2.2 Remmen
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Re: 2.2 Remmen
Goed over nagedacht...
'78 coupe - 2.4 40er solexen
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
Re: 2.2 Remmen
Interressante discussie.
Ik lees gewoon ff mee.
Want ben zelf ook druk bezig met hoe ik het wil gaan doen.
En alle tips hou ik in mijn achterhoofd, en toch blijf ik eigenwijs want ik moet het weer op mijn eigen
manier doen.
Greetz Sander
Ik lees gewoon ff mee.
Want ben zelf ook druk bezig met hoe ik het wil gaan doen.
En alle tips hou ik in mijn achterhoofd, en toch blijf ik eigenwijs want ik moet het weer op mijn eigen
manier doen.
Greetz Sander
Kadettloos...........
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: 2.2 Remmen
dat heb ik ook vaak, maar ik heb geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden, en als je dus zo'n vrij goedkope oplossing aangeboden krijgt is het soms beter om die oplossing te nemen dan om zelf iets te gaan uitdenkenSander79 schreef:Interressante discussie.
Ik lees gewoon ff mee.
Want ben zelf ook druk bezig met hoe ik het wil gaan doen.
En alle tips hou ik in mijn achterhoofd, en toch blijf ik eigenwijs want ik moet het weer op mijn eigen
manier doen.
Greetz Sander
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: 2.2 Remmen
Even een tip ...
Hoofdremcilinder van een Fiat Ducato en de Citroen en Peugeot kloon is 25,4 mm en kost nieuw nog geen 100 euro... past zo op de Ate bekrachtiger ook nog eens . Wel eentje zonder ABS pakken, dan zitten er meer aansluitingen op en zitten ze ook aan de goede kant.
En wie niet de goede bekrachtiger heeft of weet te vinden, een Alfa 33 heeft de goede.
Ik doe niet aan handel dus ik kan het gewoon vertellen . Het is voor mij gewoon een hobby en ik vertel het dus ook gewoon als mensen er naar vragen hoe ik iets gemaakt heb, daar ben ik dan ook trots op als anderen het slim genoeg vinden om het dan ook op die manier te doen.
Maar meestal maak ik de dingen te extreem en pas ik te veel aan om het een makkelijke upgrade te noemen.
Hoofdremcilinder van een Fiat Ducato en de Citroen en Peugeot kloon is 25,4 mm en kost nieuw nog geen 100 euro... past zo op de Ate bekrachtiger ook nog eens . Wel eentje zonder ABS pakken, dan zitten er meer aansluitingen op en zitten ze ook aan de goede kant.
En wie niet de goede bekrachtiger heeft of weet te vinden, een Alfa 33 heeft de goede.
Ik doe niet aan handel dus ik kan het gewoon vertellen . Het is voor mij gewoon een hobby en ik vertel het dus ook gewoon als mensen er naar vragen hoe ik iets gemaakt heb, daar ben ik dan ook trots op als anderen het slim genoeg vinden om het dan ook op die manier te doen.
Maar meestal maak ik de dingen te extreem en pas ik te veel aan om het een makkelijke upgrade te noemen.
Saab powerrr
Re: 2.2 Remmen
Hhmmm, Alfa 33?????? Nog nooit van gehoord.......giuliettaevo schreef:Even een tip ...
Hoofdremcilinder van een Fiat Ducato en de Citroen en Peugeot kloon is 25,4 mm en kost nieuw nog geen 100 euro... past zo op de Ate bekrachtiger ook nog eens . Wel eentje zonder ABS pakken, dan zitten er meer aansluitingen op en zitten ze ook aan de goede kant.
En wie niet de goede bekrachtiger heeft of weet te vinden, een Alfa 33 heeft de goede.
Ik doe niet aan handel dus ik kan het gewoon vertellen . Het is voor mij gewoon een hobby en ik vertel het dus ook gewoon als mensen er naar vragen hoe ik iets gemaakt heb, daar ben ik dan ook trots op als anderen het slim genoeg vinden om het dan ook op die manier te doen.
Maar meestal maak ik de dingen te extreem en pas ik te veel aan om het een makkelijke upgrade te noemen.
Maar ik heb al een bekrachtiger op het oog, nu nog een HRC......
Greetz Sander
Kadettloos...........
Re: 2.2 Remmen
Zit te denken aan deze......
Dubbele werking, de grootste voor aan de voorkant, en de kleine voor achter....
En simpel 2 aansluitingen, voor en achter. En dan is achter heel makkelijk te begrenzen, toch?
Greetz Sander
Dubbele werking, de grootste voor aan de voorkant, en de kleine voor achter....
En simpel 2 aansluitingen, voor en achter. En dan is achter heel makkelijk te begrenzen, toch?
Greetz Sander
Kadettloos...........
Re: 2.2 Remmen
Ze zeggen dan wel dat ik geen informatie vrijgeef dus vooruit komt die.
Ik heb dit ook eens ooit gebouwd voor een klant.
240 klauwen voor (4 zuigers) schijven achter. Het nadeel van de setup met deze HRC en Rembekrachtiger vond ik dat het pedaal heel "vreemd" aanvoelde.
Waarschijnlijk mede door de dubbele membramen.
Je moet een stukje van het binnenscherm uitkloppen maar dat is wel te doen goed warm houden dan heb je mss geluk dat de lak ook heel blijft.
En je moet even uit mn hoofd een stukje draad bij tappen voor het bevestigingspunt van je rempedaal. Voor de rest moet het een heel stuk passen.
Deze is van een Omega of niet??? Ik had hem destijds van een Senator.
Ik heb dit ook eens ooit gebouwd voor een klant.
240 klauwen voor (4 zuigers) schijven achter. Het nadeel van de setup met deze HRC en Rembekrachtiger vond ik dat het pedaal heel "vreemd" aanvoelde.
Waarschijnlijk mede door de dubbele membramen.
Je moet een stukje van het binnenscherm uitkloppen maar dat is wel te doen goed warm houden dan heb je mss geluk dat de lak ook heel blijft.
En je moet even uit mn hoofd een stukje draad bij tappen voor het bevestigingspunt van je rempedaal. Voor de rest moet het een heel stuk passen.
Deze is van een Omega of niet??? Ik had hem destijds van een Senator.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: 2.2 Remmen
Jullie hebben het allemaal over een HRC met een grotere diameter, maar dan schiet mij toch steeds een lesje natuurkunde van de LTS binnen, en ja ik heb soms wel opgelet
Ik weet nog dat als je een oppervlak groter maakt, dat dan de opbrengst (hoeveelheid verplaatste vloeistof) groter wordt, en de kracht kleiner.
Komt er dus op neer dat je in geval van een HRC met een grotere diameter wel meer remvloeistof verplaatst, maar ook harder moet trappen om dezelfde remkracht te produceren.
Als je ook het oppervlak van de remcilinders voor en achter vergroot zal dat elkaar min of meer opheffen
Kennen jullie de wet van Pascal nog ?
Ik weet nog dat als je een oppervlak groter maakt, dat dan de opbrengst (hoeveelheid verplaatste vloeistof) groter wordt, en de kracht kleiner.
Komt er dus op neer dat je in geval van een HRC met een grotere diameter wel meer remvloeistof verplaatst, maar ook harder moet trappen om dezelfde remkracht te produceren.
Als je ook het oppervlak van de remcilinders voor en achter vergroot zal dat elkaar min of meer opheffen
Kennen jullie de wet van Pascal nog ?
Re: 2.2 Remmen
Erny,
Helaas heb ik nooit goed opgelet met de natuurkunde en heb ik ook de nodige fouten gemaakt in de praktijk.
Het verhaal met de HRC komt dan ook uit de praktijk en ik heb er goede ervaringen mee om er een grote HRC op te zetten. Dat je harder moet trappen ja dat mogen logisch zijn (denk ik dan).
Helaas heb ik nooit goed opgelet met de natuurkunde en heb ik ook de nodige fouten gemaakt in de praktijk.
Het verhaal met de HRC komt dan ook uit de praktijk en ik heb er goede ervaringen mee om er een grote HRC op te zetten. Dat je harder moet trappen ja dat mogen logisch zijn (denk ik dan).
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: 2.2 Remmen
@ erny,
was er ook al mee aan het rekenen geweest....
op dezelfde bevindingen gekomen als jou
alleen denk ik wel dat een harder pedaal fijner is dan een zachtere
ivm de vloeistofverplaatsing.
dus dikke HRC....
was er ook al mee aan het rekenen geweest....
op dezelfde bevindingen gekomen als jou
alleen denk ik wel dat een harder pedaal fijner is dan een zachtere
ivm de vloeistofverplaatsing.
dus dikke HRC....
'78 coupe - 2.4 40er solexen
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
'78 city -2.0 40er webers (zeer bewerkt)
'79 caravan - 12N (dagelijkse auto)
-
- C ervaren
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm
Re: 2.2 Remmen
het klopt inderdaad dat je harder moet trappen om dezelfde druk op je remklauw te krijgen, alleen je beweging die je daarvoor moet doen word kleiner
en die grotere remcilinder bij het wiel worden niet geplaatst zodat het pedaal lichter gaat maar omdat je dan de druk over een groter oppervlak verdeelt, en daarom remt het harder.
en die 240 klauwen, komt dat kwa bouten een beetje goed uit dan? want ik heb op mijn werk nog wel een setje van die klauwen liggen
en die grotere remcilinder bij het wiel worden niet geplaatst zodat het pedaal lichter gaat maar omdat je dan de druk over een groter oppervlak verdeelt, en daarom remt het harder.
en die 240 klauwen, komt dat kwa bouten een beetje goed uit dan? want ik heb op mijn werk nog wel een setje van die klauwen liggen
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Re: 2.2 Remmen
Als het goed is van een Omega-B. En dan een V6??????Pietje schreef:Deze is van een Omega of niet??? Ik had hem destijds van een Senator.
En als het pedaal wat "vreemd" aan gaat voelen, en het bevalt me niet, zet ik er een andere op. (simpel)
Greetz Sander
Kadettloos...........
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: 2.2 Remmen
Als het een omega V6 stopt dan zal het een opgefokte kadett ook wel stoppen, toch?
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Re: 2.2 Remmen
Juist!!Schedelwerk schreef:Als het een omega V6 stopt dan zal het een opgefokte kadett ook wel stoppen, toch?
Zo denk ik ook.
Greetz Sander
Kadettloos...........
Re: 2.2 Remmen
Die 1200 van Sander stopt toch ook wel met de orginele remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten