zijn namelijk wel wat voetpompen op de markt die een behoorlijk aantal bar druk kunnen leveren zonder kapot te spatten, en die niet eens zo gek duur zijn. Zou zo'n voetpomp geschikt zijn voor dit klusje?
Alvast bedankt,
Ruud
Nou heb ik al eerder setjes met goed gevolg gereviseerd, maar ik vraag me af of er een andere manier is om de cups uit de klauwen te krijgen dan de manier zoals ik (met mijn gebrekkige mogelijkheden hier in de parkeerkelder) gewend ben: aan het remsysteem hangen en telkens 1 cup eruit persen/reviseren. Dat kost namelijk nogal veel tijd (en remolie).
Je zal zeggen, zet de compressor erop. Maar die heb ik dus niet, en kan ik ook niet aansluiten. En jammer genoeg zijn de meeste garages hier in de omgeving wel 'gespecialiseerd in remmen en remonderdelen' maar een cup er fatsoenlijk uit krijgen lukt geen van allen. Laatste keer leverde dat 2 kapotte cups op, met de mededeling dat het toch al oud was en makkelijk kapot gaat. Ahum
Maar om in het compressor-verhaal te blijven zou ik willen vragen of iemand een idee heeft hoeveel bar (of psi) er ongeveer nodig is om een vaste cup los te drukken met lucht? Er zijn namelijk wel wat voetpompen op de markt die een behoorlijk aantal bar druk kunnen leveren zonder kapot te spatten, en die niet eens zo gek duur zijn. Zou zo'n voetpomp geschikt zijn voor dit klusje?
Alvast bedankt,
Ruud
Laatst gewijzigd door Schedelwerk op vr jan 28, 2011 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
Is niet nodig, met een m5 of m6 tapdraad gaat het ook
Boor door de buitenkant van de remklauw (iedere helft eentje) een gaatje van (ik geloof 5,2mm). Dus van buiten naar binnen. Je komt dan uit achter tegen de achterkant van de remzuiger. Maak met je tapdraad hier een mooi tap in. Pak nu een m6 bout en draai deze de remklauw in. Langzaam zul je de remplunjer eruit duwen (dus wel in het midden proberen te boren zodat de bout midden tegen de plunjer komt).
Met een iets langere bout duw je zo de plunjer eruit.
Reviseren en dan een kort m6 boutje met koperen ring erin draaien en klaar. Werkt perfect en geen gekloot met knallende plunjers tegen de kop van je pa
Boor door de buitenkant van de remklauw (iedere helft eentje) een gaatje van (ik geloof 5,2mm). Dus van buiten naar binnen. Je komt dan uit achter tegen de achterkant van de remzuiger. Maak met je tapdraad hier een mooi tap in. Pak nu een m6 bout en draai deze de remklauw in. Langzaam zul je de remplunjer eruit duwen (dus wel in het midden proberen te boren zodat de bout midden tegen de plunjer komt).
Met een iets langere bout duw je zo de plunjer eruit.
Reviseren en dan een kort m6 boutje met koperen ring erin draaien en klaar. Werkt perfect en geen gekloot met knallende plunjers tegen de kop van je pa
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
Die methode kende ik al, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik wil de remklauw graag heel houden, zonder extra gaten...
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
ook met de voet pomp moet je 1 voor 1 eruit drukken
want allebij tegelijk lukt
dit omdat de ruimte er niet voor is en je de druk kwijt bent als er 1 uit schiet
ik heb een compressor die tot 14bar gaat kunnen we het mee proberen
ps heb een olie zender gevonden mocht je hem nog nodig hebben
want allebij tegelijk lukt
dit omdat de ruimte er niet voor is en je de druk kwijt bent als er 1 uit schiet
ik heb een compressor die tot 14bar gaat kunnen we het mee proberen
ps heb een olie zender gevonden mocht je hem nog nodig hebben
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
Jep, die wil ik nog wel hebben. Ik zal eens kijken of ik dat C1 stuur uit de zwarte sedan kan halen voor je. En die CIH ontkoppelvork/hevel/ding ligt hier ook nog voor je. Nog meer nodig toevallig? Heb hier nog e.e.a. staan waar ik vanaf moet (beetje CIH, aanbouwdelen, 1.2, etc).
Ben je dit weekend in de loods? Dan kom ik wel even langs. Want met 14 bar zal het toch wel gaan denk ik. Ik heb al een revisiesetje rubbers, spiritus en een tube remprut klaarliggen dus ik kan ter plaatse reviseren.
Ben je dit weekend in de loods? Dan kom ik wel even langs. Want met 14 bar zal het toch wel gaan denk ik. Ik heb al een revisiesetje rubbers, spiritus en een tube remprut klaarliggen dus ik kan ter plaatse reviseren.
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
zaterdag niet zondag kan ik wel zorgen dat ik er ben regelen de rest via sms
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
eventueel andersom doen als je de zuigers zelf ook gaat vervangen. dus het gat met de bout in de zuigerSchedelwerk schreef:Die methode kende ik al, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik wil de remklauw graag heel houden, zonder extra gaten...
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
nou dat denk ik dan niet klauw kost mij nieuw 80 euro en een zuiger kost 45 euro dat is 90 euro per klauw
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
Kom maar op met dat filmpje patrick
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
Na wat opstartpoblemen met de compressor is het uiteindelijk gelukt om alle cups eruit te krijgen. In de loods heb ik de boel van binnen schoongemaakt en van nieuwe rubber ringen voorzien, en zojuist nog even alles schoongemaakt en nieuwe stofkapjes en klemveertjs erop gezet.
Het hele zaakje komt op de blauwe, aangezien die als 'daily' wel een beetje veilig remvermogen mag hebben. En aangezien ik 't spul liever ook toonbaar maak heb ik nu rooie remmen
Het hele zaakje komt op de blauwe, aangezien die als 'daily' wel een beetje veilig remvermogen mag hebben. En aangezien ik 't spul liever ook toonbaar maak heb ik nu rooie remmen
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
ziet er weer netjes uit zo
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: remklauwen reviseren: cups uit persen
En vandaag eventjes nieuwe blokjes en pennen erin gestoken. Ziet er weer fijn uit zo!
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten